סנטוריני, אחד האיים היפים של יוון, נוצר בעקבות התפרצות געשית חמורה במאה ה-16 לפני הספירה, שהובילו להיווצרות הקלדרה המפורסמת של האי בצורת חצי ירח. בירתו, העיירה פירה, יושבת על מצוקים בגובה של כמה מאות מטרים מעל לועו הרדום של הר הגעש. וכך, לכל אורך שולי הקלדרה מפוזרים בתי מלון שמציעים נופי שקיעה מרהיבים, מרפסות שמש ובריכות המשקיפות אל הים האגאי. 

כבוד גדול: שלוש נציגות ישראליות ברשימת בתי המלון הטובים במזרח התיכון
האקווריום הגדול ביותר בעולם: הפארק המדהים שנפתח באיחוד האמירויות

אותן שקיעות, בהן ניתן לצפות מכל מקום לאורך הצד המערבי של האי, מרתקות אליהן המוני תיירים מידי שנה ונראות כאילו היו ציור שנעשה באמצעות מכחול. מלבד פירה, שהיא היעד התוסס של סנטוריני הכולל חיי לילה מלאים ושפע של ברים ומסעדות, ישנו הכפר אויה, הממוקם אף הוא על צוק ובו בתי קובייה לבנים וכנסיות בעלות כיפות כחולות. בסמטאות הכפר תוכלו למצוא גלריות, טחנות רוח עתיקות, טברנות המגישות מנות דגים טריות, וגם נמל ציורי בשם אמודי שכדי להגיע אליו יש לרדת כ-200 מדרגות (אפשר גם על גב חמורים). 

סנטוריני, יוון (צילום: אמה גולינקר)
סנטוריני, יוון (צילום: אמה גולינקר)

מסלול הליכה רגלי מפירה לאויה 

לאלו מבניכם שאוהבים טרקים, המסלול מפירה לאויה, שאורכו כ-10 ק"מ, איננו קשה מידי להליכה ועובר בין כפרים ומדרונות געשיים. הזמן המשוער למסלול הוא בין 5-3 שעות, רק דעו שאיננו מוצל ולכן במידה והגעתם בקיץ, מומלץ לצאת אליו מוקדם בבוקר. ההליכה היא על שבילים מסודרים וגם על דרכי עפר, ובמהלכו ישנה האופציה לבקר בסלע סקארוס, שניתז מתוך הים ועליו שרידי טירה עתיקה. נקודת ההתחלה היא במלון אטלנטיס במרכז פירה, ולאחר מכן יש לפנות צפונה לכיוון הכפר אימרוביגלי, כאשר הדרך ברורה ומשולטת בנקודות פיצול. 

יקב סנטו Santo Wines

על צוק גבוה מדרום לפירה, ישנו יקב "רומנטי בשקיעה", בעל מרפסת ענקית. קשה להתחרות בנוף הנשקף מן המקום, המורכב מאיים וולקנים קטנים וים פתוח, מה שהופך אותו גם לאתר חתונות ואירועים פופולרי. כדאי לשריין אליו מקום מראש, ומעבר לטעימות השגרתיות אפשר להצטרף לסיור הדרכה על גידול הגפנים והענבים ושלבי ייצור היין. לסנטוריני יש היסטוריה עשירה של הכנת יין ייחודי כתוצאה מהקרקעות הוולקניות, ובמשך שנים רבות זה היה מקור ההכנסה העיקרי של האי, עם יינות שהיו מבוקשים ויוצאו למדינות רבות ברחבי העולם. 

האתר הארכיאולוגי אקרוטירי Akrotiri Archaeological Site

אתר ארכיאולוגי חשוב המהווה את אחד ממוקדי התיירות המרכזיים באי. המבקרים יוכלו להתרשם ממבנים חפורים של עיר מינואית עתיקה מתקופת הברונזה, שהוקמה 4000 לפנה"ס ונהרסה מספר פעמים בעקבות התפרצויות געשיות ורעידות אדמה. האוסף גדול וכולל חרסים ובתים משוחזרים ואפילו עדויות על מערכת ביוב בתקופה הקדומה. 

מגדלור אקרוטירי Lighthouse of Akrotiri

בקצה הכי דרומי של האי ניצב לו מגדלור שהוקם בשנת 1892 ומתנשא לגובה של 10 מטר, המציג תצוגה מרשימה של הקלדרה. למבנה עצמו לא ניתן להיכנס, הוא שייך לחיל הים היווני והמבקרים בו אינם מורשים. אין באזור מסילות בטיחות ולכן יש לטפס בזהירות בין המצוקים הסלעיים ולנעול נעליים נוחות. מקומיים רבים יעידו כי מדובר בנקודת השיא של סנטוריני מבחינת יופייה של השקיעה הנצפית ממנו.  

החוף האדום Red Beach

חוף אקזוטי וחריג בנוף, שכשמו כן הוא-לצדו הר וצוקים הצבועים כולם באדום. על מנת להגיע אליו נדרשת הליכה בדרך סלעית, לא ארוכה במיוחד, והוא ידוע בזכות המים צלולים שמציעים ראות מצוינת, כמו גם בנוף תת-מימי מיוחד, ולכן מהווה יעד פופולרי עבור צלילה ושנורקלינג. רצועת החוף היא לא גדולה, אבל תיירותית מאוד, ולכן כדאי לקחת את זה בחשבון ולנסות למצוא מרווחי זמן רגועים יחסית. 

חוף פריסה עם חול שחור Perissa Black Sand Beach

הכי קרוב לסיני: רצועת חוף המכוסה בחול וולקני כהה, קרובה להרים, כאשר לאורכה יש טיילת עם בתי קפה וטברנות שבלילה הופכים למסיבה "על מלא". החוף מאובזר בשמשיות וכיסאות נוח, ומציע שפע של פעילויות ספורט ימי כמו גלישת רוח וסקי מים. המים בפריסה מעט קרים, ועם זאת שקופים כמו במרבית שטח האי. הלוקיישן האידיאלי ליום של בטן-גב. 

View this post on Instagram

A post shared by Soumya Deb (@pictriplane)

חוף וליחאדה Vlychada

חוף פראי המאופיין בסלעים בתצורות מדהימות, מתאים ל"התבודדויות" כיוון שלא משתייך לרצועות המוכרות יותר של סנטוריני, ולכן לא מדובר בהכרח במלכודת תיירים. למי שמתעניין, השמועות אומרות שיש אף אזור נודיסטי בהמשך רצועת החוף. 

שייט לקלדרה ולמעיינות החמים

טיול בגדר חובה, כאשר הפלגות יוצאות מספר פעמים ביום מהנמל הישן של פירה, ליום סיור הכולל שייט להר הגעש ניאה קאמני, טיול רגלי במשך כשעה וחצי, שחיה במעיינות החמים והחומים והמשך שייט אל האי הקטן תרסיה, כל זה בליווי מדריך דובר אנגלית.

@meolafrancesco Summer in Greece >>> #fyp #santorini #tiktoktravel #greece ♬ original sound - 𝗮𝗿𝗶𝘃𝘂𝗾 ☘︎︎