חברת התיירות הבריטית White Desert סיימה לאחרונה עונה מוצלחת בה הפעילה טיסות שכר של חברת HiFly הפורטוגלית, ליבשת אנטרקטיקה הרחוקה. חברת התעופה, שיש לה בסיס בקייפטאון שבדרום אפריקה, הטיסה פיילוט לראשונה בתחילת נובמבר 2021 (בתקופה בה התחיל הקיץ ביבשת) וכעבור שנה הפעילה טיסות שבועיות במטוס רחב הגוף של איירבוס A340.

קשורים לחייזרים? זה הסיפור הבלתי יאומן של היישוב באירופה
מעל 130 מסלולים ברחבי אירופה: זו חברת הקרוזים שתרחיב את פעילותה ביבשת

העונה, הפעילה חברת HiFly כ-15 טיסות הלוך ושוב מקייפטאון לשדה התעופה הפרטי Wolf's Fang שבאנטרקטיקה, במסלול בן חמש שעות  טיסה. פטריק וודהד, בעלי חברת התיירות White Desert, סיפר על הטיסה הייחודית בריאיון ל-Airline Ratings האמריקאי, והסביר כי "למטוס יש 267 מושבים, אבל הגבלנו את מספר הנוסעים שלנו ל-70, מכיוון שעלינו לנקוט באמצעי זהירות למקרה הגרוע ביותר כאשר מטוס לא יכול להמריא מאנטארקטיקה".

"כשאנחנו פועלים בצורה זו, נוכל להבטיח שיש לנו מספיק מקומות לינה, אוכל, שירותים ומים אם ניתקע שם. במקום הנוסעים, ניצלנו את המקום הפנוי עבור מטען רב שהבאנו כדי להמשיך ולבנות את הבסיס שלנו שם", הוסיף.

מטוס HiFly לאנטרקטיקה (צילום: צילום מסך אינסטגרם)
מטוס HiFly לאנטרקטיקה (צילום: צילום מסך אינסטגרם)

בנוסף לטיסות במטוס ה-A340, הפעילה White Desert שתיים עשרה טיסות לשדה התעופה ביבשת על ידי מטוס Gulfstream G550 חכור, בעיקר בתחילת ובסוף העונה שעברה, כדי להכניס או להוציא משם מדענים וצוות. הבסיס הארקטי Wolf's Fang נפתח לראשונה בשנת 2015, והחברה הבריטית הטיסה תחילה תיירים למחנה הקטן הסמוך על ידי מטוס תובלה אימתני מתקופת ברית המועצות. למעשה, עד השימוש במטוס האיירבוס, התניידה כך החברה עם מדענים וצוות למקום. 

"כשאנחנו מגיעים לשם, אנחנו כל כך רחוקים מציוויליזציה, עד כדי כך שהשכנים הקרובים ביותר שלי נמצאים בתחנת החלל הבינלאומית מעל הראש", הוסיף וודהד, "מכיוון שהלוגיסטיקה במקום הזה היא היקרה ביותר בכל לוקיישן על פני כדור הארץ, הגעה לשטח זה כתייר כרוכה כמובן בתשלום של עמלה מראש".

מטוס HiFly לאנטרקטיקה (צילום: צילום מסך אינסטגרם)
מטוס HiFly לאנטרקטיקה (צילום: צילום מסך אינסטגרם)

כמו כן, סיפר וודהד על תנאי הנחיתה המאתגרים בשטח: "אנחנו תלויים קודם כל בטמפרטורה. ברגע שהיא עולה מעל מינוס 6 מעלות צלזיוס, המסלול לא יכול לשאת מטוס רחב גוף, שכן פני השטח של הקרח כבר אינו מוצק מספיק. זה מסלול דינמי ולכן צריך לטפל בקרח ולוודא שזה שיהיה ניתן לנחות עליו. אנחנו מטפחים את הקרח עם מכשירים מיוחדים כמו שאתרי סקי עושים על המדרונות שלהם. כל העסק שם מסובך מאוד. צריך גם לחות מסוימת, גם טמפרטורה ומעט רוח. שום דבר לא קל באנטארקטיקה".