לאור השיטפונות והנזקים העצומים בימים האחרונים במחוז אמיליה-רומנה שבאיטליה, ריכזנו לכם בסיוע חברת 'מגן איתור וחילוץ', מספר טיפים להתמודדות והימנעות מרגיעה בשיטפונות ומזג אוויר קיצוני בארץ ובחו"ל.

האקווריום הגדול ביותר בעולם: הפארק המדהים שנפתח באיחוד האמירויות
"המירוץ למיליון" גרסת המציאות? זו התחרות החדשה שעומדת לצאת בקרוב

1. כיום הטכנולוגיה מאפשרת ומומלץ מאוד בכל מקום בו מטיילים להתעדכן מראש בתחזית. במידה ויש צפי למזג אוויר סוער, מומלץ לקחת זאת בחשבון ולתכנן מחדש את כיוון הנסיעה לאזור.

2. אם אתם נמצאים כבר באזור שבו יש צפי למזג אוויר סוער, עדיף לתכנן פעילות פנים, לא לצאת למסלולי טיול בשטח ולא באזורי נחלים ונהרות כאשר יש סכנת שיטפונות.

3. במידה ונתקלתם במזג אוויר סוער, יש לשאוף להתרחק ולהגיע למקום גבוה ויציב. בעדיפות לבניין בקומותיו הגבוהות או אזורים רחבים כדוגמת קניונים, תחנות רכבת וכדומה. 

שיטפונות במחוז אמיליה-רומאניה שבצפון איטליה (צילום: REUTERS/Claudia Greco)
שיטפונות במחוז אמיליה-רומאניה שבצפון איטליה (צילום: REUTERS/Claudia Greco)

4. באופן כללי ובמיוחד במצב של מזג אוויר סוער, אין להיכנס או לנסות לחצות מים זורמים, גם זרימה שנראית לעין "חלשה" יכולה להיות מאוד מסוכנת. לא פעם אנו נתקלים במטיילים שנסחפו לאורך ק״מ רבים וסבלו מפציעות רבות. 

5. לא רק במקרה של חצייה פיזית בגוף, מומלץ לא לחצות עם רכב מים זורמים, הרכב עלול להיתקע ולהיקלע לזרימה. במידה ואתם נקלעתם עם הרכב לתוך הצפה, יש להשאיר את החלונות פתוחים ברכב לאפשר המלטות בעת הצורך. עוצמת זרמי המים חזקה מאוד ובזמן הצפה לא יהיה ניתן לפתוח את החלונות או הדלתות. 
 
6. במידה ונקלעתם לאירוע מים זורמים יש להישאר במצב סטטי ולהימנע מכניסה למים, וליצור קשר עם כוחות ההצלה במידי.