חשבון נפש: מדוע הפרעות נפשיות מהוות מקור השראה ליצירת אייקונים נחשקים?

כבר עשרות שנים אנחנו לוקחים אנשים עם הפרעות נפשיות, מרוקנים אותם מאנושיותם והופכים אותם לפוסטר נוטף סקס-אפיל מיוסר. מה הבעיה שלנו?

מעריב אונליין - לוגו צילום: מעריב אונליין
איימי ווינהאוס
איימי ווינהאוס | צילום: רויטרס
3
גלריה

רוב האנשים כבר יודעים שבחודש מרץ חל יום האישה, חודש נובמבר מוקדש למודעות לבריאות הגבר, וכמובן קשה לפספס את מצעד הגאווה השנתי, שצפוי להיערך בתל אביב ביום שישי הבא. אבל איכשהו מדי שנה, חודש מאי, חודש המודעות לבריאות הנפש, מצליח לחמוק לכולנו מתחת לרדאר (על אף שהוא הושק בארצות הברית כבר אי שם בשנת 1949). עם זאת, כמו לא מעט תופעות שוליים אחרות (בריאות הנפש היא בשוליים, אתם יודעים את זה ואני יודעת את זה, אף שבהחלט לא מדובר בתופעה שולית), גם תחום בריאות הנפש מצליח לתפוס בשנים האחרונות את תשומת הלב הציבורית באמצעות הרשתות החברתיות.

פער בעייתי בין הנראות של הפרעות נפשיות לחוויה האישית. צילום: אינגאימג
פער בעייתי בין הנראות של הפרעות נפשיות לחוויה האישית. צילום: אינגאימג | פער בעייתי בין הנראות של הפרעות נפשיות לחוויה האישית. צילום: אינגאימג

קורט קוביין. במחלות נפש אין שום דבר סקסי
קורט קוביין. במחלות נפש אין שום דבר סקסי | קורט קוביין. במחלות נפש אין שום דבר סקסי
תגיות:
בריאות הנפש
/
הפרעות נפשיות
פיקוד העורף לוגוהתרעות פיקוד העורף