רשות שדות התעופה הודיעה היום (שני) כי צפי תנועת הנוסעים בחודש יולי בטיסות בינלאומיות בנתב"ג הינו 2.7 מיליון נוסעים, עלייה של 4% מעל שיאי 2019, ובחודש אוגוסט יעברו בנתב"ג 2.8 מיליון נוסעים. על מנת להפחית ככל האפשר את העומסים ואת זמני ההמתנה, נערכת רשות שדות התעופה בכוחות מוגברים.

אחת ולתמיד: אלו המדינות היפות ביותר לטייל בארה"ב
גאווה ישראלית: העיר שזכתה בתואר "המאושרת" בעולם

הצעדים שנקטה רשות שדות התעופה לקראת הקיץ כוללים גיוס עובדים מסיבי, תגבור כל שלבי השירות לנוסעים, מהבידוק הביטחוני ועד העלייה למטוס, הצבת דיילי עומס ייעודיים לטיפול נקודתי בתקלות, ונוכחות מנהלים מלאה בשטח. בנוסף, תפעל באולמות הנוסעים "סיירת משפחות" וצוותים של רשות שדות התעופה יקלו על משפחות עם ילדים את הבידוק הביטחוני. משפחות עם ילדים יוכלו לשלוח נציג אחד לדלפקי הצ'ק-אין, בעוד שהמשפחה תוכל להמתין באחד מבתי הקפה שברחבי הטרמינל. 

לרשות הנוסעים עם כבודת יד בלבד, אשר ביצעו רישום מוקדם לטיסה (צ'ק-אין אונליין) בחברות המאפשרות זאת, יעמוד מסלול בידוק מהיר. לשירות הנוסעים הותקנו עמדות מתקדמות לשירות עצמי, המאפשרות הנפקה עצמית של תג היעד למזוודה ("באג טאג") ושליחה מהירה של המזוודה ישירות לבטן המטוס, ללא צורך בהמתנה והרשמה בדלפק. ברקוד המזוודה ייסרק בסמוך למסועי הטיסה ויאפשר שליחה עצמית לבטן המטוס, וכך יקצר משמעותית את הליך הצ'ק-אין.
 
במהלך חודשי הקיץ צפויים מספר ימי עומס חריגים, עם למעלה מ-100,000 נוסעים ביממה ביותר מ-580 תנועות מטוסים בינלאומיות. הימים העמוסים ביותר צפויים להיות יום ה' 3.8, יום ב' 7.8, יום ג' 8.8 ויום ה' 10.8. 

כמו כן, מבקשת רשות שדות התעופה לא להגיע לנתב"ג יותר מ-3 שעות לפני הטיסה, לבצע צ'ק-אין מהבית ולהיעזר בסבלנות. מומלץ לוודא לפני ההגעה לנתב"ג אם הטיסה יוצאת מטרמינל 3 או 1, ומהו אזור הבידוק הביטחוני לטיסה שלכם. כמו כן, כדאי להכניס פריטים חיוניים לתיקי היד.