קבוצת MSC תוציא לדרך בשבוע הבא את הקרוז הראשון בעולם עם אפס פליטות גזי חממה, באוניית MSC Euribia, אחת מאוניות הדגל החדישות של MSC Cruises. האונייה תפליג מסן-נזאר, צרפת, שם נבנתה ותצא להפלגת הבכורה בה היא תקבל את שמה - MSC Euribia. זוהי האונייה ה-22 בסדרת MSC Cruises, הפלגת הבכורה תימשך ארבעה ימים, במסגרתם תצא האונייה מסן-נזאר לקופנהגן ותציג לעולם, בפעם הראשונה, את האפשרות להפליג ללא פליטת גזי חממה.  

פיירפרנצסקו ואגו, יו"ר המחלקה לשייט בקבוצתMSC : "זוהי אניית הקרוזים הראשונה בתעשייה עם אפס פליטות גזי חממה, והיא מהווה צעד משמעותי במאבק הגלובלי בשינויי האקלים, זה מרגש ומוכיח יותר מכל את מידת המחויבות שלנו לקיימות ולאיכות הסביבה".

על מנת להדגיש את מחויבותה לסביבה, MSC Cruises רכשה 400 טון של bio-LNG, כך שתוכל להשתמש באנרגיה מתחדשת, ולעבור לתהליכי אנרגיה עם פליטות גזים אפסית. MSC Euribia תהיה אניית הקרוזים הראשונה בעולם שתשתמש ב- bio-LNG כמקור דלק, עם יתרונות מובהקים בפליטת גזים.

"לא נוכל לעשות זאת לבד, בהתחשב בחשיבותם המוחלטת של דלקים אלטרנטיביים לתעשייתנו וגם למגזרים אחרים בחברה האזרחית להשגת שחרור פחמן, עלינו לעבוד יחד כדי להגדיל את זמינותם. הרכישה שלנו של bio-LNG תשלח מסר ברור ומשמעותי לשוק כי קיימת דרישה מצד חברות השייט והתעשייה הימית הרחבה לדלקים נקיים יותר, אך אנו זקוקים לשיתוף פעולה מצד הממשלות, יצרנים ומשתמשי הקצה כדי לשפר ולהגדיל את זמינותם של מקורות הכוח הנחוצים והחדשים הללו, הוסיף ואגו. 

הפלגות נטולות פחמן ישתמשו בגז הנוזליbio-LNG  באמצעות שיטה ייחודית שמוכחת כיעילה ביותר מבחינה סביבתית להשגת יתרונות הגז הנוזלי המתחדש. שרשרת האספקה תתאים במלואה להנחיית האנרגיה המתחדשת של האיחוד האירופי, הידועה בכינוה ,RED II וכל מאגר של bio-LNG שיוצר, אושר ע"י ההסמכה הבינלאומית לקיימות ופחמן.

מישל פרנסיוני, סגן יו״ר MSC Cruises, הוסיף: "ההפלגה הראשונה של MSC Euribia ,היא הישג אדיר עבורנו ומשקפת שנים רבות של מחויבות ונחישות. MSC Euribia תוכיח את היכולת שלנו לתפעל קרוז הכולל אפס פליטת גזי חממה וזאת רק ההתחלה. אנו מחויבים לחזון שייט נטול פחמן, ומשקיעים בו מאמצים רבים, אך תלויים במידה רבה בזמינות רחבת היקף של דלקים חלופיים כמו bio-LNG, e-LNG, מימן ירוק או מתנול ירוק". 

MSC Cruises נתמכת על ידי חברת האנרגיה הנורדית Gasum למימוש החזון שייט נטול פחמן, יצרנית מובילה של ביוגז ומעבדת פסולת מתכלה באזור הנורדי.

המהירות  והמסלול של MSC Euribia, תוכננו במיוחד כדי למקסם את התצורה והמשקל  של המנועים באונייה על מנת להפחית את צריכת הדלק. מומחי יעילות אנרגטית מחברת MSC Cruises והמחברה שבנתה את האונייה, Chantiers de L’Atlantique, יתלוו לאונייה בהפלגת הבכורה, כדי לפקח ולמקסם אחר כל ההיבטים השונים בהפלגה. הם יעבדו יחד עם הקפטן סטפנו בטינלי והמהנדס הראשי של MSC Euribia, פסקואלה מסטלונה.

מומחי היעילות האנרגטית של MSC Cruises המבוססים בלונדון יעקבו ויבצעו אופטימיזציה מתמדת אחר כל המערכות על הסיפון כדי למזער את דרישת האנרגיה, ולזהות הזדמנויות נוספות לשיפור היעילות האנרגטית בזמן אמת, תוך שמירה על רמת נוחות גבוהה לכל אורחי האונייה.

התוכנית תכלול מגוון מדדים, החל מהגדרת המנועים ועד למהירות מאווררי המיזוג בחדרי האירוח, יחד עם אופטימיזציה של מסלול ומהירות ההפלגה, והכל במטרה לחסוך אנרגיה ולהפחית את צריכת הדלק.

האוניות החדשות של MSC Cruises בנויות עם גמישות כך שיוכלו לצרוך את מגוון הדלקים המתחדשים הזמינים כיום והדלקים המתחדשים שצפויים בעתיד. השימוש ב-LNG fossil כבר משיג הפחתה של עד 20 אחוז בפליטת גזי חממה בהשוואה לדלקים ימיים קונבנציונליים, ולמעשה מבטל את כל פליטת תחמוצת הגופרית והחלקיקים תוך הפחתת תחמוצות החנקן ב-85 אחוזים.