התיירים האמריקאים מדורגים במקום הראשון בהוצאות שלהם בביקור בישראל, המסתכמות ב־1,042 דולר לביקור. את הרשימה סוגרים התיירים מהודו עם 536 דולר לביקור. כך עולה מנתוני חברת מאסטרקארד בשיתוף Tourism Insights Platform על התיירות בישראל ב־2022.

התיירים מארה"ב שוהים בישראל 8.4 ימים בממוצע, שהיא תקופת השהייה הארוכה ביותר. זמן השהייה הממוצע בישראל בשנת 2022 הוא 7.3 ימים.

עוד עולה מהנתונים כי התיירות הנכנסת לישראל הסתכמה במרץ 2023 ב־375,600 לעומת 456,423 במרץ 2019, מספר הנמוך ב־18%. נתון זה מעיד על כך שהתיירות בישראל עדיין לא התאוששה לחלוטין ממשבר הקורונה, אף שניתן לייחס את המספרים הנמוכים יחסית גם לירידה התלולה מהתיירות מרוסיה ואוקראינה בגלל המלחמה בין שתי המדינות.

עוד עולה כי התיירים האיטלקים מוציאים יותר משליש מכספם במהלך ביקור בארץ על מסעדות. ירושלים מובילה על תל אביב במספר הלינות הממוצע לתייר (4.7 לילות ו־3.7 בהתאמה), אבל בעיר ללא הפסקה מוציאים התיירים יותר כסף מאשר בבירה. רוב מוחלט מהתיירים שוכרים רכב בתל אביב. הדוח מפורסם לקראת השקת פלטפורמת priceless.com בישראל, המציעה למחזיקי כרטיס מאסטרקארד חוויות בלעדיות ב־35 מדינות בעולם וגם בישראל.

מנתוני הדוח עולה כי נובמבר הוא החודש שבו בוצעו מירב עסקאות האשראי ולאחריו אוקטובר. ינואר ניצב במקום האחרון.

על פי הדוח, התיירים משווייץ מוציאים 87 דולר לעסקה בודדת בביקור בארץ, שהוא הסכום הגבוה ביותר בממוצע לעסקה. התיירים מאיחוד האמירויות עם 86 דולר לעסקה. 46 דולר הוא סכום הקנייה הממוצע לעסקה.

מניתוח הרבעון הראשון של 2023 עולה כי מבחינה תיירותית ישראל נמצאת בתקופת פוסט־קורונה. ההוצאה על בילויים ונופש זינקה במרץ 2023 ב־65.1% בהשוואה לחודש מרץ 2022. ההוצאות על שופינג גדלו במרץ 2023 ב־38% לעומת מרץ 2022.