בסמוך לשמורת הטבע פולג, במרחק צעדים ספורים מחוף הים, נפתחה פנינה חדשה, כפר גלישה ו- WELLNESSהעונה לשם אלאייה וילג'. אלאייה מספקת חווית אירוח ייחודית הכוללת מגוון סדנאות המחברות בין גוף ונפש, בין אינדיבידואל לכלל ובין אדם לאדמה. 

בעלי המקום הם שני יזמים ותיקים, דן נפתלי ורונן מניפז, העוסקים בתחומי ההייטק, הנדל"ן הקמעונאות וחיי הלילה. לאחר שהקימו ביחד יותר מ-20 מקומות בילוי החליטו להמציא את עצמם מחדש ויחד עם רשת ,Selina רשת האירוח והנופש הבינלאומית, החליטו להקים מקום אחר, מקום שהחוויה בו תהיה שונה בתי המלון שאנחנו מכירים, מקום שכל מי שנכנס אליו מהר מאוד נכנסת לקהילת אלאייה, מקום המחבר בין אירוח, תוכן ואומנות. 

החיבור בין רשת Selina ובין דן נפתלי ורונן מניפז הרגיש כמעט טבעי כאשר אלו הביאו איתם את הידע והניסיון בתחום המלונאות והשיווק. בין שני הצדדים קיימת היכרות רבת שנים שלראשונה קיבלה ביטוי בצורת כפר נופש ייחודי המחבר בין אנשים. 

ההגדרה של "בית" היא לא במקרה. האורחים שנכנסים ל"בית של אלאייה", כאשר החוויה מתחילה כבר משלב הצ'ק אין. בשירות הקבלה אין דלפק כמצופה, אלא סלון בו מארחי המלון מקבלים את האורחים, ומספרים אודות החוויה והתכנים שהולכים לעבור בעת השהות במקום. לאחר שלב הצ'ק אין, כל אורח מלווה ע"י הצוות למציאת חדרו, ובבית כמו בבית, מחכים לאורחים ספרים בשידה שליד המיטה. כל אלמנט קטן שכזה בונה חווית אירוח שלמה שרוצה להגיד: "חיכינו לכם, איזה כיף שהגעתם אלינו".

לצד חווית האירוח עליה אחראי בן אסט, המאפיין הבולט ביותר באלאייה הוא התוכן. אורחי אלאייה לא נהנים רק ממיקום על חוף הים ואוכל טוב, אלא מחוויה שלמה של סדנאות ותוכן. לפני כל סופ"ש מתפרסם מראש לו"ז הכולל את הסדנאות והתכנים לאותם הימים, לאורחים עומדת האפשרות לקחת חלק בכל הפעילות המתקיימות בזמן השהות שלהם או להצטרף לחלקים נבחרים לפי העדפתם.

האוכל במקום תוכנן ומבושל ע"י השף (דידי מצרי) של מסעדת "מטבח לילה" והוא מתאפיין באוכל צמחוני וטבעוני עשיר וביתי. השהות במקום כוללת ארוחת בוקר וערב, כאשר נוסף על הארוחות המוגשות אשר איכותם מהווה חלק בלתי נפרד מהחוויה והתוכן במקום, לאורך כל שעות היום פתוחה במקום "צרכניה", בה ניתן לרכוש אוכל, נשנושים ושתיה. נוסף לכל אלו, בחנות ניתן לרכוש כל מה שצריך להשלמת החוויה במקום, מתמציות על בסיס צמחים ועד פריטי אומנות בתוצרת מקומית.

על עיצוב המקום אמונים מעצב הפנים רמי רומנו, אשר עיצב חנויות בוטיק, מסעדות ומלונות ברחבי העולם, והאומנית והמעצבת הוותיקה איה צאלים, חלוצה ביצירת אירועי חוץ אלטרנטיביים בישראל, והינה ממובילות הענף.

המחיר ללילה הינו החל מ-600 ₪ באמצע שבוע, המחיר ללילה הינו החל מ-1300 ₪ בסופ''ש.