פלטפורמת מארגני חתונות ומסיבות היוקרה המובילים בעולם (RSVP) הכריזה אתמול (ראשון) על בחירתה בטורקיה כ"יעד המועדף בעולם לחתונות", בטקס חלוקת פרסי הגאלה של RSVP שנערך במדריד, ובכך מיצבה אותה כיעד החם כיום לחתונות בעולם.

אייפל זה לחלשים: אלו האטרקציות בלי התורים שחייבים לבקר בהן
במחירים משתלמים: אוניית הקרוזים הגדולה בישראל אי פעם יוצאת לדרך

RSVP היא פלטפורמה בולטת המפגישה את עולם החתונות והמסיבות היוקרתיות במסגרת כנסים, טקסי פרסים ואירועי נטוורקינג. ועידת ה-RSVP, שנערך מדי שנה מאז 2018, נחשבת לאירוע מוביל בתעשיית החתונות והמסיבות היוקרתית העולמית. הוועידה השנה אירחה את בכירי מארגני חתונות יוקרתיות, מסיבות ואנשי מקצוע נוספים בתעשיית האירועים היוקרתית. בכנס השתתפו כ-250 משתתפים מ-30 מדינות, והכנס הציג דיונים שונים על ארגונים ברי קיימא, מיתוג ומגמות בתחום חתונות ואירועי היוקרה.

בדברי ההסבר לבחירה תוארה איסטנבול על ידי המארגנים כעיר דינמית ומודרנית, העומדת בקריטריוני היעד המועדפים לאירועי הפרימיום המובילים בעולם. טורקיה הפכה בשנים האחרונות למוקד בינלאומי של "תיירות חתונות" עבור זוגות מכל העולם שרוצים לחגוג בה את נישואיהם.

חתונה באיסטנבול (צילום: TGA)
חתונה באיסטנבול (צילום: TGA)

איסטנבול, בודרום, אנטליה, קפדוקיה, גוצ'ק, צ'סמה ופטהייה, הם בין יעדי החתונות והמסיבות היוקרתיים המועדפים ביותר במדינה. מלבד שפע של אפשרויות לינה וגסטרונומיה, יעדים אלו מציעים אנשי מקצוע מיומנים שמתכננים פרטים רבים בארגון החתונה, עם מגוון רחב של אפשרויות מבחינת לוקיישנים בלתי נשכחים לחתונה בחו"ל.

המטרופולין הדינמי של טורקיה, איסטנבול, הוא בין האפשרויות הפופולריות ביותר בטורקיה ל"חתונות יעד". הודות לתפאורה הייחודית של העיר כגשר בין המזרח למערב וחברות תעופה המציעות טיסות ישירות כמעט מכל מקום בעולם, איסטנבול נגישה בקלות לאורחים המתגוררים ביבשות שונות. העיר מציעה אפשרויות רבות למקומות לחתונה.

חתונה באיסטנבול (צילום: TGA)
חתונה באיסטנבול (צילום: TGA)

מלונות היוקרה של איסטנבול כוללים חללים פנימיים וחיצוניים המתאימים ל-200 עד 2,000 אורחים. בולטים עם פרטים ארכיטקטוניים בולטים ותשתית מודרנית, למלונות אלה יש אולמות אירועים, מרכזי ספא וגנים שופעים שבהם זוגות יכולים לחגוג כאוות נפשם וליצור זיכרונות שיישארו איתם ועם אורחיהם לכל החיים.

יעדי החתונות יוצאי הדופן של איסטנבול אינם מוגבלים רק למלונות יוקרה. כבירתה לשעבר של האימפריה העות'מאנית, העיר מעוטרת בארמונות ובווילות שרבות מהן שוחזרו למראה המקורי שלהן ומצוידות בתשתית מודרנית. רוב המבנים הללו ממוקמים לאורך חופי הבוספורוס ומציעים נופים מרהיבים - תפאורה מושלמת לחתונות האלגנטיות והיוקרתיות ביותר.

חתונה בבודרום (צילום: TGA)
חתונה בבודרום (צילום: TGA)

בנוסף, בודרום, אחד מיעדי הנופש היוקרתיים הפופולריים ביותר בים הטורק-אגאי, מציע אווירה יפה לחתונות ספוגות רומנטיקה. כמו איסטנבול, לבודרום ניתן להגיע בקלות באמצעות טיסות ישירות מבירות של מדינות רבות. 

מבחינת מקומות לחתונה, בודרום היא ביתם של רשתות מלונות היוקרה המפורסמות בעולם, למלונות רומנטיים עם חללי אירועים מגוונים בפנים ובחוץ. נכסים מפוארים אלה כוללים מספר מסעדות, טרקלינים ואולמות מוזיקה. בין 150 ל-1,000 אורחים יכולים להתארח באולמות האירועים של בתי המלון או בגנים הרחבים שלהם, באזורי הבריכה ובברי החוף.

בשיתוף פעולה עם מומחים לתכנון וניהול חתונות מההתחלה ועד הסוף, המתקנים בבודרום מספקים את כל השירותים הדרושים להגשמת כל חלומות הזוג. זוגות הבוחרים להתחתן באחד מהחופים המפורסמים בעולם של בודרום יכולים לבחור באתרי נופש 5 כוכבים באזור או במקומות חתונות על החוף עם אווירה אינטימית וייחודית יותר.