רבים נוטים לחשוב שערי הבירה של מדינות רבות הן גם הערים הגדולות והמוכרות ביותר, אך זה לא תמיד נכון. האם תדעו לזהות מהן ערי הבירה של המדינות הבאות? זה הזמן לבחון את הידע הכללי שלכם.

לא תאמינו למחיר: הוכרז אחד הקרוזים הארוכים בעולם, ויעצור בישראל
בלי לשבור את הכיס: המדריך המלא לתחבורה הציבורית באירופה

אוסטרליה

נקפוץ רגע לאוסטרליה, אחת הדוגמאות הטובות לאמונה המוטעית כי הערים הגדולות הן ערי הבירה. בירת אוסטרליה היא קנברה ולא סידני, כפי שרבים סבורים. אוכלוסיית קנברה מונה יותר מ-332 אלף אנשים, ממוקמת בדרום מזרח אוסטרליה ונבחרה כבירת אוסטרליה ב-1908. קנברה ממוקמת בין שתי הערים הגדולות, סידני ומלבורן.

קנברה, אוסטרליה (צילום: Tracey Nearmy/Getty Images)
קנברה, אוסטרליה (צילום: Tracey Nearmy/Getty Images)

ברזיל

עברנו לברזיל, חגיגות הקרנבל והנופים המרהיבים כבר הצליחו לגרום לנו להתפעם מהיופי, אך מהי בירת ברזיל? בעוד שרבים סבורים כי עיר הבירה היא סאו פאולו, העיר הידועה, עיר הבירה של המדינה היא ברזיליה. ברזיליה היא הבירה הפדרלית של המדינה, והיא הוקמה ב-21 באפריל בשנת 1960 על ידי הנשיא ג'וסלינו קוביצ'ק כדי להיות הבירה השלישית של ברזיל, שכן הממשלה העבירה לשם את כל משרדיה הפדרליים.

ברזיליה, ברזיל (צילום: Wagner Meier/Getty Images)
ברזיליה, ברזיל (צילום: Wagner Meier/Getty Images)

קנדה

נעבור לצפון אמריקה, שם שורר בלבול רב סביב בירת קנדה, העיר אוטווה. רבים סבורים כי בירת קנדה הינה טורונטו, הלוא היא העיר הגדולה ביותר במדינה ובירת מחוז אונטריו, שאוכלוסייתה עלתה על שני מיליון איש כבר בשנת 2011.

אוטווה, קנדה (צילום: LARS HAGBERG/AFP via Getty Images)
אוטווה, קנדה (צילום: LARS HAGBERG/AFP via Getty Images)

טורקיה

"הכלה מאיסטנבול" ועוד טלנובלות טורקיות רבות כבר הכו בחוזקה בישראל והצליחו לגרום לחלק גדול מאיתנו להתאהב בתוכניות המדינה, אך מתי נבין שאיסטנבול היא אינה בירת טורקיה? רבים שוגים וחושבים שאיסטנבול, עם אוכלוסיה של יותר מ-15 מיליון איש, היא הבירה, במיוחד מכיוון שהיא הייתה הבירה בתקופת האימפריה העות'מאנית. הבירה הנוכחית של המדינה היא אנקרה. ננסה לזכור את זה לפעם הבאה שנשחק "ארץ, עיר".

אנקרה, טורקיה (צילום: רויטרס)
אנקרה, טורקיה (צילום: רויטרס)

ספרד

באשר לספרד, בירתה היא מדריד, לא ברצלונה. לרוב, רבים נוטים לחשוב על ברצלונה כעיר הבירה מכיוון ששתי הערים מפורסמות בזכות קבוצות הכדורגל שלהן בעולם, מה שגורם לבלבול רב. עם זאת, במקרה הזה מדריד היא כן העיר הגדולה במדינה, מונה 3.2 מיליון תושבים, לפי הסטטיסטיקה של ינואר 2011, והאוכלוסייה, יחד עם אזורי הפרברים, מגיעה ל-6.54 מיליון תושבים.

מדריד (צילום: יחצ)
מדריד (צילום: יחצ)

שוויץ

אם אנחנו כבר באירופה, נקפוץ לשוויץ - שם שוררת טעות נפוצה גם כן, במסגרתה מניחים כי בירת שוויץ היא ז'נבה. עם זאת, ברן היא בירת המדינה והיא העיר הרביעית בגודלה מבחינת אוכלוסייה אחרי ציריך, ז'נבה ובאזל.

ברן, שוויץ (צילום: REUTERS/Denis Balibouse)
ברן, שוויץ (צילום: REUTERS/Denis Balibouse)

הודו

רבים טועים כששואלים על בירתה היא הודו, ועונים "מומבאי", בעוד שבירתה היא ניו דלהי. מומבאי היא אינה העיר הגדולה ביותר מבחינת אוכלוסייה בהודו, לפי האו"ם, אבל היא העיר השביעית בגודלה מבחינת אוכלוסייה בעולם, עם אוכלוסייה של כ-20 מיליון איש.

ניו דלהי היא העיר ההודית השנייה בגודלה אחרי מומבאי, והשמינית בעולם מבחינת צפיפות האוכלוסין, היא הבירה הפוליטית של המדינה והיא ממוקמת בצפון הודו על גדות נהר יאמנה ומאוכלסת כ-13 מיליון אנשים.

בניין הפרלמנט בניו דלהי (צילום: רויטרס)
בניין הפרלמנט בניו דלהי (צילום: רויטרס)

דרום אפריקה

בניגוד לרוב מדינות העולם, לדרום אפריקה יש יותר מבירה אחת, והיא המדינה היחידה בעולם שיש לה שלוש בירות. יוהנסבורג היא העיר הגדולה ביותר מבחינת אוכלוסייה במדינה, וגם העיר החשובה ביותר מבחינה כלכלית, עם זאת, היא לא אחת מבירות המדינה.

בירות דרום אפריקה הן פרטוריה, בלומפונטיין וקייפטאון. ממשלת דרום אפריקה מחולקת לשלוש מחלקות, לכן היא מבוססת בשלוש ערי בירה.

פרטוריה (צילום: Monirul Bhuiyan/AFP via Getty Images)
פרטוריה (צילום: Monirul Bhuiyan/AFP via Getty Images)

הבירה המבצעת של דרום אפריקה היא העיר פרטוריה, בעוד העיר בלומפונטיין היא הבירה המשפטית וקייפטאון היא הבירה המחוקקת, בה נמצא מושב הממשלה.