בלב פארק הירדן מצפון הכנרת וסמוך לחד נס, שוכן לו אתר "אבו קיאק" שמכיל מספר אפשרויות בילוי כמו שייט בקיאקים ונסיעה בקלאב קאר במסלול היוצא מהמקום. בעת הכניסה לאתר מרגישים מיד בהבדל בין כביש הגישה למקום בשל הצמחייה הרבה, הציפורים והתוכים שמתיישבים שם והאווירה הפסטורלית. יש באתר מקומות ישיבה רבים בין העצים וכן מזנון ולוקרים לרווחת המבקרים. 

"טוסקנה הקטנה": הכירו את העיירה שבנויה מרחוב אחד בלבד
סקי, פארקים מיוחדים וילדים בחינם: אטרקציות בדובאי לקיץ ששווה לכם להכיר

מסלול שייט הקיאקים מתחיל בשמורת הטבע ומסתיים כארבעה קילומטרים דרומית משם מעט אחרי גשר אריק. השייט מתבצע באמצעות קיאקים וסירות וזורם בחלקו הדרומי של הירדן ההררי ומסתיים ממש לפני שפך הכנרת. משך המסלול הוא סביב שעה, תלוי במהירות בה תחתרו. מנקודת הסיום יגיע שאטל שייקח אתכם בחזרה לנקודת ההתחלה. 

המסלול נוח ונהדר לכל המשפחות והגילאים ויפה במיוחד. יש יחסית מעט מפלים בדרך מה שהופך אותו לידידותי יותר ביחס לאתרי הקיאקים שמצפון לו. המקטע בו עובר השייט בנהר יחסית רחב ומאפשר מעבר רב של קיאקים במקום. 

שייט באבו קיאק (צילום: גיא ברט)
שייט באבו קיאק (צילום: גיא ברט)

בנוסף, יש במקום אפשרות לשוט אל ה'סאוונה' של הכנרת. למעשה, המסלול מתחיל בנקודה הדרומית של נהר הירדן, אל אזור נחל הזאכי ומשם לכנרת, באווירה קסומה ובשילוב הטבע הפראי והמים מסביב. משך השייט במסלול זה ארוך יותר ועומד על כשעתיים וחצי ומלווה במדריך מוסמך מטעם אבוקיאק.

אטרקציה נוספת במקום שנפתחה לפני כשנה הינה ה"קלאב קאר". למעשה, מדובר בסיור במעיין 'קלנועית' שיוצא עם מדריך מהאתר למסלול של שעה וחצי אל אזור נחל הזאכי דרך השדות והמטעים עד שפך הכנרת. במהלך הטיול ניתן לכל אחד מעל גיל 21 עם רישיון אפשרות לנהוג ברכב. המסלול עצמו מהמם ומרשים, וגם הסיפורים שתשמעו על מקומות שתעברו בהם בדרך כנראה יסקרנו את כולכם במיוחד.  

רכב שטח באבו קיאק (צילום: גיא ברט)
רכב שטח באבו קיאק (צילום: גיא ברט)

המקום הוקם כבר בשנת 1989, ולדברי מייסד האתר פיני אלמוג, מה שמייחד את האתר זה דווקא הפסטורליות של מקום. "אנחנו מציגים את הטבע לאנשים, מהרגע שנכנסים למקום יש טבע בכל עבר", הוא מסביר, "אנחנו משתדלים לשמור על אופי המקום. מה שמיוחד פה זה השקט והשלווה של האתר". 

אתר אבו קיאק פתוח מאמצע חודש מרץ ועד סוף אוקטובר. שעות הפתיחה הינן בין הימים ראשון עד שישי בין 09:00-15:00.

אתר אבו קיאק (צילום: גיא ברט)
אתר אבו קיאק (צילום: גיא ברט)

הכתב היה אורח של אתר אבו קיאק