דובדבן ביער, חגיגת דובדבנים בחבל יתיר
גם השנה, יחגגו בתיירות חבל יתיר את העונה האדומה מתוקה הזאת עם פסטיבל הדובדבן - חגיגת קטיף דובדבנים לכל המשפחה. במהלך הפסטיבל יוכלו המבקרים לנשנש ולקטוף כמה דובדבנים מתוקים שרק ירצו.לצד הקטיף יחכו ברחבי המטע שחקנים שיכניסו את המבקרים לאווירת הפסטיבל, הצגה לכל המשפחה, שוק אומנים ואיכרים עם תוצרת מקומית, מתחם יצירה וסדנאות מן הטבע, פינת ליטוף עם מגוון בעלי חיים, הצגת ילדים של תיאטרון הפרינג', מעגל מתופפים, מספרת סיפורים, פינות ישיבה בין עצי הדובדבן, מופע קבלת שבת ועוד.
איפה: מטע דובדבן במעון, חבל יתיר
מתי: 9 ביוני, 09:00-15:00
כמה: 40 ₪ לאדם, ילדים עד גיל 3 - חינם
פרטים נוספים באתר

לשים ת'ראש על דיונה בפסטיבל DUNE בכפר הנוקדים 
באואזיס של מדבר יהודה, כפר הנוקדים, שוקדים במרץ לאורך כל השנה על קיומם של פסטיבלים מיוחדים ואירועים יוצאי דופן. בין התאריכים 26-27 במאי חוזר פסטיבל DUNE לחגיגת שבועות מדברית של מוזיקה, מסיבות, מגוון פעילויות לילדים ולכל המשפחה, אווירה טובה ובירה ויין ללא תחתית. 
איפה: יער יתיר
מתי: 26-27 במאי 2023, ימים שישי ושבת
פרטים נוספים באתר הפסטיבל

פסטיבל DUNE בכפר הנוקדים (צילום: יוני גריצנר)
פסטיבל DUNE בכפר הנוקדים (צילום: יוני גריצנר)

שבועות בערבה הדרומית
במהלך חג השבועות יתקיימו מגוון פעילויות, טעימות וחגיגות בסימן החג לכל המשפחה: פארק תמנע יארח את הזמרת מירי מסיקה למופע מרגש באמפי תמנע אל מול האגם, מבשלת "בירצינות" שבקיבוץ קטורה תקיים סדנת בירה שתכלול טעימות, בקיבוץ אליפז תתקיים פעילות "הרפתן המדען" בה ההורים והילדים יסיירו ברפת ויתנסו בהכנת גבינה, ב"חממת 5 החושים ושף השמש", יערך סיור מודרך בין הערוגות והחממות המפיצות ריח תבלינים למרחקים, קיבוץ נאות סמדר יציע סיור בשטחי החקלאות של הקיבוץ, דיר העיזים וגן הירק וארוחת שף מלווה מוזיקה חיה, יין וגבינות מהיקב והמחלבה המקומיים, פארק הצפרות וגם חי בר יטבתה יהיו פתוחים במהלך החג ויציעו להכיר את חיות המדבר מקרוב, ועוד ועוד.
איפה: הערבה הדרומית
מתי: 25-27 במאי 2023, ימים חמישי שישי ושבת
פרטים נוספים באתר

הרפתן המדען צילום באדיבות אליפז חופש וחוויה (צילום: יחצ)
הרפתן המדען צילום באדיבות אליפז חופש וחוויה (צילום: יחצ)

חגיגת שבועות בפונדק נאות סמדר (צילום: יחצ)
חגיגת שבועות בפונדק נאות סמדר (צילום: יחצ)

פסטיבל שבועות לכל המשפחה במרינה אשקלון
הפסטיבל יגיש למבקרים חגיגת ביכורים במיטבה: מפגש מרתק עם יוצרים ואמנים ישראלים, אשר יציגו עבודות אומנות פרי יצירתם, מעצבי אופנה, מעצבי תכשיטים,  ציורים, מאיירים, אמני  זכוכית וחימר, עבודות קרמיקה, חפצי נוי, מארזים מתוקים ומתנות מיוחדות. 
איפה: מתחם מרינה ויו (MARINA VIEW) הנמל 2, אשקלון
מתי: 26-27 במאי 2023, ימים שישי ושבת בין השעות 12:00-19:00
כמה: הכניסה חופשית

פסטיבל שבועות לכל המשפחה באשקלון (צילום: יחצ)
פסטיבל שבועות לכל המשפחה באשקלון (צילום: יחצ)

פסטיבל חגיגה בלבן בחבל מודיעין
חגיגת שבועות אותנטית של טבע, אדם, חקלאות ואמנות במרחב הכפרי של המרכז  - חבל מודיעין. במהלך הפסטיבל המבקרים יוכלו ליהנות מסיורים חקלאיים עם חקלאי החבל - בחווה ההידרופונית ובין הנבטים, בין הררי גרגרי החומוס ובטעימות שמן זית, סדנאות יצירה עם אמניות האזור, הופעות חיות ביקבים, טעימות יין וגבינות, צילומי משפחה, פעילויות לכל המשפחה בחוות הזיתים אלאדין, במקלט הקופים ועוד המון.
איפה: ברחבי המועצה האזורית חבל מודיעין
מתי: 22-27 במאי 2023, ב'-ז' בסיוון תשפ"ג
פרטים נוספים באתר תיירות חבל מודיעין

חגיגה בלבן בחבל מודיעין (צילום: דודי לזר)
חגיגה בלבן בחבל מודיעין (צילום: דודי לזר)


הפנינג שבועות ביקב כרם ברק
כחלק מפסטיבל היין ה-24 של מטה יהודה שצפוי להתקיים במהלך חודש יוני ולכלול בתוכו עשרות אירועים ביקבים הפזורים במטה יהודה, יקיימו ביקב כרם ברק הפנינג שבועות צבעוני, טעים, שמח ומשכר. לאורך האירוע יוגשו יינות במזיגה חופשית לצד תפריט חלבי עשיר, טעים וחופשי. בנוסף, יוצבו במקום פינות קליעת זרים לראש ותתקיים הופעה חיה של שירים ישראליים מוכרים. 
איפה: יקב כרם ברק, מושב בקוע
מתי: יום שישי, 3 ביוני 9:30-16:00
מחיר: 150 ₪ למבוגר, 80 ₪ לילד, עד גיל 5 ללא תשלום
פרטים נוספים בטלפון 052-6288591
אירועי שבועות - הפנינג ביקב כרם ברק  (צילום: סתיו כץ)
אירועי שבועות - הפנינג ביקב כרם ברק (צילום: סתיו כץ)

פסטיבל המוזיקה עין כרם 
עמותת מפעל המוזיקה צימבליסטה גאה להציג את פסטיבל המוזיקה השלישי בעין כרם. שלושה ימים של מוזיקה קלאסית בהשתתפות מוזיקאים מן התזמורות המובילות בארץ ובעולם. הקונצרטים יתקיימו תחת כיפת השמיים, בחצר כנסיית יוחנן בהרים בעין כרם. לאורך הפסטיבל, דוכן יין, כיבוד ושתיה קלה יהיה לרשות המבקרים. בנוסף הבית העתיק בעין כרם ובוטיק הריבות "שושנת עין כרם" יהיו פתוחים למבקרים. ניתן לשבת בגינות הבית לקפה/ עוגיות/ ריבות מתוצרת בוטיק הריבות ובו כ-100 טעמי ריבות וליקרים. הביקור בבית בתשלום סמלי. לברור שעות פתיחה: 050-2452800. כתובת: דרך האחיות 14 עין כרם.
איפה: מנזר יוחנן, עין כרם
מתי: 25-27 במאי 2023, ימים חמישי שישי ושבת
פרטים נוספים באתר הפסטיבל

פסטיבל המוזיקה עין כרם. צילום באדיבות ינעם צימבליסטה (צילום: יחצ)
פסטיבל המוזיקה עין כרם. צילום באדיבות ינעם צימבליסטה (צילום: יחצ)

סיור ליל שבועות בעיר העתיקה
סיור במוזיאון מגדל דוד שם נעלה לתצפית מרהיבה אל מול אורות העיר העתיקה, נבקר בקבר דוד שזהו יום ההילולא שלו, ומשם נמשיך לסמטאות העיר העתיקה ונסיים בתצפית אל הכותל המערבי. נספר על מנהגי ומאכלי חג השבועות, ועל העליות לרגל. הסיור בהרשמה מראש. מומלץ להצטייד בנעליים נוחות ובלבוש חם.
איפה: מוזיאון מגדל דוד
מתי: רביעי 24.5, חמישי 25.5 (ערב שבועות) בשעה 22:00 | משך הסיור כשעתיים
כמה: 55 ₪
פרטים נוספים באתר מוזיאון מגדל דוד

סיור ליל שבועות במוזיאון מגדל דוד (צילום: נפתלי הילגר)
סיור ליל שבועות במוזיאון מגדל דוד (צילום: נפתלי הילגר)

שבועות ביקב פסגות
יקב "פסגות" שוכן בבנימין (כ-15 דקות מירושלים), במבנה אבן מעורר השראה, הבנוי בצורת חאן קדום המשקיף על נוף ואדי קלט והרי אדום. במתחם רחב הידיים, נמצא מצדו האחד מפעל ייצור היינות ומרתף היינות המרשים בו מתיישנות בכל שנה מעל ל-1000 חביות. מצדו השני של המתחם, נמצא מרכז המבקרים ואולם האירועים של היקב, כשבינהם נמצא גן קסום הצופה לנוף הררי עוצר נשימה. לכבוד שבועות יתקיים במרכז המבקרים של היקב, אירוע חגיגי הכולל סיור טעימות 4 סוגי יין וארוחת גבינות עשירה טעימות יין. 
איפה: יקב פסגות
מתי: 24 במאי
כמה: 150 ש"ח לאדם
פרטים נוספים בטלפון 02-9979333 ובאתר יקב פסגות

ארוחת גבינות בסיור טעימות לשבועות ביקב פסגות (צילום: טובי שריד)
ארוחת גבינות בסיור טעימות לשבועות ביקב פסגות (צילום: טובי שריד)

גבינות מהגליל 
אין כמו לחגוג שבועות בגליל, אזור שנועד לחגיגות חקלאיות, משופע במחלבות ויקבי בוטיק, ומלא באתרי תיירות ופעילויות לכל המשפחה. במחלבת שירת רועים בקיבוץ לטם יקיימו יריד מיוחד לכבוד החג, עם יצרני בוטיק מקומיים כמו ממרחי הדבש של צוף, שמני הזית של משק שחם, ממרחים של livnie's, אומנות עץ של "ממעמקים", הריבות והליקרים של ענת והיינות של יקב שטרן. לצד מוזיקה שתתנגן לאורך האירוע, המבקרים יוכלו גם לרכוש כריכים שמוכנים במקום על בסיס הגבינות הנפלאות של שירת רועים, והממרחים של המשתתפים ביריד.
איפה: מחלבת שירת רועים, לטם
מתי: יום שישי | 3.6 | 9:00-16:00
כמה: הכניסה חופשית. אוכל ושתיה בתשלום נוסף
פרטים נוספים בטלפון: 072-3957566 ובאתר זמן גליל מערבי

אירועי שבועות - במחלבת שירת רועים בקיבוץ לטם (צילום: אנטולי מיכאלו)
אירועי שבועות - במחלבת שירת רועים בקיבוץ לטם (צילום: אנטולי מיכאלו)

מים מים בששון
לרגל חג שבועות או בשמו הנוסף, חג המים ועם תחילת הקיץ, אתם מוזמנים לחוויה מרעננת לכל המשפחה. אטרקציית המים "ספלאש", בה הושקעו כ-3 מיליון שקלים, משתרעת על פני שטח של 500 מ"ר וכוללת מיתקני מים ייחודיים שיובאו במיוחד מקנדה וארה"ב. מזרקות צבעוניות, דליי ענק, תותחי מים צבעוניים, מנהרת מים ועוד. תביאו בגדי ים. 
איפה: מתחם MEEX שרונים בהוד השרון
מתי: ב-25.5.23 ערב חג שבועות, אטרקציית המים תפתח לקהל הרחב ותהיה פעילה לאורך תקופת הקיץ 2023. תחילה ימי הפעילות יהיו בסופי שבוע בלבד- ימי שישי בין השעות 12:00-16:00 וימי שבת בין השעות 10:00-20:00. בחודשים יולי- אוגוסט האטרקציה תהיה פתוחה גם באמצע השבוע. 
כמה: כניסה חד פעמית 35 ש"ח לשעה. מבוגר מלווה מעל גיל 18 ללא תשלום. כרטיסיות במחירים מוזלים. 

אטרקציית ספלאש מתחם מיקס שרונים (צילום: יחצ)
אטרקציית ספלאש מתחם מיקס שרונים (צילום: יחצ)
 

לשבור את הקרח
בהיכל הקרח של ישראל שבפארק פרס בחולון מצטלמים, מתייגים מעלים סטורי/ רילס על הקרח הלבן ומגרילים כרטיס כניסה משפחתי. התשלום הוא לעולים על משטח ההחלקה בלבד. אם אתם מלווים את הילדים לבילוי במתחם, תוכלו לבלות את הזמן בבית הקפה ללא תשלום כניסה. בהגעה למתחם מומלץ להצטייד בגרביים ובגד עם שרוול ארוך. שזה כבר נעים כשלעצמו בחום הלוהט שכבר פוקד אותנו החג הזה.
איפה: היכל הקרח של ישראל שבפארק פרס בחולון ובסינמה סיטי בבאר שבע
פרטים נוספים באתר

שוברים את החום בהיכל הקרח  (צילום: אילן נחום )
שוברים את החום בהיכל הקרח (צילום: אילן נחום )

יו״ר קק״ל יפעת עובדיה-לוסקי: ״חג השבועות קיבל צביון נוסף בראשית הציונות ובחידוש היישוב היהודי בארץ ישראל במאה הקודמת. אופיו החקלאי של החג הובלט על ידי חגיגות וטקסים שהיוו חיבור לאדמת ארץ ישראל ולפירותיה. את החגיגיות הזו אנו בקק״ל נעביר בחג השבועות ברחבי הארץ עם שלל אירועים מהנים ללא עלות לכל המשפחה: ערב שירה, יין וגבינות ביער ציפורי, ניווט משפחתי ביער רמות ובישולי שדה והכנת מטבלים מצמחי יער עין כרם. אז קחו את המשפחה והחברים וצאו לבלות בארצנו היפה"
לעוד אירועים חינמיים ברחבי הארץ באתר קק"ל

שלל פעילויות ללא עלות לציבור הרחב לכבוד חג הקציר (צילום: מיכאל חורי,צילום ארכיון הצילומים של קקל)
שלל פעילויות ללא עלות לציבור הרחב לכבוד חג הקציר (צילום: מיכאל חורי,צילום ארכיון הצילומים של קקל)