גידול דרמטי במספר חולי הפסוריאזיס בישראל בשנת 2018, עם כ-4,890 חולים חדשים שהצטרפו למעגל המתמודדים עם המחלה. כך, על פי נתונים מעודכנים שמפרסמת היום אגודת הפסוריאזיס הישראלית לקראת יום הפסוריאזיס הבינלאומי שיצוין ביום שני הבא. 
כפי שעולה, נכון להיום חיים בישראל 265,260 חולי פסוריאזיס. בשנה החולפת חל גידול דרמטי במספר החולים וכ - 4,890 תינוקות, ילדים, נשים וגברים ישראלים הצטרפו למעגל המתמודדים עם המחלה. (בתחילת שנת 2017 היו 262,290 חולי פסוריאזיס בישראל ובשנים קודמות היו כ - 240,000). על פי הערכת אגודת הפסוריאזיס בשנת 2048 צפויה אוכלוסיית חולי הפסוריאזיס בישראל להגיע לכ-456 אלף חולים כפועל יוצא מתחזית הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה כי בשנת 2048 צפויה אוכלוסיית המדינה להגיע ל- 2.15 מיליון נפש. מנתוני הפדרציה הבינלאומית של ארגוני הפסוריאזיס ה - IFPA, עולה כי נכון להיום בכל רחבי העולם כבר ישנם כ – 125 מיליון איש המתמודדים עם פסוריאזיס. 
מחלת הפסוריאזיס, היא מחלה כרונית המתמשכת כל החיים ומתבטאת בנגעים אדומים עם קשקשת על פני הגוף. פסוריאזיס עלולה להופיע בכל גיל ויש לה רקע תורשתי גנטי. בקרב שליש מהחולים קיים סיפור משפחתי של חולה נוסף לרוב אחים, הורים או דודים. בשל המאפיינים החיצוניים של המחלה נאלצים חלק מהחולים להתמודד עם אפליה, נידוי חברתי וסטיגמה לא נכונה שמדובר במחלה מדבקת.


 
"פסוריאזיס נפוצה באופן יחסי בארץ ובעולם ומופיעה בקרב כ-3% מהאוכלוסייה בדרגות שונות ובגלל הבושה חלק מהחולים לא פונים לתמיכה ואולי גם לא לעזרה רפואית", אומרת יונה מנטקה קציר, מנכ"לית אגודת הפסוריאזיס הישראלית המתמודדת בעצמה עם המחלה. "מדובר במחלה רב מערכתית. על פי מחקרים, חולי הפסוריאזיס נמצאים בסיכון מוגבר למחלות לב, כלי דם, השמנת יתר וסוכרת במהלך החיים. חלק מהחולים גם מתמודדים עם דלקת מפרקים פסוריאטית הנקראת גם פסוריאזיס ארטריטיס וגורמת לכאבים ונפיחות. אני קוראת לחולים אל תתמודדו לבד עם המחלה. הצטרפו אלינו לאגודה וביחד נוכל להיות חזקים יותר".
 
יצוין שלאחרונה הוכרה המחלה על ידי ארגון הבריאות העולמי ה - WHO כמחלה חמורה, והארגון יצא בקריאה להנגיש לציבור החולים את מגוון הטיפולים המתקדמים הקיימים. נכון להיום עוד לא קיימת שיטה לריפוי המחלה, אך ישנן תרופות מתקדמות רבות וטיפולים ביולוגים הנמצאים בסל הבריאות ומעניקים הקלה בתסמינים ואיכות חיים. בנוסף קיים בסל הבריאות טיפול אקלימי בחשיפה לשמש בים המלח הניתן לתקופה של בין 10 ימים עד חודש.



החשיפה ההדרגתית והמצטברת לקרינה העל סגולה, במקום הנמוך ביותר בעולם יוצרת הטבה ניכרת. אגודת הפסוריאזיס הישראלית מסייעת לחולים לממש את הזכאות שלהם בסל הבריאות לטיפול ים המלח באמצעות הסכמים שנתיים ומוזלים עם בתי המלון בים המלח. לא קיימת שיטת טיפול אחת שמתאימה לכולם ומה שעובד עבור חולה אחד, עשוי שלא להשפיע על חולה אחר. זו הסיבה שמומלץ לכל חולה להתייעץ עם רופא העור שלו ולנסות סוגים שונים של טיפולים על לתחושת ההטבה.