לקראת הקיץ וחג שבועות, חג המים, קפצנו לסקי המים LAKE TLV בפארק מנחם בגין שבתל אביב אשר מציע גלישה מיוחדת באגם מלאכותי, ולחלוטין מספק פעילות כיפית שמתאימה כמעט לכל הגילאים.

האקווריום הגדול ביותר בעולם: הפארק המדהים שנפתח באיחוד האמירויות
"המירוץ למיליון" גרסת המציאות? זו התחרות החדשה שעומדת לצאת בקרוב

במקום יש שתי אפשרויות לגלוש, הראשונה נקראת "ניבורד", וזה גלשן בו עליכם יהיה להתכופף על הברכיים ולתפוס את המושכות של המתקן שימשוך אתכם לגלישה. השני, זה גלשן רגיל שהעמידה עליו מזכירה גלישה בסנובורד וגם כאן נאחזים בכבל שמושך אתכם. למעשה, להבדיל אותי ממה שאתם מדמיינים בגלישה על המים, כאן אין סירה שמושכת אתכם אלא יש מתקן גבוה ומעגלי סביב כל האגם, וממנו נופלים כבלים רבים בהם ניתן להיאחז כדי שימשכו אתכם על המים.

הגלישה בניבורד מהנה מאוד. לאלו שזו פעם ראשונה עבורם ייתכן שייקח פעמיים-שלוש כדי "לקלוט" את הצורה בה צריך להחזיק נכון את הכבל הגורר כדי לא לעוף למים תוך כדי, אבל זה שווה את המאמץ. על הגלשן הרגיל לעומת זאת הרבה יותר מורכב להתייצב, במיוחד למי שלא עשה זאת בעבר, או שלא יודע לגלוש על סנובורד. לאלו שאין להם ניסיון בתחום, ממליץ מאוד ללכת קודם כל על גלשן הניבורד ומשם להתקדם.

סקי המים LAKE TLV (צילום: שי שבירו)
סקי המים LAKE TLV (צילום: שי שבירו)

לפני ההגעה למקום רצוי לדעת כי יש להזמין מקום ולהגיע חצי שעה לפני שעת הגלישה שנקבעה כדי לעבור הדרכה ולקבל ציוד. במתחם צופים בסרטון הדרכה ולאחר מכן יגיע אליכם מדריך שייתן לכם דגשי בטיחות. ניתן לגלוש שעה או שעתיים והכניסה כוללת: הדרכה והשכרת ציוד (חגורת הצלה, קסדה ומגלש מתחילים: ניבורד).

האתר קיים מאז סוף שנות השמונים ולאחרונה עבר שיפוץ מקיף כולל מתקן חדש ונחשב לאחד מהאתרים המובילים בעולם לוויקבורד וסקי מים בכבלים. כמו כן, יש במקום שלל פעילויות נוספות כמו: מתקני כושר, אזורי מדשאות מסלולי אופניים ועוד וניתן לבלות בו שעות ארוכות. 

סקי המים LAKE TLV (צילום: יחצ)
סקי המים LAKE TLV (צילום: יחצ)

רצוי לדעת כי סקי המים מתאים לגילאים 9 עד 70, בכפוף לידיעת שחייה ואישור כי אין מגבלות רפואיות. קטין מתחת לגיל 18 חייב בליווי מבוגר בגלישה הראשונה שלו.

שעה גלישה ראשונה על ניבורד עולה 130 ₪ כולל הדרכה וציוד, שעתיים גלישה יעלו באתר 190 ₪. הגלשן הרגיל, וויקבורד, הוא בתוספת של 50 ₪. סקי פס יומי עד 5 שעות יעלה 450 ₪ כולל וויקבורד.

שעות פתיחה: ראשון – שבת 10:00-20:00
לפרטים נוספים: https://laketlv.co.il