כיצד להתמודד עם החשש מקבלת העסק המשפחתי בירושה? | אלון גל מייעץ

וגם: איך להגדיל את מעגלי הלקוחות, ומהי הדרך היעילה לשמור על מוטיבציה של עובדים שאינם מועסקים במשרה מלאה?

לוגו 103fm צילום: באדיבות 103FM
אלון גל
אלון גל | צילום: יוני המנחם

“עושה רושם שאם לא תשני את אופן הפעולה של העסק שלך, את תסבלי מאותן צרות של מתחרייך בתחום. לכן כדאי שתשני את דרך ההסתכלות שלך על העסק שלך ותייצרי בידול עסקי לעומת אחרים. במקום לקחת פרויקטים קצרים וחד־פעמיים, לדוגמה, את יכולה להחליט להתמקד בפרויקטים שנתיים, למתג את עצמך ככזאת ולהעניק לבעלי עסקים חבילות מיוחדות. לתפיסתי, מהלך כזה יגרום לכך שתקבלי סכום קבוע כל חודש בשנה, וכך לא תהיי שונה מקמפיין מדיה שיווקי כזה או אחר. עלייך לנער ממך את הנורמות הישנות, להבין שהמשחק השתנה, וכדי להתקדם ולהתפתח עלייך להביא עמך פתרונות אחרים שיוצרים מהות שונה לחלוטין לעסק שלך בכל תחום, אפילו באופן הגבייה. זאת כדי שלא תמצאי את עצמך בחיפוש אחר הכסף שלך אצל לקוחות”.

“אני מבין את השאלה שלך, וחייתי אותה במשך שנים רבות. כשאתה עושה את אותו הדבר, אתה נכנס לפעילות שגרתית. אנחנו חיים בעולם שבו חשוב להביא ערך לעובדים. התפקיד שלך כמעסיקה הוא להכניס לשגרה של העובדים ערכים מוספים. לדוגמה, צרי מסלול קבוע שיעשיר את הידע המקצועי שלהם ויכניס בהם מוטיבציה. תראי להם איך הם יכולים לשפר את עצמם באמת, לשפר את היכולת האינטראקטיבית שלהם בתוך החדר. גם אני מנסה לאורך זמן לייצר מאמנים עם אותה רמת אנרגיה, והבנתי שמה שיכול להשפיע עליהם הוא התרומה שלי מולם. מה שאני עושה הוא לדאוג למפגשים דו־שבועיים איתם ולשמור על תקשורת בקבוצות פנים־ארגוניות. הערך שתעבירי לא חייב להיות מתורגם לכסף; הפן הכלכלי הוא לא הנקודה בכלל. תביאי להם ערך ברמה העסקית, תסייעי להם באופן הגדילה, וכך תוכלי לשמר את העובדים שלך מרוצים”.

תגיות:
קואוצ'ינג
/
ייעוץ
פיקוד העורף לוגוהתרעות פיקוד העורף