לקראת הקיץ ובואם של התיירים לישראל, הגיעו לארץ שבעה משפיעני רשת מארצות הברית במסגרת עמותת 'וייב ישראל' שמביאה למדינתנו משפיענים מרחבי העולם לטיול בכל הארץ עם כמות עוקבים של עד 3.5 מיליון. עבור רובם מדובר בפעם הראשונה בישראל, וכדי לשמוע מה הם עומדים לספר לעוקביהם ברשתות יצאנו לשוחח איתם, והופתענו לטובה.

זה הזמן ללכת: מסלולי הטיול המומלצים ביותר לחופשה הבאה בחו"ל
הייתם מאמינים? כך תוכלו לטייל ולבלות באבו דאבי בחינם

שניים מהם, דרן גריינגר וקויה ווב, שיתפו על מה שחוו. "האנשים כאן מאוד נחמדים, התרבות מדהימה", אמר דרן, "אני טבעוני ויש כאן המון אופציות וזה מטורף. אצלנו בארצות הברית אין הרבה אפשרויות לטבעונים. הדבר שהכי הפתיע אותי זה האוכל, אחרי זה האדיבות של האנשים".

קויה: "במיוחד ההתנהלות של האנשים הפתיעה אותנו, החברויות, האהבה לתיירים ולאנשים נוספים, זה ממש חשוב". לאחר מכן ציין דרן למה הוא הכי התחבר בישראל ואמר: "מאוד אהבתי את יפו ואת חיי הלילה בירושלים. ביפו היה מאוד שקט וההיסטוריה של המקום הייתה ממש מיוחדת, המרקם התרבותי שם מדהים". 

דרן גריינגר וקויה ווב (צילום: גאלה שרר)
דרן גריינגר וקויה ווב (צילום: גאלה שרר)

משפיענית רשת נוספת, ניקול ווייק, שיתפה כי "ממש קשה להגיד רק משהו אחד שנהנתי ממנו כי הכל היה ממש בלתי יאומן. אם ממש חייבים אז אגיד שמאוד אהבתי את יפו. כל ההיסטוריה מרשימה והמקום מאוד יפה ונעים לשהות בו. היו הרבה דברים שהפתיעו אותי בביקור הזה. היו לי פה חוויות מיוחדות, אפשר לומר שהופתעתי מהכל".

"כולנו ממש נהנו מהוויב של האנשים בישראל", אמרה, "ממש אהבתי את האנרגיה של המקום. לדוגמה, תל אביב היא נניח עיר גדולה, ועדיין היא ברובה יחסית שקטה ולא עמוסה מדי".

"לגבי האוכל אני חייבת לומר שיצא לי להיות בהרבה מדינות, אבל כאן טעמתי את האוכל הכי טוב בעולם", טענה ניקול, "כל דבר שמכינים פה ממש טוב. טעמתי הרבה מאכלים שיש פה ברחבי העולם כמו פלאפל, אבל כאן מכינים אותו הכי טוב. אני ממש שמחה ממה שאכלתי בטיול כאן".

ניקול ווייק (צילום: גאלה שרר)
ניקול ווייק (צילום: גאלה שרר)

משפיענית רשת אחרת, אוברי וילצ'ר, סיפרה: "הייתה לי פה שהות מטורפת, הכי אהבתי את ירושלים, הייתה ממש עוצמית. אחד הדברים שממש הפתיעו אותי זה כמות האבטחה שראיתי בישראל. יש בזה אולי משהו שמזכיר קצת את ארצות הברית מבחינת כמות הנשק אבל זה עדיין די שונה. ארה"ב היא לא מקום בטוח לחיות בו. אני לא יודעת סטטיסטית אם יותר בטוח כאן, אבל ככה לפחות הרגשתי בביקור שלי".

"עם זאת, אני חייבת להגיד שלא הרגשתי כלום משהו מהסכסוך הישראלי-פלסטיני במהלך הביקור", טענה אוברי, "יש הרבה אהבה בין האנשים, זה ממש מורגש ומשכיח את כל הקונפליקטים. יש לכם מקום כל כך מיוחד, תהנו ממנו". 

אוברי וילצ'ר (צילום: גאלה שרר)
אוברי וילצ'ר (צילום: גאלה שרר)

עמותת 'וייב ישראל' שהביאה את המשפיענים, נוסדה בשנת 2009 על ידי היזמית ג'ואנה לנדאו כדי לספר את הסיפור של ישראל ולהשפיע על מיצובה ברשתות החברתיות ברחבי העולם.

לדברי מנכ"לית וייב ישראל, רומי ברק: "המטרה שלנו היא להראות לעולם זוויות מיוחדות ומעניינות של ישראל. אנו עושות זאת באמצעות סיורי בוטיק מותאמים אישית באיזורים נבחרים בארץ ומזמינות משפיעני רשת ומובילי דעה עולמיים בתחומים שונים לחוויה ייחודית, כך שהם נחשפים ליצירתיות ולחדשנות כמו גם לאווירה ולוייב הישראלי. עד כה השגנו כבר מעל מיליארד אזכורים חיוביים של ישראל ברשתות החברתיות, ואנחנו בדרך אל המיליארד הבא".

רומי ברק (צילום: סמדר כפרי)
רומי ברק (צילום: סמדר כפרי)