ניו יורק , פריז ולונדון אולי נמצאות ברשימת הערים שכולנו היינו רוצים לבקר בהן לפחות פעם אחת בשל שלל הפעילויות והדברים שיש לראות ולאכול בהן. עם זאת, יש לא מעט ערים בעולם שמציעות הרבה אטרקציות וירתקו המוני תיירים שיגיעו אליהן, אך הן לא מקבלות את היחס הראוי על כך.

הדירוג המלא נחשף: זו חברת התעופה הטובה בעולם לשנת 2023
בלי לשבור את הכיס: המדריך המלא לתחבורה הציבורית באירופה

בחדשות CNBC האמריקאי שאלו 175 מומחי תיירות וסוכני נסיעות מכל העולם, איזו עיר לדעתם היא זו שהכי פחות מוערכת לשווא. על כך, התשובה הפופולרית ביותר שהתקבלה הייתה: בולוניה, איטליה.

הכינויים הרבים של בולוניה - לה רוסה (”האדום”, על גגות הרעפים האדומים שלו), לה דוטה (”המלומד”, עבור האוניברסיטה העתיקה של בולוניה), והמפורסם ביותר, לה גראסה (”השמן”, בשל המטבח העשיר) - הסבירו את החלקים הטובים ביותר של העיר.

יש לך זמן פנוי? למה שלא תלמד/י אנגלית? לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>
לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>>

להלן שלוש הסיבות המובילות להכניס את בולוניה לרשימת היעדים שלכם:

1. אווירת האוכל שאין דומה לה

חובבי האוכל יכולים לחקור ולסייר בשווקים הפתוחים של העיר, חנויות הפסטה ולבקר במסעדות שיצרו את המאכלים האהובים פסטה בולונז וטורטליני.

ניתן גם לבלות ב-FICO Eataly World (המכונה גם ”עולם האוכל של דיסני”), פארק השעשועים של בולוניה המשתרע על פני 20 דונם ומוקדש כולו למטבח האיטלקי. לחלופין, ניתן לצאת לטיול במחוז אמיליה-רומאניה, שם נולדה הגסטרונומיה האיטלקית.

גגות העיר בולוניה באיטליה (צילום: אינגאימג')
גגות העיר בולוניה באיטליה (צילום: אינגאימג')

2. הארכיטקטורה וההיסטוריה המרהיבות של העיר

בולוניה מוכרת כאתר מורשת עולמית של אונסק”ו בזכות עשרות קילומטרים של מבנים היסטורים ושבילי הליכה מקושתים. כמו כן, זה גם ביתם של 24 מגדלי אבן מימי הביניים, כולל ציון הדרך האיקוני ביותר של בולוניה, שני המגדלים העתיקים של העיר.

3. העיר נוחה ונגישה

בולוניה נוחה מאוד להליכה בתוכה, מה שיחסוך לכם את העלות של השכרת רכב. אם אתם רוצים אפשרויות להתניידות בתחבורה ציבורית, מחירי האוטובוס בעיר מתחילים מ-1.30€ לאדם.

העיר עצמה ממוקמת בחלק הצפוני של איטליה, וניתן להגיע אליה באמצעות טיסות ישירות מישראל. העיר מרוחקת מפירנצה כ-80 ק"מ, מוונציה כ-120 ק"מ ומרומא כ-300 ק"מ.