בעמק החולה, על גדות נהר הירדן, כשברקע הרי נפתלי והחרמון, נמצא מלון "פסטורל" הוותיק. המלון, שמושך המוני משפחות וחובבי מוזיקה, התחיל בסך הכל בשישה חדרים קטנטנים שנבנו לפני יותר מ־60 שנה עבור המבקרים הבודדים שהגיעו אז לבקר בקיבוץ כפר בלום.

כפר בלום הוא קיבוץ שהוקם בשנת 1943 וקיבל את שמו של ראש ממשלת צרפת דאז, לאון בלום, ולחובבי התיירות הוא מוכר לא מעט בזכות המלון, חוויית הקיאקים הפופולרית בקיץ והקרבה שלו לשלל האטרקציות של הגליל, בהן נחלים, שמורת החולה, צוק מנרה, החרמון, יקבי בוטיק, מוזיאונים ועוד.

"פסטורל" מציע חוויית אירוח זוגית ומשפחתית, והוא ידוע בשל סופי השבוע המוזיקליים שלו. למעשה זהו המלון הראשון בארץ שהשיק חוויית אירוח המשלבת תרבות ותוכן. ב־20 השנים האחרונות הוא מציע לחובבי התרבות סופי ואמצעי שבוע מוזיקליים, פסטיבלים וחבילות המשלבות הופעות והרצאות של דוברים מרתקים ממגוון תחומים. וכשאין סופי שבוע נושאיים, הוא מקום מפלט לזוגות ולמשפחות שמעוניינות בבילוי בלב הטבע בלי להתפשר על פינוקים ונוחות.

קפה ''בלומה'' (צילום: מיטל שרעבי)
קפה ''בלומה'' (צילום: מיטל שרעבי)

המלון, שכיום הוא הדבר הכי רחוק שאתם יכולים לדמיין מאירוח קיבוצי ומחירו בהתאם (החל מ־1,600 שקלים ללילה בסוף שבוע במאי), מוקף במדשאות ועצים. 193 החדרים והסוויטות שלו מפוזרים בכמה מבנים שאליהם ניתן להגיע בקלות בשבילים מסודרים שיוצאים ממבנה הלובי המרכזי. אם תשימו לב, תגלו שכל החדרים נקראים על שם מפורסמים ומובילי דרך בתחום המוזיקה והספרות.

סוויטה במלון פסטורל (צילום: גיל אבירם)
סוויטה במלון פסטורל (צילום: גיל אבירם)

בשונה מחדרי אירוח שאנחנו מכירים מקיבוצים, החדרים של "פסטורל" גדולים ומעוצבים בצורה שמאפשרת פרטיות במרחב. המבנים שבהם הם נמצאים מתנשאים לשתי קומות, כך שיש חדרי קרקע עם חצר ופינת ישיבה וחדרים עם מרפסות בקומה השנייה. בחדרים יש מיטה זוגית גדולה, ספה נפתחת אם אתם מגיעים עם ילדים, טלוויזיה עם מגוון ערוצים, קומקום ומכונת אספרסו, וחדר אמבטיה ענקי. במדשאות הגובלות בחדרים מדי פעם עושים פעילויות לילדים, למשל פעילות של בועות סבון וג'אגלינג. חוץ מזה, יש גם גינה קטנה עם מגלשה לילדים.

מאחר שהמלון הוא עוגן עבור חובבי המוזיקה, אל תתפלאו אם בין השיטוטים שלכם בשבילים תגיעו אל אולם האופרה הגדול והמרהיב. האולם הוא חלק מקמפוס כנסים שבו מתקיימים הקונצרטים, ההופעות והאירועים.

עוד מבנה גדול, זה שתתחילו בו את החופשה שלכם ב"פסטורל", הוא הלובי. זהו החלל המרכז את מגוון הפעילויות, ותמצאו בו גם את מסעדת המלון והבר. במסעדה, שבה מוגשות ארוחות הבוקר והערב, תמצאו בופה עשיר מאוד עם מקורות השראה גליליים וטעמים מכל העולם. המסעדה מציעה את אחד מהמזנונים העשירים שראינו. הוא כולל מנות שבדרך כלל לא רואים במלונות, כמו קרפאצ'יו, סביצ'ה, בשרים על הגריל ומאפים חמים שיוצאים ישר מהטאבון. לארוחות אפשר להתאים גם יינות מקומיים. אם אתם חובבי מתוק, לא תוכלו להתעלם משולחן הקינוחים, שכולל מגוון קינוחי ביס כשרים.

אולם האופרה במלון (צילום: סטודיו גולן)
אולם האופרה במלון (צילום: סטודיו גולן)

בסמוך למסעדה/חדר האוכל נמצא הבר, שבו תמצאו ספות ופינות ישיבה. אם אתם מעוניינים בארוחה קלילה הרחק מחדר האוכל, שיכול להיראות לעתים עמוס במבקרים, בבר יש תפריט חלבי שבו תמצאו סלטים, קישים וכריכים, וכמובן מגוון יינות ומשקאות אלכוהוליים קלאסיים. בערבים הבר הוא גם מקום התכנסות שבו יש הופעות אינטימיות.

אחת מהאטרקציות של המלון שיכולה להתאים לכם בעיקר אם אתם מגיעים עם ילדים, היא בריכת השחייה האולימפית. הבריכה נמצאת במרחק הליכה קצר מהחדרים, והיא טובלת בהמון ירוק. מסביב לבריכה יש פינות מוצלות רבות, יש גם בריכת פעוטות קטנה ומוצלת, קיוסק עם ארטיקים, שתייה ונשנושים כמו צ'יפס ושניצלונים.

גוף ונפש

בצמוד ללובי תמצאו את "ספא פסטורל" המפנק, שבו עושים טיפולי גוף ופנים עם מוצרי Yon־Ka ו־Babor. בספא מציעים מגוון טיפולים: מטיפול שוודי וטיפול רקמות עמוק ועד איורוודה וטיפול ארומתרפי. בתפריט מוצעים גם טיפולים מיוחדים המותאמים לכל אחת מעונות השנה, שבהם עושים שימוש בחומרי גלם מקומיים ובטכניקות מגוונות כדי לעזור לגוף לחזור לקצב הטבעי שלו. כעת, למשל, הם מציעים טיפול אביב שכולל פילינג גוף עשיר בתמצית לבנדר, הידוע בתכונותיו המרפאות והמרגיעות. בטיפול הקיץ הם משתמשים בתמציות לימון ונענע כדי לרענן ולהחיות את העור. טיפולי העונות ארוכים יותר מהטיפולים הקלאסיים, מכיוון שהם דורשים תהליך עמוק יותר המאפשר לגוף להתחבר לעונה החדשה ולאתגריה לגוף ולנפש. מלבד טיפולים באמת מצוינים, בספא יש גם חמאם טורקי, ג'קוזי וסאונה, והוא פועל כל השבוע. המחירים, אם אתם שואלים, דומים מאוד לאלה של המרכז אך לא מוגזמים ויתחילו ב־325 שקלים לעיסוי שוודי של 50 דקות.

קפה "בלומה"

במרחק הליכה מ"פסטורל", תמצאו את "בלומה", בית קפה וגלריה שמוקף במדשאות. "בלומה" נפתח לפני כחמש שנים, והוא מציע מאפים מתוקים ומלוחים, סלטים, קישים וכריכים. לצד האוכל הטעים תמצאו גם תפריט משקאות הכולל קפה נהדר, מיצים טבעיים, קוקטיילים משתנים ובירה מקומית. בחלל בית הקפה יש גלריה, שבה תמצאו עבודות של אומנים מקומיים. זהו מקום נהדר לכל מי שמחפש פינה שלווה, שבה מציעים אוכל טעים ודרינקים שמהם ניתן ליהנות באחד מהשולחנות המפוזרים בחוץ.

בירה בבלומה (צילום: מיטל שרעבי)
בירה בבלומה (צילום: מיטל שרעבי)

חורשת טל

בעונה זו של השנה יש לא מעט אפשרויות בילוי באזור. חובבי הנחלים יכולים רק לזרוק אבן והיא בוודאי תעצור ליד נחל כזה או אחר. בין הפופולריים ישנם שניר, חרמון והבניאס. אם אתם מעוניינים בפתרון קל שלא מצריך הליכה רבה ושגם הקטנטנים ימצאו בו עניין, במרחק כרבע שעה מהקיבוץ מחכה לכם חורשת טל. החורשה יושבת בגן לאומי בעמק החולה, שנחשב גן עדן למשפחות שרוצות לרבוץ בטבע ולהשתכשך במים קרירים. החורשה, שנחשבת לאחת היפות באזור, התעוררה לחיים לכבוד האביב, ובכל מקום בה תוכלו להסתנוור עדיין מכמויות הירוק, כשברקע ההרים המתנוססים מעלה.

חורשת טל היא למעשה גן לאומי שגודלו הכללי כ־700 דונם. בשטחה תוכלו לראות את הטבע בשיאו עם חורשת אלונים עתיקים שמסדרים לנו מחסה מהשמש גם בעונה החמה, מדשאות רחבות, בריכות שחייה רדודות שמתמלאות בזכות מספר פלגי מים ושמורת סחלבים. כל אלה נגישים למטיילים ומתאימים גם למשפחות עם ילדים קטנים.

חורשת טל (צילום: מיטל שרעבי)
חורשת טל (צילום: מיטל שרעבי)

ההגעה לשמורה פשוטה וקלה, אחרי שחונים ברחבת החנייה מטפסים בכמה מדרגות ואחריהן עוברים בשביל קצר שמוביל לעצי האלון התמירים ואל הבריכות. בחורשה תמצאו 240 עצי אלון התבור, שהגישה אליהם נוחה. חלקם, כדאי לדעת, הם מוותיקי האזור ועומדים איתן כבר למעלה ממאה שנה. ומאחר שכל החורשה העוצמתית הזאת עומדת כאן כבר המון שנים, היא אספה כמה סיפורי מעשיות. אחד מהסיפורים מתקשר ישירות לשמה הערבי, "סג'רת אל־עשרה", שמספר שבחורשה ביקרו עשרת מלוויו של הנביא מוחמד. העשרה, על פי הסיפור, חיפשו מקום לנוח ממסעם. כשירדו מסוסיהם, הם חיפשו מקום לקשור אותם, אך נאלצו לתקוע יתדות באדמה מאחר שכלל לא היו פה עצים. אחרי שנחו הם קמו לשחרר את הסוסים מהיתדות וגילו לתדהמתם שאותם מקלות צמחו לעצים תמירים. הסיפור הזה הוא רק אחד משלל סיפורים שמשווים למקום מסתורין. בכל מקרה, גם ללא הסיפורים והמעשיות, הגן והאלונים שלו מהווים אטרקציה כשלעצמה, בעיקר בימי הקיץ החמים, אז המים הצוננים בבריכות עושים עבודה מעולה בצינון הגוף.

איך מגיעים: בווייז "חורשת טל".