רבים מאיתנו בוחרים לצאת לחופשת בטן–גב במטרה למלא מצברים, לנוח ולהתחדש באנרגיה. במסגרת טרנד ה–Wellness שמשתלט לנו גם על החופשות והטיולים, הפכו חופשות הריטריט למבוקשות במיוחד. כי מי אמר שלצד בטן–גב אי אפשר לשלב התכנסות פנימה, יוגה, טיפולי ספא וסדנאות העשרה - במיוחד כשהם נעשים על רקע נוף עוצר נשימה. 

במרחק של 40 דקות טיסה לפאפוס שבקפריסין, פלוס 40 דקות נסיעה מנמל התעופה הקטן, תגיעו ל–Secret Forest, שבעברית מדוברת נקרא "היער הסודי", ויש שם לא מעט עברית, אבל תכף נדבר על זה. "היער הסודי" הוא ריזורט הנמצא בסמוך לכפר מיליו (Miliou) עתיק השנים ושמורת טבע שבה זורם לו בעצלתיים נחל מקסים. הריזורט, או “מרחב בריאות" כמו שאוהבים לקרוא לו במקום, מוקף במטעי הדרים שמהם תוכלו לקטוף תפוזים באופן חופשי. 

הסיקרט פורסט בהרי קפריסין (צילום: ניר דוידזון)
הסיקרט פורסט בהרי קפריסין (צילום: ניר דוידזון)

מי שעומד מאחורי הריזורט הוא יוני כהנא. אם השם נשמע לכם מוכר, זה משום שהוא בעלים של חברת תיירות ויש לו עוד שלושה בתי מלון רק בקפריסין. יוני, חב"דניק צעיר, מתייחס אל "היער הסודי" כאל הבייבי שלו, כך שאל תופתעו אם תראו אותו מסתובב בחללים ובודק שהכל מסודר כפי שהוא רוצה. את הריזורט, שבו הוא משקיע את מיטב מרצו כעת, הוא קנה לאחר שבעצמו לן במקום והתאהב בו. 

“לפני מספר שנים נחשפתי למקום הייחודי הזה. התדר השונה שהרגשתי, ביחד עם היסטוריית תיירות המרפא שמתקיימת כאן במאות השנים האחרונות, שבו אותי. הבנתי שיש לי שליחות חיים לייצר פה מרחב שהוא ׳בית בטבע׳, המאפשר לכל אחד ואחת לקחת פסק זמן ולעבור סוג של ריסטארט בחיים", הוא מספר.

הסיקרט פורסט בהרי קפריסין (צילום: ניר דוידזון)
הסיקרט פורסט בהרי קפריסין (צילום: ניר דוידזון)

ובאמת, מרגע החלפת הבעלות יוני עשה ריסטארט למקום והפך אותו למרכז כולל המשלב פעילות וולנס יומית - שיעורי פילאטיס, יוגה, מעגלי שיתוף, הליכות ביער בהדרכה קלילה, סדנאות מודעות עם מנחים מתחלפים, מרחצאות מרפא ועיסויים. כל זה מלווה בתפריט חלבי־דגים בריא וכשר, המבוסס על חומרי גלם מקומיים. על האוכל אמונה השפית דנה שפירא, חיפאית במקור שמוכרת מהשתתפותה בתוכנית “בואו לאכול איתי". דנה מצליחה לגבור על אילוצי בריאות וכשרות ומציעה תפריט אקלקטי שמבוסס על הרבה עלים, דגים טריים וגבינות מקומיות. 

למרות הכישרון של דנה, אני רוצה רגע להתעכב על נושא הכשרות, שיכול להרתיע לא מעט אנשים המתכננים חופשה בחו"ל - ואני מתכוונת גם לשומרים וגם לאלה שלא. כשמגדירים משהו ככשר, זה יכול לפתוח את הדלת לקהל חדש, שבדרך כלל נאלץ לצאת לחופשות בחו"ל (אם בכלל) עם קופסאות שימורים ושאר “מטעמים", אך די סוגר את הדלת עבור כל מי שרוצה להתנתק לרגע מהארץ ולטעום מאכלים ממטבחים חדשים. יש משהו במקום הזה שמשכיח בתוכנו את המחלוקות, ואט־אט נוצרים חיבורים מקסימים בין כל הנופשים.

הסיקרט פורסט בהרי קפריסין  (צילום: אביב קורט)
הסיקרט פורסט בהרי קפריסין (צילום: אביב קורט)

זאת הייתה הזדמנות פז עבורי לפגוש אנשים מקסימים, שלא בטוח שהייתי זוכה להכיר מקרוב בארץ, כמו שתי חב"דניקיות בשנות ה־20 לחייהן שלקחו פסק זמן מגידול הילדים; או יוצאת הודו מלאת אור שבחרה לבלות את הריטריט שלה עם דודתה. בקיצור, הכשרות נותנת למקום אווירה ישראלית, אך איכשהו זה עובד ולא מטרחן.

הקונספט של "היער הסודי" פועל כך שמהרגע שנכנסתם למתחם אתם יכולים להגיד שלום לארנק, כי הכל (למעט עיסויים) כלול בדילים שהם מציעים במקום. החופשות המומלצות שלהם הן בדרך כלל של לפחות שלושה לילות - אנחנו הלכנו על סופ"ש ארוך מחמישי עד ראשון. למעשה אפשר לסגור דילים של סופ"ש או אמצע שבוע הכוללים טיסות והעברות. 

ועם הקונספט הזה אי אפשר שלא להבין למה המקום ממכר, בעיקר לישראלים. כבר כשנוחתים בפתח הריזורט מחכה לכם בר שיקיים מרענן וארוחת צהריים קלילה. אחרי שנרגעתם לרגע, תוכלו לקחת מפתח מהלובי ותוכנייה של הפעילויות. התוכנייה מבטיחה שלא תפסידו אף אחת מהפעילויות והסדנאות, אך היא כמובן לא מחייבת. אם בא לכם לרבוץ בבריכה ולוותר על היוגה, אף אחד לא יסקול אתכם. קחו בחשבון שיש פה שתי בריכות חיצוניות, רק אחת מהן מחוממת. כמו כן, במתחם הספא יש בריכות גופרית ומינרליות שבהן גם תוכלו להשתכשך (השהייה בהן מוגבלת ל־45 דקות) ולהמריץ את הגוף. 

בכל מקרה, התוכנייה נועדה גם להזכיר לכם את שעת הארוחות (שלוש ביום), מתי פועל בר השייקים, ומתי נפתח בר היין - לכל מי שלא יכול להעביר את היום ללא דרינק. חוץ מזה, אחרי שתעברו על התוכנייה תוכלו להחליט לאילו מהפעילויות תרצו להצטרף, רק שימו לב שלחלקן יש צורך בהרשמה מוקדמת. יש שתי פעילויות שלא הייתי ממליצה להפסיד. הראשונה היא הסיור המודרך ביער, שמגיע עד לכפר הקרוב. הסיור קליל ומתאים גם לעצלנים, הוא עובר ביער קסום ומטפס עד לעיירה. ואומנם לעיירה אין כל כך מה להציע מבחינה תיירותית, אך היא מספקת נקודת תצפית נפלאה על האזור. 

הסיקרט פורסט בהרי קפריסין  (צילום: אביב קורט)
הסיקרט פורסט בהרי קפריסין (צילום: אביב קורט)

הפעילות השנייה היא טיול נוסף שמוצע כאן ללא תשלום והוא בגדר חובה, הוא טיול הג'יפים. הטיול לא אתגרי, אך הוא לוקח את המשתתפים אל הנמל הקרוב, שבו תוכלו ליהנות מגלידה מקומית ולפשפש בחנויות התיירים. עם הג'פים גם תגיעו ל־Baths of Aphrodite, מקווה מים שבו על פי המיתולוגיה נהגה לרחוץ אפרודיטה. עוד פעילות מקרבת לבבות שכדאי להשתתף בה היא ארוחת שישי במרתף היינות של הריזורט, שבה תוכלו להתחבר לשורשים ולאכול בשולחן אבירים ענק. 

משהו על הפסיליטי במקום: במרכז הריזורט יש לובי גדול שממנו יוצאים למתחם הארוחות והבריכה. בלובי יש גם חלל גדול עם ספרייה מלאה באפשרויות קריאה, פינת תה ונשנושים. מהלובי גם יוצאים לחדרים המפוזרים במתחמים שונים. במרחב כולו יש 56 חדרים זוגיים וסוויטות. לכולם יש חלונות המשקיפים אל הנוף הפראי, לחלקם יש גם יציאה למעין מרפסת עם אמבטיה גדולה או ג'קוזי. במתחם יש גם שש וילות עם בריכות פרטיות. החדרים מצוידים גם במקרר קטן ובמכונת אספרסו. מה אין בחדרים? טלוויזיות פעילות. מה זה אומר? שבחדרים יש טלוויזיות שנשארו כנראה כירושה, אך הן מנותקות. ואף שקשה לנו לראות מסך מנותק, איכשהו עם כל הפעילויות לא הרגשנו בחסרונה. 

הסיקרט פורסט בהרי קפריסין (צילום: ניר דוידזון)
הסיקרט פורסט בהרי קפריסין (צילום: ניר דוידזון)

במרחק הליכה קצר מהחדרים נמצא מתחם ה־Wellness והספא שבו מתקיימים השיעורים, האימונים והסדנאות. כפי שכבר ציינתי, יש בו בריכות זרמים חמות עם מי גופרית המגיעים ממעיינות שנובעים מעומק האדמה. בניגוד למה שאנחנו מכירים מהארץ, לבריכות אין ריח דומיננטי, כך שזהו פלוס רציני. 

דבר נוסף שחשוב לציין, בשל האופי של החופשה ה"סיקרט פורסט" מתאים למבוגרים בלבד ולא מתאפשר להכניס למקום מי שטרם מלאו לו 16. כמה זה עולה? החל מ־3,200 שקלים לסופ"ש לאדם, כולל טיסות.

הכותבת הייתה אורחת המקום. סיפור מ"היער הסודי" תמצאו בטול של מרסל מוסרי