נדמה כי אנחנו הישראלים רק מחפשים את היעד הבא, במיוחד כשאנחנו מתכננים חופשה עם הילדים: כזה שיציע מצד אחד נופים עוצרי נשימה, ומצד שני תרבות מגוונת ואטרקציות מרגשות – לדרום אפריקה יש מה להציע לכולם. דרום אפריקה ידועה בגיוון הרב שלה, המופגן בצורה נפלאה בשתי הערים הבולטות שלה, יוהנסבורג וקייפטאון. שתי הערים הן יעדים אידיאליים לחופשה משפחתית מלאה בחוויות בלתי נשכחות, היסטוריה תרבותית מעשירה ומפגשים מרגשים עם חיות בר. ריכזנו לכם כמה המלצות נהדרות לחופשה המשפחתית הבאה שלכם:

View this post on Instagram

A post shared by South Africa (@southafrica)

לפני הכול: איך מגיעים לדרום אפריקה?

כיום אפריקה קרובה אלינו יותר מאי פעם, הודות לטיסות ישירות רבות מישראל לאדיס אבבה, ומשם לוח הטיסות מגוון ונוח. אתיופיאן איירליינס, חברת התעופה הצומחת ביותר באפריקה מפעילה טיסות מישראל ולאחרונה הגדילה את תדירות הטיסות לשתי טיסות יומיות. החברה מציעה מחירים אטרקטיביים לטיסות קונקשיין לדרום אפריקה, כולל מלון חדש בטרמינל בשדה התעופה באתיופיה.

חופים, פינגווינים ופארקי שעשועים: קייפטאון על המפה

קייפטאון משדרת קסם אחר מכל מקום בעולם, יש בה רצועת חוף מדהימה וציוני דרך איקוניים. איפה מטיילים בקייפטאון?

הר השולחן - הר השולחן הוא אחד מציוני הדרך האיקוניים ביותר של קייפטאון ויעד שחובה לבקר בו. ההר מציע נופים פנורמיים מדהימים של העיר, האוקיינוס וההרים שמסביב. אפשר לעלות ברכבל לפסגת ההר או לטייל באחד מהמסלולים הרבים.

אי רובן - רובן איילנד הוא אתר מורשת עולמית של אונסק"ו והכלא לשעבר בו הוחזק נלסון מנדלה במשך 18 שנים. האי מציע סיורים המספקים תובנה על ההיסטוריה הפוליטית של דרום אפריקה ועל המאבק באפרטהייד.

שמורת הטבע קייפ פוינט - קייט פוינט ממוקמת בשמורת כף התקווה הטובה וידועה בקו החוף המחוספס שלה. שם משפחות יכולות לטייל במסלולי הליכה, לחקור חופים מבודדים, ואפילו לזהות בבונים פראיים ויענים. בשמורה חיים בעלי חיים שרואים בנשיונל ג'יאוגרפיק – ולרגע תרגישו כאילו נכנסתם אל תוך המסך. תוכלו גם לקחת רכבל לראש ההר כדי לראות את המגדלור וליהנות מהנוף.

חוף בולדרס - בקייפטאון יש הרבה חופים יפים, כמה מהמומלצים ביותר הם: קמפס ביי, קליפטון ומויסברג. אך החוף האטרקטיבי ביותר בקייפטאון הוא חוף בולדרס, הידוע במושבת הפינגווינים שלו, הוא מקום ייחודי בו ילדים יכולים לצפות ביצורים המקסימים הללו מקרוב בסביבתם הטבעית.

View this post on Instagram

A post shared by South Africa (@southafrica)

הגנים הבוטניים של קירסטנבוש - הגנים הבוטניים של קירסטנבוש בקייפטאון הם אטרקציה משפחתית מושלמת, המציעה שילוב ייחודי של חינוך, בילוי וחקר. הצמחייה המגוונת שלו, עם למעלה מ-7,000 מיני צמחים ייחודיים של אזור הפלור של הכף, מספקת חוויה חינוכית סוחפת. שביל חופת העצים המרגש "בומסלנג" מאפשר למשפחות לצפות בגנים מלמעלה, בעוד שבילים שונים מציעים טיולים מענגים. גן הילדים מעודד למידה אינטראקטיבית, ושטחים פתוחים מושלמים לפיקניקים ומשחקים.

אקווריום שני אוקיינוסים - באקווריום שני האוקיינוסים תוכלו להתרשם מיצורים ימיים החיים באוקיינוס האטלנטי ובאוקיינוס ההודי, והוא נקרא כך מפני שקייפטאון שוכנת בנקודת המפגש בין שני האוקיינוסים. באקווריום תיהנו מתצוגות של כרישים, צבי ים, מנטות, פינגווינים, צלופחים ועוד שלל דגים, לצד בריכות ליטוף וצפייה בהאכלת של בעלי החיים.

קייפטאון ידועה בתור עיר מתקדמת יחסית בדרום אפריקה, עם תשתיות נוחות מאוד. לכן, אחת הדרכים המהנות והנוחות לטייל בעיר היא באוטובוס תיירים, אוטובוס קומותיים עם גג פתוח, ממנו ניתן להציץ ולהתרשם מהסביבה. האוטובוס עוצר בלא פחות מ-11 תחנות ברחבי העיר, כאשר בכל אחת מהן ניתן לרדת ולעלות שוב על האוטובוס לעצירה הבאה. בין המקומות שהאוטובוס עוצר: אקווריום שני האוקיינוסים, תחנת הרכבל של הר השולחן, בקמפס ביי ובאזור הרציפים V&A הפופולאריים על ידי תיירים מכל העולם.

View this post on Instagram

A post shared by South Africa (@southafrica)

(לא רק) בגלל הספארי: יוהנסבורג

יוהנסבורג, העיר התוססת הממוקמת בדרום אפריקה, היא יעד מושלם לחופשת קיץ עם ילדים קטנים. ישנן סיבות רבות מדוע יוהנסבורג בולטת כבחירה אידיאלית עבור משפחות המחפשות חופשה בלתי נשכחת ומהנה. ראשית, העיר מציעה שפע של אטרקציות ופעילויות ידידותיות לילדים הנותנות מענה לתחומי העניין והצרכים של ילדים צעירים. ממוזיאונים אינטראקטיביים ופארקי חיות בר ועד לפארקי שעשועים וגני שעשועים, לא חסרות אפשרויות לשעשע ולעסוק בקטנטנים. בנוסף, יוהנסבורג מספקת חוויה תרבותית עשירה, חושפת את הילדים למסורות, שפות ומטבחים מגוונים, ומטפחת תחושה של פתיחות והבנה. 

אטרקציות למשפחות ביוהנסבורג

גן החיות של יוהנסבורג - גן החיות של יוהנסבורג, הממוקם בעיר התוססת יוהנסבורג, דרום אפריקה, הוא יעד שובה לב המציע מעל ל-2000 חיות בר ייחודיות. גן החיות פרוס על פני 55 דונם של צמחייה עבותה, והוא ביתם של מגוון מגוון של מיני בעלי חיים מרחבי העולם. המבקרים יכולים לשוטט בין המתחמים המתוחזקים היטב ולצפות ביצורים מרתקים כמו אריות, פילים, ג'ירפות, קרנפים וזברות מקרוב. גן החיות מתהדר גם במגוון מרשים של ציפורים, זוחלים ויונקים קטנים יותר, מה שהופך אותו למקלט לחובבי טבע ומשפחות כאחד. בנוסף לתערוכות החיות, גן החיות של יוהנסבורג מציע תוכניות חינוכיות, סיורים מודרכים ותצוגות אינטראקטיביות שמטרתן להעלות את המודעות לשימור חיות הבר ולחשיבות השמירה על המגוון הביולוגי.

מוזיאון האפרטהייד - לטיול היסטורי מוזיאון האפרטהייד הוא ביקור חובה, המספק תזכורת מוחלטת לעברה של דרום אפריקה תוך חינוך של בני משפחה צעירים יותר. תצוגות אינטראקטיביות הופכות את ההיסטוריה לנגישה ומרתקת לילדים, ומספקות להם פרספקטיבה רחבה יותר על העולם. 

View this post on Instagram

A post shared by South Africa (@southafrica)

מערות סטרפונטיין - נסיעה קצרה מיוהנסבורג תיקח אתכם לערש האנושות, אתר מורשת עולמית של אונסק"ו, שם תוכלו לחקור את מערות סטרפונטיין ומרכז המבקרים מארופנג, לחשוף מסע דרך ההיסטוריה העתיקה המשותפת שלנו.

הפארק הלאומי פילנסברג - לחובבי ספארי וחיות בר, יוהנסבורג מציעה אפשרויות רבות ידידותיות למשפחות. אחד מהם הוא הפארק הלאומי פילנסברג ושמורת המשחקים, שם תוכלו לזהות את חמשת הגדולים - אריות, פילים, קרנפים, נמרים ותאואים. אם אתם מחפשים חבילה כוללת של ריזורט מסוג לודג'ים למשפחות וספארי אין-האוס, אז זה המקום עבורכם: מזיקי ספארי לודג' Mziki Safari Lodge והוא נמצא כשעתיים נסיעה מיוהנסבורג. ניתן לשכור רכב ולנסוע (בצד ההפוך) עצמאית או להזמין הסעה דרך הלודג' אל תוך הספארי. בלודג' קיימות 9 בקתות בלבד והן מפנקות מאוד, באווירה רגועה ויחס מעולה של אנשי הצוות במקום. ישנם מתקני שעשועים לילדים, בריכה ואוכל מעולה. הסיור בספארי נמשך כ-3 שעות בכל פעם: האחת בבוקר והשנייה בשקיעה. המדריך שמלווה אתכם נוהג ברכב ומסביר תוך כדי על החיות בהנאה רבה.