ענקית הקרוזים הבינלאומית, רויאל קריביאן, פתחה הבוקר (שלישי) באופן רשמי את עונת הפלגותיה מישראל. רויאל קריביאן היא השחקנית הכי גדולה בענף הקרוזים היוצאים מישראל. ולאחר שבשנה שעברה השייטה כ 35,000 נופשים שיצאו מנמל חיפה, שהינו נמל בית של החברה, השנה עתידה לקחת החברה כ-50,000 נופשים שיצאו מחיפה לחו"ל.
 
רגע לפני פתיחת העונה חושפת רויאל קריביאן את העדפות הישראלים בהזמנת חופשת קרוז זאת בהתבסס על נתוני החברה מהזמנות נוסעים שהפליגו עם החברה בשנה שעברה מחיפה: ההרכב הממוצע של ישראלים הוא הורים ושני ילדים, כאשר ישנו ביקוש הולך וגובר לחופשות רב דוריות במסגרתן מצטרפים הסבים והסבתות אל הילדים והנכדים לחופשה. בנוסף, מדווחים ברויאל קריביאן כי משך החופשה המועדף על הישראלים הוא 5-7 לילות וכי רק 30% מהם שמים דגש על אוכל כשר בעוד שהשאר מעוניינים להתנסות בכלל מגוון הטעמים שהספינה מציעה.
 
זוהי השנה השנייה שה Rhapsody of the seas מפליגה מחיפה, ולמרות שהספינה יכולה לארח כ-2,000 נוסעים ועוד כ-750 אנשי צוות, ברויאל קריביאן הודיעו לאחרונה כי בשנה הבאה בכוונתם להציב בארץ אונייה גדולה עוד יותר, ה Jewel of the Seas אשר יכולה לארח 2,702 נופשים ועוד כ-842 אנשי צוות, דבר שיהפוך אותה לספינת הקרוזים הכי גדולה שתפליג מישראל אי פעם.
 
רויאל קריביאן רואים את הפונציאל המשמעותי שיש בשוק הישראלי וביצעו גם התאמות ייעודיות לקהל המקומי לצידם אוכל כשר בחלק מהמסעדות על הסיפון, שילוב של שילוט בעברית ברחבי האוניות והתאמות בתכניות הבידור. עלויות החופשה עם רויאל נמוכות משמעותית בהשוואה לחופשה בישראל. כך לדוגמא חופשה של 6 לילות עם רויאל קריביאן במהלך חודש מאי תעלה למשפחה עם שני ילדים כ-9,996 ₪ כאשר חופשת הכל כלול במלון באילת (ללא טיסות) באותה התקופה תעלה 3,000 ₪ יותר.

עונת ההפלגות הגדולה מאי פעם מחיפה 

כמות שיא של 150 הפלגות קרוז יצאו השנה מחיפה ועליהן יפליגו גם ישראלים וגם תיירים מרחבי העולם שיגיעו לישראל.  כ-200 אלף תיירים צפויים להגיע השנה לחיפה בהפלגות מיעדים שונים ברחבי מזרח הים התיכון, ובסך הכל מצפים בנמל חיפה  לכ-600 אלף נוסעים ותיירים בשנת 2023, גידול של למעלה מ-70% ביחס לשנת 2022 שהיתה גם היא שנת שיא של כל הזמנים.

אודי שנבל, מנכ״ל סנורמה, נציגת רויאל קריביאן בישראל: ״פתיחת עונה היא אירוע מרגש בייחוד שמדובר על החברה המובילה בקרוזים היוצאים מישראל. אני שמח על ההחלטה של רויאל להרחיב את פעילותה בישראל, כך שגם בשנים הבאות נציע חופשה איכותית למליוני ישראלים שלא חוו עדיין חופשת שייט אמריקאית". 

ד״ר רון מלכא יו״ר דירקטוריון נמל חיפה: ״אנו נרגשים לקבל את ה-Rhapsody of the Seas של רויאל קריביאן לנמל הבית שלה בחיפה לשנה זו ומודים על האמון של החברה בנמל חיפה ובישראל. נמל חיפה ובעלי הנמל, קבוצת אדני-גדות, גאים להוביל  את צמיחת ענף התיירות הימית של מדינת ישראל. מאות אלפי התיירים שמגיעים לביקור בארץ, לצד מאות אלפי הישראלים שיוצאים מחיפה להפלגות ברחבי הים התיכון, תורמים רבות להתפתחות העסקית של העיר חיפה ולכלכלת המדינה״.