לקראת ההשקה של פלטפורמת ההטבות הייחודיות של חברת מאסטרקארד בישראל, ביצעה החברה מדגם מעניין מייצג, הבודק אילו המלצות נוהגים הישראלים להמליץ לתיירים, וביניהן מהי המילה הראשונה אותה הם ילמדו את התיירים המגיעים לביקור בישראל ומהו המאכל שאסור להם לפספס.

מי צריך את דרקולה? אלו הטירות המטורפות בעולם
בקרוב גם אצלנו? חברת תעופה נוספת הודיעה כי תשקול את נוסעיה

בתשובה לשאלה מהי מילת הסלנג הראשונה שהיית בוחר ללמד תייר שמגיע לארץ, נבחרה ברוב מוחץ המילה "סבבה" עם 48% מהנדגמים שבחרו בה במקום הראשון. במקום השני נבחרה המילה "אחלה" עם 15%, ובשלישי "יאללה" עם 13%. למקום הרביעי הגיע הביטוי "חבל על הזמן" עם 8% ו"בלאגן" עם 6% במקום החמישי.

אבשלום קור (צילום: צילום פרטי)
אבשלום קור (צילום: צילום פרטי)

ד"ר אבשלום קור מסביר ש"החיים בצוותא גרמו לשילוב הדדי: מילים עבריות שאומצו על ידי הערבים (כמו: בגד-ים ומשלוח) ומילים בערבית שאומצו על ידי היהודים, כמו המילה 'סבבה' שהגיעה מהמילה 'צבאבא', אשר נשמעת בהגייה 'סבאבה' ופירושה: בנחת, ברגיעה, בצורה חלקה. בפי דוברי עברית 'סבבה' מייצגת הבעת הסכמה, כמו 'בסדר', 'טוב', בדרך כלל הסכמה בשמחה - במקביל למלה 'בכּיף' שגם היא מן הערבית".

בנוגע למאכל שימליצו לתיירים לא לפספס בביקורם בארץ, הישראלים בחרו באופן טבעי את המאכל הלאומי – הפלאפל, אשר זכה ל 40% מהקולות וחוגג השבוע (12.6.23 אם יום הפלאפל הבינלאומי), כאשר שווארמה מגיעה למקום השני עם 22% וחומוס במקום השלישי עם 18%.

פלאפל. המאכל הלאומי. אלא מי? (צילום: אינג אימג')
פלאפל. המאכל הלאומי. אלא מי? (צילום: אינג אימג')

האטרקציה המומלצת ביותר לתיירים על פי הציבור בישראל היא סיור בירושלים העתיקה, עם 43%. במקום השני מתמקמת החוויה לצוף בים המלח עם 22% ובמקום השלישי לצפות בזריחה ממצדה עם 11%. למקום הראשון מבין המקומות המומלצים ביותר ליהנות משקיעה נבחרו האתרים יפו העתיקה ומצדה, שתיהן עם 32%. במקום השלישי מכתש רמון בדרום עם 21% ואחריו חוף הילטון בתל אביב עם 11%.

ומה הוא הטיפ החשוב ביותר של ישראלים עבור מבקרים כאן? 18% מציעים לא להתרגש מכך שהישראלים לפעמים רעשניים ומחוספסים אך מלאים בחום ואהבה, 16% ציינו שכדאי לבקר באתרים אטרקטיביים, כגון ירושלים, ים המלח ותל אביב. 14% ציינו לא להיות פראיירים ו"שלא יעבדו עליכם", ביחד עם 12% שציינו כי כדאי לבדוק מחירים. 11% ציינו שכדאי לכייף, לזרום ולהירגע.

רחבת הכותל (צילום: לי אלוני, פלאש 90)
רחבת הכותל (צילום: לי אלוני, פלאש 90)

מגדל השעון ביפו צילום: גיא יחיאלי)
מגדל השעון ביפו צילום: גיא יחיאלי)

את המחקר ביצעה חברת מאסטרקארד לקראת השקת פלטפורמת priceless.com בישראל, אשר פועלת בלמעלה מ-40 מדינות ברחבי העולם ומספקת גישה לחוויות ייחודיות ויוצאות דופן והנחות ביעדים התיירותיים המובילים בעולם. איסוף הנתונים בוצע על ידי מכון "ברנדמן" במסגרת אומניבוס אינטרנטי על מדגם ארצי ומייצג שכלל כ-500 גברים ונשים בגילאי 18+.