הקיץ בפתח ורבים מתכננים את החופשה הבאה בחו"ל, תוך ניסיון לצמצם ככל הניתן את ההוצאות הצפויות בטיול. לשם כך, ריכזנו לכם כמה יעדים מרהיבים ומעניינים באירופה, שהמחייה שם זולה בהרבה מישראל ומשאר היבשת.  

אחת ולתמיד: אלו המדינות היפות ביותר לטייל בארה"ב
גאווה ישראלית: העיר שזכתה בתואר "המאושרת" בעולם

ריגה, לטביה

הבירה הלטבית היא העיר הגדולה ביותר במדינה, וידועה בזכות העיר העתיקה מימי הביניים ששמורה היטב, עם הארכיטקטורה המרשימה והתרבות המשגשגת. המרכז ההיסטורי של ריגה הוא אתר מורשת עולמי של אונסק"ו וכולל מספר עצום של כנסיות, מוזיאונים וציוני דרך תרבותיים אחרים. כעת, זה הפך לאחד מיעדי החופשה הזולים ביותר באירופה שלא מוערך מספיק ביבשת.

אם מעוניינים בפעילויות מעניינות בריגה, ניתן לחקור את העיר העתיקה ברגל, לטייל לאורך הרחובות הצרים עם המבנים הצבעוניים המרהיבים, לבקר בשוק המרכזי, שהוא אחד מהשווקים הגדולים והתוססים ביותר באירופה, וכן לקפוץ למוזיאון הלאומי לאמנות של לטביה שהוא בית לאוסף עצום של אומנות מקומית ובינלאומית.

ריגה, לטביה (צילום: אינגאימג')
ריגה, לטביה (צילום: אינגאימג')

ליסבון, פורטוגל

הבירה הפורטוגלית ידועה בזכות הארכיטקטורה שלה, חיי התרבות התוססים והמטבח המדהים. מקורותיה של ליסבון משתייכים לאימפריה הרומית, והיא עוצבה על ידי תרבויות שונות במשך מאות שנים, כולל הרומים. פורטוגל היא אחד מיעדי הקיץ הטובים ביותר באירופה לבקר בהם הודות לשילוב נרחב בין אטרקציות, נופים יפים ומזג אוויר נוח לאורך השנה.

בין האטרקציות המובילות ישנו מגדל בלם ההיסטורי, מנזר ג'רונימוס וטירת סאו ז'ורז'ה, שכולן מציעות נופים מדהימים של העיר. כמו כן, בעיר העתיקה יש רחובות מרוצפים צרים, בתי קפה אופנתיים וברים שוקקים. גם הסצנה הקולינרית של ליסבון משגשגת, עם מנות שחובה לנסות כמו מאכלי ים, מאפים ויין.

הגשר בליסבון (צילום: אינגאימג')
הגשר בליסבון (צילום: אינגאימג')

בודפשט, הונגריה

העיר השוכנת על גדות נהר הדנובה ידועה בזכות הארכיטקטורה המרשימה, ההיסטוריה העשירה וסצנת התרבות שלה. יעדי התיירות המובילים בבודפשט כוללים את מבצר הדייגים, טירת בודה ובניין הפרלמנט ההונגרי. העיר היא גם מהמשתלמות ביותר לבקר בה באירופה.

למרבה המזל, אם יש לכם תקציב מצומצם, יש הרבה אטרקציות תיירותיות בחינם בבודפשט. אחד המבוקשים בהם הוא גשר השלשלאות, המחבר בין בודה לפשט ומספק למבקרים נוף פנורמי של נהר הדנובה וקו הרקיע של העיר. אטרקציה נוספת ששווה לבקר בה היא בזיליקת סנט סטפן, הכוללת ארכיטקטורה מרהיבה. בנוסף, בית הכנסת ברחוב דוהאני הוא בית הכנסת הגדול באירופה ומציע הצצה להיסטוריה היהודית של בודפשט.

בודפשט (צילום: אינגאימג')
בודפשט (צילום: אינגאימג')

קרקוב, פולין

העיר הידועה בדרום פולין היא בין המקומות הזולים ביותר באירופה לביקור בחופשה וידועה בהיסטוריה המרתקת שלה, הארכיטקטורה והתרבות. העיר מתהדרת בעיר עתיקה שהשתמרה היטב מימי הביניים והוגדרה כאתר מורשת עולמי של אונסק"ו כבר בשנת 1978. העיר היא גם ביתם של כמה מהמקומות המעניינים באירופה , עם ציוני דרך בולטים וביניהם טירת ואוול, בזיליקת סנט מרי ואת הכיכר המרכזית Rynek Główny.

קרקוב היא יעד במחיר סביר, בין היתר בשל יוקר המחיה הנמוך בפולין בהשוואה לערים אחרות באירופה. הדבר מתורגם לרכישת אוכל, לינה ואטרקציות במחירים סבירים. בנוסף, ישנן מספר רב של אטרקציות בחינם או בעלות נמוכה לבקר בהן, כגון שיטוט בעיר העתיקה, סיור ברובע היהודי קז'ימייז' או טיול רגלי בהרי הטטרה הסמוכים.

קרקוב, פולין (צילום: צילום מסך אינסטגרם)
קרקוב, פולין (צילום: צילום מסך אינסטגרם)

ברטיסלבה, סלובקיה

הבירה השוכנת על גדות נהר הדנובה ידועה גם כן כאחד המקומות המשתלמים ביותר באירופה לחופשה. עיר הבירה הסלובקית מתגאה בהיסטוריה עשירה שראשיתה עוד מהרומאים. היא עוצבה על ידי תרבויות ואימפריות שונות לאורך הזמן, כולל האימפריה האוסטרו-הונגרית.

בין האטרקציות המובילות בברטיסלבה נמצאת העיר העתיקה, שהשתמרה היטב וכוללת ארכיטקטורה מימי הביניים, רחובות מרוצפים צרים וכיכרות מקסימות. אטרקציה נוספת שחובה לראות היא טירת ברטיסלבה, הממוקמת על גבעה שמספקת נופים עוצרי נשימה של העיר והאזור הכפרי שמסביב. גם הגלריה הלאומית הסלובקית שווה ביקור, שכן היא מתהדרת באוסף נרחב של אמנות סלובקית ואירופית.

ברטיסלבה (צילום: אינג אימג')
ברטיסלבה (צילום: אינג אימג')

סופיה, בולגריה

העיר ממוקמת בבין רכס הרי ויטושה במערב בולגריה והיא בירת המדינה והעיר הגדולה ביותר בה. העיר זולה במיוחד ומציעה ביקור במקומות היסטורים עם שורשים אלפי שנים אחורה שעוצבו על ידי תרבויות ואימפריות רבות.

העיר מציעה אטרקציות רבות במחירים סבירים ואפילו בחינם למבקרים, לרבות קתדרלת אלכסנדר נבסקי, ארמון התרבות הלאומי, והשוק המרכזי. המטבח המקומי טעים וזול ומציע מנות בולגריות מסורתיות. סופיה עצמה היא בחירה מצוינת עבור נופשים בתקציב נמוך אשר מחפשים יעד אירופאי זול עם שפע של נקודות ציון תרבותיות והיסטוריות להכיר. מכיוון שסופיה עדיין נמצאת מתחת לרדאר, זוהי אפשרות מצוינת עבור מטיילים המבקשים לבקר במקומות הכי פחות צפופים לחופשת הקיץ הבאה באירופה .

סופיה, בולגריה (צילום: אינגאימג')
סופיה, בולגריה (צילום: אינגאימג')

בלגרד, סרביה

הבירה הסרבית היא עיר מהממת עם מורשת היסטורית עשירה בשילוב תרבות עכשווית תוססת. עם שפע של אטרקציות שיתאימו לטעם של כל מטייל, העיר מציעה משהו לכל אחד. מבצר בלגרד המפואר מציג נופים פנורמיים עוצרי נשימה, פארק קלמגדאן השליו מספק מפלט שקט. בעיר העתיקה ניתן לסייר במדרחוב הראשי ובו חנויות רבות, בתי קפה ופנינים ארכיטקטוניים.

מטיילים בעלי תקציב נמוך יוכלו לבלות במספר אטרקציות כמו במוזיאון ניקולה טסלה ובמוזיאון להיסטוריה של יוגוסלביה. בנוסף, אומנות הרחוב הדינמית של העיר, שווקים מקומיים והרובע הבוהמי של סקדרליה מבטיחים ביקור ייחודי בעיר.

בלגרד, סרביה (צילום: אינגאימג')
בלגרד, סרביה (צילום: אינגאימג')

סלוניקי, יוון

העיר השנייה בגודלה ביוון ממוקמת בחלקה הצפוני של המדינה וידועה בהיסטוריה העשירה ובמורשת התרבותית שלה. העיר מתהדרת בשילוב של ארכיטקטורה עתיקה ומודרנית, המשקפת את השפעותיה התרבותיות המגוונות לאורך מאות השנים, שכן היא נשלטה על ידי אימפריות שונות, כולל הרומאים, הביזנטים והעות'מאנים.

סלוניקי היא יעד ידידותי וזול מכיוון שהיא מציעה עלות מחיה נמוכה יחסית בהשוואה לערים פופולריות רבות באירופה, עם לינה, אוכל ותחבורה במחירים נוחים. העיר מציעה גם שפע של פעילויות בחינם או בעלות נמוכה, כמו האתרים ההיסטוריים שלה, הפורום הרומי, המגדל הלבן והחומות הביזנטיות. המבקרים יכולים גם לטייל בנחת לאורך טיילת החוף היפה של העיר, לקנות מזכרות בשווקים המקומיים, או לטעום אוכל רחוב יווני מסורתי בשוק מודיאנו. 

הטיילת בסלוניקי (צילום: AFP)
הטיילת בסלוניקי (צילום: AFP)

בוקרשט, רומניה

עיר הבירה הרומנית ידועה בשילוב המובהק של סגנונות עיצוב אדריכליים, החל מסגנונות עתיקים ועד עכשוויים. למרות היופי והאטרקציות שלה, היא נמנית באופן מדהים בין יעדי החופשה עם התקציב הזול ביותר באירופה.

בעיר יש שפע של פעילויות במחירים סבירים לעשות, כמו סיור במוזיאון הכפר הפתוח המציג את סגנון החיים והארכיטקטורה של הכפר הרומני המסורתי, המוזיאון הלאומי לאמנות של רומניה היא אפשרות פנטסטית נוספת לביקור הכוללת אוסף רחב של אמנות רומנית ואירופית.

בוקרשט, רומניה (צילום: אינגאימג')
בוקרשט, רומניה (צילום: אינגאימג')

ולנסיה, ספרד

ולנסיה, הממוקמת על החוף המזרחי של ספרד, היא בין היעדים האירופיים הרבים במחירים סבירים לביקור בחופשה ומוכרת בזכות הארכיטקטורה המדהימה שלה, התרבות התוססת והמטבח הטעים. דרך מצוינת ליהנות מוולנסיה בתקציב נמוך היא לחקור את השוק המרכזי ההיסטורי, שבו ניתן להתענג על התוצרת והמנות המקומיות מבלי לשבור את הכיס.

אטרקציה חסכונית נוספת היא עיר האמנויות והמדעים, קומפלקס מפואר של מבנים אוונגרדיים המאכלסים פלנטריום, בית אופרה, מוזיאון מדע ואקווריום. יתרה מכך, ולנסיה מציעה פארקים וגנים שונים ויפים שניתן להיכנס אליהם בחינם, כמו גני טוריה והגן הבוטני של אוניברסיטת ולנסיה.

ולנסיה  (צילום: אינג אימג')
ולנסיה (צילום: אינג אימג')