שוק טיפוח הגברים בישראל עובר שינוי משמעותי, כך עולה ממחקר חדש שערך מותג L'Oréal Men Expert בקרב 400 גברים בישראל. על פי הממצאים, 68% מהגברים בישראל בגילאי 20-60 משתמשים כיום לפחות במוצר טיפוח אחד באופן קבוע - נתון המשקף עלייה ניכרת ביחס לשנים האחרונות.
המחקר, שנערך על ידי מכון המחקר פוקה, בחן את עמדותיהם והרגליהם של גברים בתחום הטיפוח. המוצרים המובילים ברשימה בקרב הגברים הם: מוצרי ניקוי, קרמי לחות וקרמי הגנה. השימוש במוצרי ניקוי לפנים וסרום לפנים גבוה יותר בקרב גילאי 18-39.
בנוסף, קיימת מודעות לצרכים ספציפיים: 40% מהגברים מציינים שיש להם בעיות עור ספציפיות, כאשר עור יבש נפוץ יותר בקרב גילאי 30-60, ואקנה בקרב גילאי 18-29.
שינוי בהרגלי הרכישה
הנתונים מצביעים גם על שינוי בהרגלי הרכישה: 62% מהגברים קונים בעצמם את מוצרי הטיפוח שלהם, בעוד כשליש מהמשיבים מסתמכים על בת הזוג לרכישה, בעיקר בקבוצות הגיל 30-39 ו-50-60. בקרב הצעירים (18-29) ניכר שינוי דור משמעותי - רק 21% מציינים כי האם קונה עבורם את מוצרי הטיפוח. עם זאת, המחקר מצביע גם על צורך בחינוך שוק: 32% מהגברים שאינם משתמשים במוצרים ייעודיים לפנים אינם יודעים איזה מוצר מתאים להם.
אפקט דני אבדיה
המחקר נערך בעקבות קמפיין חדש של L'Oréal Men Expert בכיכובו של כוכב ה-NBA הישראלי דני אבדיה, שהושק בחודשיים האחרונים. דמותו של אבדיה זוהתה היטב בקרב המשיבים והגבירה את העניין בשיח על גבריות מודעת ושגרת טיפוח פשוטה ונגישה. אבדיה נתפס על פי הסקר כמתאים, אמין ומעורר השראה בקרב הגברים בישראל, עם 82% נשאלים שראו בו אמין ומעורר השראה.
לדבריו, "האחריות שלנו בלוריאל היא להמשיך לפעול, לחדש ולהציע לגברים מוצרי טיפוח איכותיים העונים על צרכיהם המשתנים תוך התמקדות בחינוך שוק".