למרות השביתות הרבות שהתקיימו בשדות תעופה רבים באירופה במהלך חג הפסחא, במקביל לחג הפסח אצלנו, ממשיכים ועדי העובדים ברחבי היבשת למחות על תנאי עבודתם. בחודש הנוכחי ותחילת יוני צפויים להיות שיבושים בנמלי התעופה ובחברות התחבורה הציבורית במספר מדינות גדולות ביבשת, וביניהן: צרפת, בריטניה, גרמניה ואיטליה.

מעל 130 מסלולים ברחבי אירופה: זו חברת הקרוזים שתרחיב את פעילותה ביבשת
קשורים לחייזרים? זה הסיפור הבלתי יאומן של היישוב באירופה

צרפת

המחאות ברחבי המדינה עקב הרפורמה בפנסיות שהעביר הנשיא מקרון עדיין ממשיכות בסערה בכל צרפת. איגודי העובדים הכריזו על יום מחאה ארצי חדש ב-6 ביוני, זאת לקראת האספה הלאומית של הפרלמנט הצרפתי ב-8 ביוני. בקרי התנועה האווירית שובתים חלקית מאז מרץ, והשפיעו על טיסות בכל רחבי אירופה.

חברת התעופה הלואו-קוסט Ryanair מסרה כי בארבעת החודשים הראשונים של 2023, היו יותר מ-50 ימים של שביתות של בקרי הטיסות שהובילו ליותר מ-3,700 טיסות שבוטלו והשפיעו על יותר מ-660,000 נוסעים. 

עימותים בפריז (צילום: REUTERS/Sarah Meyssonnier)
עימותים בפריז (צילום: REUTERS/Sarah Meyssonnier)

בריטניה

שביתות צוותי האבטחה בנמל התעופה הית'רו שבלונדון נמשכות, כאשר בין ה-25 ל-26 במאי צפויה להיות שביתה בת יממה כחלק ממחלוקת על תנאי השכר. פעולה זו משפיעה כמעט לחלוטין על טרמינל 5 ועל חברת בריטיש איירווייס, אשר היא היחידה שפועלת מטרמינל זה. מהית'רו נמסר כי "על הנוסעים לבדוק את סטטוס ושעת הטיסה שלהם מול חברת התעופה".

בריטיש אירווייס (צילום: רויטרס)
בריטיש אירווייס (צילום: רויטרס)

גרמניה

איגודי תחבורה מרכזיים במדינה הכריזו על שביתה בת 50 שעות מהיום ועד יום שלישי הקרוב, זאת במחאה על תנאי השכר ומאמצם להשיג לעובדים תנאים משופרים יותר. השביתה תתחיל היום בשעה 20:00 (שעון גרמניה) ותימשך עד 22:00 ביום שלישי. השביתות יהיו תקפות אצל מפעילת הרכבות הממלכתית "דויטשה באן" וכ-50 חברות תחבורה אחרות במהלך כל המדינה. 

רכבת בגרמניה (צילום: רויטרס)
רכבת בגרמניה (צילום: רויטרס)

איטליה

ב-26 במאי תתקיים שביתה כללית של 24 שעות, אשר תשפיע על שירותי האוטובוסים והחשמליות וכן על קווי המטרו, עם עיכובים וביטולים משמעותיים שיתרחשו במהלך אותו יום. השביתה הוכרזה על ידי האיגוד האיטלקי במחאה נגד חוזי העבודה החדשים שנחתמו וטענתם על השכר שסוכם.