מכה טרייה: הייתכן שדווקא ברשת הנקראת "פרש קיטשן" מצאנו את הירקות הכי לא פרש בישראל? מעשה שהיה, כך היה. בילוי בקניון ממילא היוקרתי בירושלים טומן בחובו - יותר נכון, בחוב חשבון הבנק שלנו - חור גדול. הכל יקר מדי, הכל גבוה מדי, הכל – בכאילו – לא ראוותני עד שמגיעים לתג המחיר. אבל כל זה מתגמד נוכח החום הלוהט שאין ממנו מחסה עקב היותו של הקניון פתוח, וללא מיצג המטריות הצבעוניות מעליו, השמש קופחת מעל והמפלט היחיד הוא להיכנס לחנויות הממוזגות ולעשות כאילו אנחנו שוקלים לרכוש פסל נמר ב־65 אלף שקלים.
 
באמצע הדרך נכנסנו ל"פרש קיטשן", הרשת שחרתה על דגלה את מזון הבריאות ואת הטריות. מיזוג לא מצאנו בחלק החיצוני, אבל שפריצרים עליונים המשפריצים מים על הסועדים, כאילו אנחנו במדינת עולם שלישי, דווקא כן. זה אותנטי, אין ספק, ובעיקר חוסך כסף לחשבון החשמל. הילדים התלהבו, אז זרמנו והתיישבנו תחת הממטרות.
 
מעל ל־20 דקות לקח למלצרים להגיע אלינו (אולי בגלל סופת השפריצרים העזה), ומעל ל־20 דקות נוספות לקח לאוכל להגיע. אפילו בממדי מנהרת הזמן הירושלמית מדובר במחדל שערורייתי. בדיעבד, מתברר שזה החלק האופטימי בביקורנו. בזו אחר זו הגיעו המנות שהוזמנו, והמילה שערורייה עומדת מבוישת בפינה נוכח המחזה שנגלה לעינינו. הירקות החתוכים שנוספו למנת הילדים (במחיר מרגיז של 34 שקלים עבור פיתה עם גבינה צהובה, יחד עם כוס שתייה) נחלקו לשניים: עגבניות השרי והפלפלים הצהובים היו מכוסים בכתמים שחורים קטנים. שפשוף קל שלהם באמצעות האצבעות הצליח למחוק אותם. משמע, לו היו העגבניות נשטפות ברמה לא חפיפניקית, סביר להניח שהיינו סותמים. 

הירקות המוכתמים. צילום פרטי

 

המלפפונים היו ליגה שונה: קליפתם המקומטת העידה על חוסר טריותם. אנחנו משוכנעים שהטבח או המלצר שהכינו והגישו את המנה לא היו מגישים אותה לילדיהם. הביצה המקושקשת שהוזמנה במסגרת ארוחת הבוקר לילדים (39 שקלים) הייתה מלווה בחתיכות שרופות שחורות דומיננטיות, שהרחיקו את הילדה מלאכול אותה, ובצדק. לא צריך ועדת חקירה ממלכתית כדי לקבוע שהיחס הבוקע מהסניף הירושלמי אמור להדאיג את הקהל הרעב.
 
סלט הניסואז אומנם לא סבל מירקות קמלים, הוא רק התהדר בתואר סלט הניסואז הכי לא מושקע שאי פעם אכלנו. הירקות נחתכו בגסות, הביצה הקשה התפרקה והונחה ברישול, והסלט כולו היה כמו מנה שילד בכיתה ג' הכין כדי לשמח את הוריו, רק בהיעדר אלמנט ההתרגשות. מה עם איזה טוויסט, מחשבה, חומר גלם מעניין, אגוזים, משהו, שיצדיק את המחיר (59 שקלים)?
 
אחראי המשמרת הוזעק, התנצל שלוש פעמים והבטיח להכין מנות חלופיות, אבל אנחנו רק רצינו לצאת משם מהר. שילמנו ויצאנו אל החום הלוהט, שאיכשהו פחות עצבן אותנו ממה שהתחולל בתוך "פרש קיטשן".