אנחנו רק נפרדים מהאביב וכבר אפשר להרגיש בחוץ את הטמפרטורות שעולות. בימים החמים אמנם קשה לנו להיפרד מהמזגן, אך חובבי הטיולים כבר יודעים שאת החום מנצחים הכי טוב בטבילה במעיין צונן. 

שביל אמות המים, שביל המעיינות אמאוס בפארק קנדה:

בין תל אביב לירושלים, נמצא פארק איילון קנדה המקסים. בתוך הפארק הענקי נמצא שביל אמות המים המציע מסלול הליכה קווי באורך של כ-2 קילומטרים. המסלול צועד לאורך אמת המים העתיקה ועובר בכמה נקודות עניין ארכיאולוגיות, עצי בוסתן, טרסות חקלאות ומערות עתיקות.

לפרטים נוספים: https://www.kkl.org.il/parks_and_forests/ayalon_canada_park/

עין תמר בשביל המעיינות בעמינדב (צילום: יעקב שקולניק, קק''ל)
עין תמר בשביל המעיינות בעמינדב (צילום: יעקב שקולניק, קק''ל)

עין קובי בפארק בגין

בפארק בגין שבהרי ירושלים מחכה לכם עין קובי היפיפה. מי המעיין זורמים בנקבה תת-קרקעית שאורכה כ-12 מטרים אל בריכת איגום תת-קרקעית גדולה. מבריכת האיגום המשיכו המים לזרום בנקבה שאורכה 17 מטרים אל בריכה חיצונית, ומהמאגר נהגו להעביר את המים בתעלות השקיה.
קק"ל, בשיתוף עם רשות העתיקות, שיקמה את מערכת המים ופתחה אותה לציבור, נטעה במקום עצי בוסתן והוסיפה חניון נופש וחניון לילה קטן ממזרח לדרך הפארק. אפשר לרדת בזהירות לבריכה התת-קרקעית בגרם מדרגות מתכת.

לפרטים נוספים: https://www.kkl.org.il/parks_and_forests/begin_park/

אגם התמרים - פארק קנדה  (צילום: נטע לסקה מזרחי, קק''ל)
אגם התמרים - פארק קנדה (צילום: נטע לסקה מזרחי, קק''ל)

שביל המעיינות בעמינדב

יער עמינדב הנמצא ממערב לירושלים, הוא יער נטוע של קק"ל. ביער מחכה למטיילים אנדרטה לזכרו של הנשיא קנדי, חניוני דרך, אתרי עתיקות ומסלולי רכיבה. בעמינדב נמצא גם שביל המעיינות המפורסם, שביל שסימנה קק"ל בין המעיינות הנובעים במדרון הדרומי של הר עמינדב. השביל מתנהל במורד והוא מתאים למשפחות עם ילדים מגיל 10.

לפרטים נוספים:https://www.kkl.org.il/travel/trips/132/

שביל נחל ציפורי

לחובבי ההליכה והרכיבה נמליץ על שביל נחל ציפורי שמתחיל בסמוך להסוללים. השביל מוביל למעבה היער ומאפשר בילוי בנוף ירוק ורגוע. השביל מתחיל ביער אלון תבור ובהמשך מפלס דרכו ביער מחטני. אפשר לפגוש בו בשרידי דרך רומית עתיקה, מתקנים חקלאיים עתיקים, מערה ועוד. החזרה לרכב היא מהשביל הסלול שממנו באנו או מדרך העפר הלבנה, המקיפה את היער. 

לפרטים נוספים: https://www.kkl.org.il/parks_and_forests/zipori_forests/

פארק נחל גרר  (צילום: אילן שחם)
פארק נחל גרר (צילום: אילן שחם)

פארק שרשרת-נחל גרר

פארק שרשרת-נחל גרר הוא "אי ירוק" - יער העולה מתוך מישורי הלס המעובדים של מערב הנגב. היער ניטע בשתי גדותיו של נחל גרר, מיובליו החשובים של נחל בשור. קטע זה של הנחל מחזיק מים רוב חודשי השנה ועל כן הוא נכס טבע חשוב לבעלי החיים שבסביבה. קק"ל סימנה ביער דרכי נוף ושבילי אופניים והכשירה בו חניוני נופש ובהם מים לשתייה ושולחנות נגישים. מצפון לנחל מתנשא האתר ההיסטורי תל הֲרוֹר, ומראשו נשקפת תצפית נאה על הסביבה, המוסיפה הנאה לחוויית הביקור במקום.

לפרטים נוספים: https://www.kkl.org.il/parks_and_forests/grar_park/