במסגרת יריד התיירות הבינלאומי  ATM – Arabian Travel Market  נחשפו הנתונים המרשימים על התיירות בדובאי, מהם עולה כי היו 4.67 מיליון לינות של תיירים מרחבי העולם ברבעון הראשון של 2023. זאת, בהשוואה ל-3.97 מיליון לינות של תיירים בתקופה המקבילה ב-2022.

רוצים לטוס להכתרת צ'ארלס ולאירוויזיון? אלו המחירים המפתיעים לבריטניה
המגזין האמריקאי בדק ומצא: זו המדינה הכי טובה לקמפינג בארצות הברית

למעשה, מדובר בצמיחה של 17% מהשנה שעברה והנתונים הטובים ביותר מאז מגפת הקורונה, מה שהופך אותה ליעד הבינלאומי המתוייר ביותר בעולם, זאת על פי הנתונים העדכניים שפרסמו על ידי מחלקת הכלכלה והתיירות של דובאי (DET).

בפילוח התיירים המגיעים לעיר, נמצאת מערב אירופה שהיוותה 22%, בעוד שדרום אסיה היוותה 16%. אחריה נמצאות מדינות מזרח אירופה שתרמו 15%, מדינות יבשת אמריקה 7%, צפון אסיה ודרום מזרח אסיה 6%, מדינות אפריקה 4% ואוסטרליה אחוז אחד בלבד. כמו כן, נמצא כי מבין כל המדינות ישראל עלתה למקום השמיני והמכובד בנפח מספר התיירים בדובאי. למעשה, מדובר בנתון מדהים ביחס לאוכלוסיית ישראל לעומת יתר המדינות.

כנס Arabia Travel Market בדובאי (צילום: לשכת התיירות של דובאי)
כנס Arabia Travel Market בדובאי (צילום: לשכת התיירות של דובאי)

שיח' חמדאן בן מוחמד בן ראשיד אל מקטום, יורש העצר של דובאי ויו"ר המועצה המבצעת של העיר, אמר: "הגידול המדהים בלינות תיירים ברבעון הראשון של 2023 מציב את דובאי כאחד מיעדי המפתח המובילים את הדרך להתאוששות של מגזר התיירות העולמי. הישג זה התאפשר בזכות החזון המרחיק לכת של ההנהגה להפוך את דובאי לאחד המטרופוליטניים הצומחים ביותר בעולם ולמרכז הבולט בעולם לנסיעות, יזמות והשקעות".