שוב הגיעה התקופה הזו בשנה שבה כל נגיעה בדלת המכונית עלולה להסתיים בפרץ פתאומי של כאב. ה"זץ" הזה קורה עקב חוסר איזון בין המטען החשמלי שעל עורנו למטען החשמלי של גוף המכונית. מטענים חשמליים שליליים, כמו אלה שיש לאלקטרונים המקיפים את גרעיני האטומים, ומטענים חשמליים חיוביים כפי שיש לפרוטונים בגרעין האטום עצמו, מושכים אלה את אלה. כשבחומר מסוים או על גבי משטח מסוים יש יותר אלקטרונים מפרוטונים, אנו אומרים שהחומר טעון שלילית, ולהיפך: כשיש יותר פרוטונים הוא טעון חיובית.
תופעת ה"זץ" מהמכונית נפוצה במיוחד בימים קרירים ויבשים, שיש רבים כמותם בעונות המעבר בישראל. אוויר לח וחם מכיל כמות גבוהה של אדי מים, והאדים האלה נוטים לספוג אליהם אלקטרונים ממשטחים שחשופים לאוויר, כמו העור שלנו, וכך לפרוק את עודפי המטען החשמלי שהחל להצטבר בעור מהחיכוך עם מושב המכונית. בנוסף, כשאדים מתעבים לטיפות מים על גבי המשטחים, הם מפזרים את המטען החשמלי העודף לפני שהספיק להצטבר במקום אחד.