מבצע "מגן וחץ": בעקבות המבצע בעזה שהחל הלילה (שלישי) בחיסול בכירי הג'יהאד האסלאמי, הודיעו מגוון רב של מקומות אירוח במרכז וצפון הארץ על הטבות רבות למען תושבי הדרום.

תושבי הדרום חוששים מהסלמה: "קמים בבוקר ולא יודעים מה יצפה לנו"
40 כלי טיס ושלושה יעדים: כך נראתה התקיפה המפתיעה של צה"ל בעזה

חברת ישראייר תעניק 100 דולר הנחה לתושבי עוטף עזה שיזמינו חבילות נופש לחו״ל, בהזמנה של מינימום 450 דולר לאדם. כמו כן, ישראייר תעניק 200 ש"ח הנחה לכל הזמנה לחבילת נופש באילת  ההטבה תקפה מהיום ועד 15.5 בהצגת תעודה מזהה ליציאות בחודשים מאי ויוני.

מלון מטרופוליטן בתל אביב מזמין את תושבי עוטף עזה להתארח בבית המלון וליהנות ממגוון השירותים שמציע. הלינה על בסיס מקום פנוי בבית המלון וכוללת חצי פנסיון. במעמד הפניה חובה להציג ת.ז עם ספח המעיד על מקום המגורים.

רשת מלונות ישראל קנדה תעניק לתושבי עוטף עזה 20% הנחה לאירוח במגוון מלונות הרשת, הפרוסים ברחבי הארץ: נופי גונן בגליל, לייקהאוס כנרת, פליי סי פורט נמל תל אביב, ווסט חוף הצוק, פליי מידטאון תל אביב, enjoy ים המלח, פליי אילת. ההטבה תקפה בהצגת תעודת תושב העוטף.

רשת מלונות jacob תעניק 20% הנחה לאירוח תושבי עוטף עזה במגוון מלונות הרשת הפרוסים ברחבי הארץ : סי לייף נהריה, ריזורט חדרה, ג'ייקוב טבריה, ג'ייקוב אילת, בת שבע ירושלים ושינקין תל אביב. ההנחה תקפה בהצגת תעודה מזהה של תושב עוטף עזה.

כמו כן, מלון ריזורט חדרה מרשת מלונות jacob הודיע כי הוא מציע לתושבי הדרום ועוטף עזה בת מצווה/בר מצווה/ברית/חתונה את שני האולמות שלו חינם לחודש מאי. ההטבה תקפה בהצגת תעודה מזהה של תושב עוטף עזה.

רשת מלונות אוליב ורימונים תעניק לתושבי עוטף עזה הנחה של 30% לאירוח במלונות הרשת השונים בתל אביב, ירושלים, דריה על שפת הכנרת, נהריה, רגבה, גלבוע ועוד. ההנחה מותנית בהצגת תעודה מזהה של תושב העוטף במלון.

מלון בוטיק ניאה בשבי ציון מזמין את תושבי הדרום ועוטף עזה ומעניק 15% הנחה בהזמנת חדר על בסיס לינה וארוחת בוקר ובנוסף ילד ראשון ללא עלות. 

מלון וולדורף אסטוריה בירושלים מזמין את תושבי הדרום ועוטף עזה להתארח במלון המוביל בישראל בהנחה של 20% בשבועיים הקרובים. ההטבה כרוכה בהצגת תעודת זהות עם כתובת עדכנית של תושבי הדרום ועוטף עזה.

ברשת מלונות מטיילים מעניקים הנחה של 20% לאירוח במלונות הרשת השונים בצפון ובערבה. ההנחה מותנית בהצגת תעודה מזהה של תושב העוטף במלון.

מלון ibis ירושלים (צילום: שלומי כהן)
מלון ibis ירושלים (צילום: שלומי כהן)

תיירות ירוחם פותחת את מקומות האירוח שלה ומציעה לינה ללא עלות או בעלות מופחתת לתושבי העוטף. כמו כן, עשרות אטרקציות יוצעו ללא עלות או בעלות מופחתת לתושבים שיציגו תעודת זהות מהעוטף.

רשת מלונות Ibis ירושלים מרכז העיר ו-Ibis styles מרכז העיר מרשת מלונות Accor הבינלאומית הודיעו כי יעניקו לתושבי הדרום ועוטף עזה הנחה של 35% בלינה במלונות הרשת.

רשת מלונות "אסטרל" מעניקה לתושבי עוטף עזה 20% הנחה לאירוח במגוון מלונות הרשת ברחבי העיר אילת בהם בין היתר "מלכת שבא", "אריאה", "מאריס", "פאלמה", "ויליג', "נירוונה קלאב"  ו"נירוונה סוויטס". ההנחה תקפה על כל החדרים, בהצגת תעודה מזהה של תושב עוטף עזה, ללא כפל מבצעים.

חברת גוליבר מציעה הנחה לתושבי הדרום, ובמסגרתה תינתן הנחה של 100 ש"ח על מלונות בארץ בהזמנה בסכום של 1,000 ₪ ומעלה לאדם, הנחה של 50 דולר לאדם על חבילות נופש וטיולים מאורגנים בסכום של 500 דולר ומעלה לאדם. בהזמנות של זוג ומעלה שיתבצעו עד 12.5. יציאה עד סוף השנה.

חברת "מנו ספנות" תעניק לתושבי העוטף הנחה מיוחדת של 20% באוניית הפאר "קראון איריס", באחת מההפלגות: מיום חמישי 11 במאי ל-3 לילות ללימסול בקפריסין, או מיום ראשון 14 במאי ל-4 לילות לרודוס ולאגיוס ניקולאוס בכרתים. ההנחה תקפה על מגוון החדרים באונייה, בהצגת תעודה מזהה של תושבי העוטף כולל הערים: אשדוד, באר שבע, אשקלון, שדרות וכל הישובים באזור.

מנו ספנות (צילום: יח''צ מנו ספנות)
מנו ספנות (צילום: יח''צ מנו ספנות)

בנוסף, מספר אתרים ומקומות ברחבי הארץ הציעו הנחה גם כן לתושבי הדרום, וביניהם עיריית ירושלים שמציעה מגוון הטבות בכל רחבי העיר כך שתתאפשר כניסה ללא עלות למגוון של אירועים, סיורים, מרכזי ספורט ומוזיאונים בכל רחבי העיר. תושבי הדרום זכאים גם לכניסה חינמית למרכזי ספורט, בריכות ומתקני כושר בקריית היובל, בגילה, בפסגת זאב, ברמות ובמרכז הספורט בתלפיות מזרח.

כמו כן, תאפשר עיריית ירושלים כניסה חינם לאתרים ומוסדות תרבות ירושלמיים מובילים, ביניהם מוזיאון מגדל דוד, מוזיאון אסירי המחתרות, בית ש"י עגנון, המוזיאון לאמנות יהודית בהיכל שלמה, מרכז מורשת מנחם בגין, מוזיאון ארצות המקרא, מוזיאון ידידי ישראל, מוזיאון חצר היישוב הישן, מוזיאון האיסלאם ועוד. תושבי הדרום מוזמנים להגיע להצגות נבחרות ללא עלות, והקרנות טרום בכורה בתיאטרון ירושלים, הצגות בתיאטרון מיקרו, תיאטרון החאן ותיאטרון האינקובטור בבית מזיא.

הגן הבוטני האוניברסיטאי גבעת רם בירושלים הודיע כי יינתן ביקור חינם לתושבי הדרום ועוטף עזה וליהנות מסיורים עצמאיים בחלקות הגן השונות, ביקור בחממה הטרופית ונסיעה ברכבת הפרחים ( עד השעה 14:00). הגן פתוח בשעות 09:00 עד 19:00. הכניסה בהצגת ת.ז ועד יום ראשון 14.5.

בית יגאל אלון על שפת הכנרת פותח את שעריו לתושבי העוטף ללא תשלום, ובו ניתן ליהנות מסיורים מודרכים הכוללים את הסירה העתיקה מגינוסר (בת אלפיים שנה), תערוכות אודות יגאל אלון, תערוכת כנרת - סיפורה של הימה מנקודות מבט שונות לאורך ההיסטוריה, תערוכת שביל הסנהדרין ועוד. 

צריף בן-גוריון מזמין את תושבי הדרום לביקור ללא תשלום. הכניסה תתאפשר בימים שלישי ורביעי, 10.5-9.5 בין השעות 16:00-8:30. הכניסה בהצגת תעודת זהות.

LAKE TLV פעילות סקי מים בכבלים אשר ממוקם בתל אביב בפארק מנחם בגין דרום, מעניק לתושבי הדרום שעת גלישה שנייה בחינם (שעה גלישה ראשונה כולל הדרכה וציוד בעלות 130 ש"ח). ההטבה תינתן בהצגת ת.ז. לתושבי הדרום (עד 40 ק"מ) ותהיה בתוקף עד לתאריך 15/05/23 ובתאום מראש בלבד.

קרן קימת לישראל מזמינה את תושבי הדרום ועוטף עזה (עד 7 ק"מ מהגבול) ליהנות מהטבע ומהמרחבים הפתוחים באגמון החולה ללא עלות כניסה.

פארק השעשועים המקורה Magic Kass הממוקם במישור אדומים מעניק לתושבי הדרום בטווח של 40 ק"מ כרטיס כניסה לפארק ב-80 ש"ח וכרטיס כניסה הכולל 4 משחקי ארקייד ב-95 ש"ח, לתושבי העוטף בהצגת תעודת זהות. ההטבה תקפה מהיום עד סוף השבוע (בהתאם לימי ושעות פתיחת הפארק). 

הקרן למורשת הכותל המערבי מזמינה את תושבי הדרום להצטרף למגוון סיורים חווייתיים באתרי מנהרות הכותל המערבי, ללא כל עלות. הכניסה לאתרים בכפוף לתיאום מראש ושריון כרטיסים, מוזמנים ליצור קשר עם מוקד שירות הלקוחות שלנו ב- 5958* (ההטבה ניתנת בהצגת ת.ז. לתושבי הדרום (עד 40 ק"מ) ותהיה בתוקף עד לתאריך 15/05/23).

איגוד ערים כינרת מזמין ללא תשלום את תושבי הדרום לבלות ב-12 חופי איגוד ערים כינרת השקטים, ללא תשלום עבור החניה בחניוני הרכב של האיגוד (הכניסה לחופים חינם). בחופים הבאים: במזרח הכינרת-כינר, דוגית, כורסי, חלוקים, גולן, לבנון, סוסיתא. במערב הכינרת-ברניקי, שקמים, צינברי. בצפון הכינרת-מפרץ אמנון. הזכאות להטבה - בהצגת תעודה מזהה ביציאה מהחניון.

מרכז מורשת בגין בירושלים מזמין את תושבי הדרום לבקר במוזיאון בחינם. הכניסה תתאפשר בימים שלישי ורביעי, 10.5-9.5 בין השעות 16:30-9:00. בתיאום טלפוני ובהצגת תעודת זהות.

התיאטרון הלאומי הבימה מחזק את תושבי עוטף עזה ומזמין את התושבים להצגות ללא תשלום. בין ההצגות: "עוד חוזר הניגון" מחזה מוזיקלי על חייו של נתן אלתרמן ובתו תרצה אתר, "אידה" סיפורה של אידה נודל, אסירת ציון, "מלון סוף העולם" מחזה ישראלי בשילוב שנסונים צרפתיים מאת רובי פורת שובל. ההטבה תקפה להערב בהצגת ת"ז בקופות התיאטרון.

תיאטרון "נא לגעת" בנמל יפו, מרכז תרבות ואמנות ייחודי מסוגו לשילוב יוצרים עם מוגבלויות שמיעה וראייה ולהיכרות הקהל הרחב עם עולמם, מזמין את תושבי עוטף עזה לצפות ללא תשלום בהצגת הדגל של התיאטרון ״לא על הלחם לבדו״ ביום חמישי הקרוב ב-20:30. 

המרכז החינוכי בית הציונות הדתית בכפר הרא"ה, אשר מציג את הדרך אותה עברה הציונות הדתית, מזמין את תושבי הדרום לסיור חוויתי במרכז המבקרים במקום ללא עלות.

קבוצת מוזיאוני חיפה מזמינה את תושבי הדרום והמרכז להיכנס ללא תשלום למגוון התערוכות במוזיאוני חיפה השונים, בין התאריכים 11-14 במאי.

הגן הארכיאולוגי בירושלים ומרכז דוידסון, הצמודים לכותל המערבי, מזמין את תושבי הדרום לביקור ללא תשלום, בהצגת תעודה מזהה.

קבוצת JLM הודיעה כי היא פותחת את שערי מוזיאון הפסיפס בחינם למשפחות וקבוצות מעוטף עזה. במסגרת הביקור במתחם הקבוצות יכולו לבחור בין הפעילויות הבאות בחינם (חלקן או כולן):
1. כניסה חינם למוזיאון בהצגת תעודת זהות
2. סיור קבוצתי מודרך במוזיאון
3. 30% הנחה לקבוצות למשחק הבריחה הטכנולוגי - המרוץ לפסיפס  

בנוסף, מתחם טחנת הרוח מונטפיורי משכנות שאננים יהיה פתוח גם הוא לתושבי העוטף, כאשר במסגרת הביקור במתחם הקבוצות יכולו לבחור בין הפעילויות הבאות בחינם (חלקן או כולן):
1. סיור קבוצתי מודרך במתחם טחנת הרוח בחינם.
2. סדנה חוויתית של הפעלת כנפי הטחנה וטחינת חיטה באן ריחיים בחינם.
3. 30% הנחה לקבוצות לפארק בריחה חוויתי

תושבי עוטף עזה בטווח 40 ק"מ מוזמנים לבקר עם המשפחה בגן גורו בעלות של 15 ש"ח לאדם (תשלום מגיל שנתיים). הכניסה תתאפשר בהצגת ספח תעודת זהות עם כתובת המגורים. אין צורך בתיאום מראש. שעות פתיחה: ראשון עד שישי 9:00-15:00. שבת 9:00-17:00. כניסה אחרונה שעה לפני הסגירה. שנדע ימים שקטים ובטוחים.

גן גורו (צילום: ארז ביט)
גן גורו (צילום: ארז ביט)