רשות התעופה האזרחית של ניו זילנד ביקשה מחברת התעופה הלאומית שלה, אייר ניו זילנד, שתשקול את הנוסעים היוצאים בטיסות בינלאומיות מנמל התעופה באוקלנד החל מהיום (חמישי) ועד ה-2 ביולי.

הדירוג המלא נחשף: זו חברת התעופה הטובה בעולם לשנת 2023
"מהפכה בחווית התעופה": כך אנחנו נלך לישון בטיסות בעתיד הקרוב

אייר ניו זילנד מסרה כי התוכנית, אותה היא מכנה "סקר משקלי נוסעים", זו למעשה דרך לאסוף נתונים על עומס המשקל והתפלגותו במטוסים. "אנחנו נשקול את כל מה שיעלה על המטוס - מהמטען ועד הארוחות. עבור נוסעים וצוות אנחנו נשתמש במשקלים רגילים", אמר אלסטייר ג'יימס, מומחה לשיפור בקרת העומס של חברת התעופה הניו זילנדית. 

כחלק מהתהליך הנוסעים יתבקשו לעמוד על משקל דיגיטלי בעמדת הצ'ק-אין לטיסה. לאחר מכן, המידע על משקלם יישלח למטה החברה. בנוסף, הנוסעים יניחו את המטען האישי על משקל זהה אחר לשקילה נפרדת. 

מטוס חברת אייר ניו זילנד (צילום: צילום מסך אינסטגרם)
מטוס חברת אייר ניו זילנד (צילום: צילום מסך אינסטגרם)

ובכל זאת, משקל הוא דבר אישי שלא כולם רוצים לחשוף. על מנת להגן על פרטיותם של הנוסעים, חברת התעופה טוענת שתשמור את הנתונים בצורה מאובטחת. 

עם זאת, מתברר כי זו לא הפעם הראשונה שאייר ניו זילנד מבקשת מהנוסעים לעלות על המשקל לפני העלייה לטיסותיה. תושבי המדינה שטסו בחברה לפני כשנתיים, נאלצו להשתתף בסקר דומה שבודק את משקלם, ולאחר שהחברה רצתה ליישם את התהליך גם בטיסות בינלאומיות, הדבר נדחה בשל מגפת הקורונה.