נופים עוצרי נשימה, אטרקציות ייחודיות, אוכל מעולה ואווירת חופשה של חוויה שלא חווים בכל יום – ירח דבש או חופשה רומנטית מסוג אחר. עונת החתונות נמצאת בשיאה ואיתה גם הרצון שלנו לצאת ליעדים לא שגרתיים. יחד עם המומחים של חברת התיירות "פלייאיסט", המתמחה במזרח הרחוק, ריכזנו את שני היעדים הכי רומנטיים וייחודיים לחופשה המושלמת בעולם.

זה הזמן ללכת: מסלולי הטיול המומלצים ביותר לחופשה הבאה בחו"ל
אחת ולתמיד: אלו המדינות היפות ביותר לטייל בארה"ב

האיים המלדיביים 

המלדיביים, שרשרת של איים בגובה פני הים, הם יצירה של הטבע. עוד לפני הנחיתה, לאחר טיסה של כ-8 שעות מישראל, אפשר לראות שמדובר במקום אחר. האיים המרובים, חלקם צמודים לפני המים ואחרים מעט שקועים, נראים כמחרוזת של יהלומים, בצבע כחול, טורקיז וירוק. אין פלא שהמדינה מתפרנסת רובה ככולה מתיירות (אך גם מדיג). הנוף משובץ אטולים, שהם טבעות איי אלמוגים. תופעת טבע מדהימה ביופייה, במבט מקרוב ומרחוק. 

טיסה למלדיביים - למי זה מתאים?

המלדיבים משולים לגן עדן עלי אדמות - טיסה למלדיביים מתאימה מאוד לאנשים שמרגישים שהם צריכים חופשה ומרגוע לנשמה, עם נוף אגדי. זה לא המקום לפעילות אקסטרים נון סטופ, אלא אם אקסטרים בשבילכם זו חופשת צלילה מושלמת. זוהי הטיסה אידיאלית לאנשים שמחפשים חוויה רומנטית קסומה, מתאימה לירח דבש או להצעות נישואין אולם גם לחופשות משפחתיות. האיים המרהיבים מציעים לינה בריזורטים מושקעים, במנעד רחב של מחירים. האווירה, החופים, צבע המים והשירות, נותנים תחושה של חוויה של פעם בחיים.

בריזורט אפשר להזמין פעילות ים וחוף, צלילה ושנורקלינג, גלישה, קאייקים, והרבה אוכל טוב. החופשה באיים מציעה מגוון רחב של אופציות לינה: אפשר ללון בבקתות מקסימות עם בריכות פרטיות ממש על קו המים, ישנן בקתות על המים, ישנן בקתות על המים עם בריכה פרטית וכו'. כדי להגיע לחדרים על המים הולכים על מזחים, מעיפים מבט מטה, לעבר הדגים ששוחים להם בחן או מביטים בשקיעה או בזריחה או בגלים.

האיים המלדיביים  (צילום: פלייאיסט)
האיים המלדיביים  (צילום: פלייאיסט)

אטרקציות במלדיביים מכל טוב הטבע

בתור מדינת איים, חלק גדול מהאטרקציות שמחכות לכם במלדיביים קשורות קשר הדוק לים. עד כמה הדוק? במדינה שיש בה מספר עצום של איים אפשר לומר שהים הוא האטרקציה וכך גם הנוף המקומי חופשי הים הלבנים והמרהיבים, המים בצבע טורקיז שאין כמותם בעולם כולו. זו ההזדמנות לחוות צלילה עם בלוני חמצן או שנורקלינג על רקע האלמוגים ושפע הדגים, כרישים וסרטנים. שיט בסירות בין האיים מקובל מאוד ורבים נוהגים לצאת לדיג. הפלגות של תיירים, לצפייה בנוף וחיפוש אחר דולפינים מאוד נפוצות. צלילה במקום נחשבת לבילוי נפוץ במיוחד, שלא משאיר אף אחד אדיש ולכן אין ספק שהאיים המלדיביים הם אחד היעדים הכי יפים בעולם לצלילות .

מומלץ גם לבקר באיים מיושבים במקומיים, שצופן המון חוויות. התושבים, רובם ככולם מוסלמים, מאוד סובלניים וידידותיים. לישראלים אין בעיה להציג עצמם ככאלה. אפשר להתרשם מהחיים השלווים, לראות את דרך התפלת מים וכיצד מגדלים את כל יבולם על מנת להוזיל את עלויות המחיה כמו גם ללמוד איך ממחזרים ולא משתמשים בפלסטיק שאינו מתכלה. שיט בין האיים מהווה חוויה בפני עצמה. חלק מהאיים הקטנטנים, לא גדולים הרבה יותר מרחוב קטן בארצנו. 

תפריט מלדיבי מן הים

באופן לא ממש מפתיע בשל הגיאוגרפיה, התפריט המלדיבי מבוסס בעיקר על תנובת הים. המטבח המקומי, ממש כמו המקומיים עצמם, מהווה שילוב מיוחד של מסורות. טעמים מהודו, סרי לנקה, המטבח הערבי וגם המערבי. אם אתם אוהבים טונה, תוכלו להזמין בשפע, דג טרי-טרי. מנות שאסור לפספס הן למשל מרק דגים מקומי, בתיבול ליים או דגים מעושנים ברוטב קוקוס. חובבי שיפודים ייהנו משיפודי דגים. אם תבקשו, תקבלו מאפי דגים ממולאים בגרסה מעוררת תיאבון. יחד עם זאת ברוב הריזורטים תפגשו גם מסעדות עם תפריטים מגוונים מכל העולם כמו איטלקי, צרפתי ואף אסייתי.

האיים המלדיביים  (צילום: פלייאיסט)
האיים המלדיביים  (צילום: פלייאיסט)

מזג האוויר במלדיביים ומתי כדאי לנסוע

ישראלים אינם צריכים להוציא ויזה למלדיביים. מזג האוויר הוא מושלם לחופשה - האיים נעימים ומזמינים לאורך כל השנה. בדרך כלל, הטמפרטורה נעה בין 23 ל-30 מעלות צלסיוס. זהו יעד שניתן ליהנות בו בכל ימות השנה וגם כשיש גשם הוא לא מופיע לאורך כל היום. עונת המונסונים המקומית באיים בין יוני-יולי, אם בכל זאת רוצים לדעת מתי מזג האוויר צפוי להיות מושלם לתיירים, זה בדרך כלל קורה בתקופת החורף הישראלי ובפרט בין אוקטובר ועד חודש אפריל.

תחבורה, איך מתניידים במלדיביים

המעבר משדה התעופה במאלה לאיים מתבצע בשלוש דרכים: מעבורות המשמשות סוג של מוניות לאיים הקרובים. טיסות פנים לאיים המרוחקים, או הדרך המרהיבה - מטוס ימי. הטיסה מבטיחה חוויה של נוף מדהים, לא פחות מאשר תחבורה מהירה אולם זו תחבורה יקרה ממש שמחירה נע בין 500-700$ לאדם הלוך ושוב. 

מהו המטבע הרשמי במלדיביים  

איך משלמים באיים - במלדיביים משלמים במטבע המקומי שנקרא רופיה מלדיבית - שקל ישראלי שווה פחות או יותר 4.5 רופיות אבל בהחלט כולם משתמשים בדולר או אירו. מומלץ להביא מזומן כי תשלום בכרטיס אשראי דורש תוספת של כ 4%.

זוג באיים המלדיביים  (צילום: פלייאיסט)
זוג באיים המלדיביים  (צילום: פלייאיסט)

איי סיישל 

טיסות לסיישל, מתי כדאי ומהן האטרקציות המרכזיות

במרחק טיסה של כ-6 עד 8 שעות מישראל, שוכן גן עדן תיירותי למביני עניין וחובבי הטבע. איי סיישל, מקבץ איים שמהווים אתר תיירותי אקסקלוסיבי. אמנם אין באיים הללו חיי לילה עשירים, אבל טבע, נוף ושלווה מדהימה יש לסיישל. יש טיסות ישירות אולם זו לא הסיבה העיקרית להגיע לשם. התושבים הידידותיים, הטבע המיוחד, המטבח המעניין שנוטה לפיקנטי, כל אלה לא ישאירו אף אחד אדיש.

חופי גן עדן, במלוא מובן המילה

איי סיישל, השוכנים באוקיינוס ההודי, מצליחים להציג חזות מדהימה ושלווה באמת. למשל, יש שם לא מעט אטרקציות וספורט ימי, אבל מקפידים על כבוד לטבע ושימור. במקום אופנועי ים או סירות מרוץ, למשל, אפשר לשכור קייקים או להצטרף לשיט דיג, עם דייגים מקומיים. הממשלה המקומית החליטה לפתח מאוד את התיירות אבל לעשות זאת תוך שמירת הצביון המיוחד. פיתוח המלונות שעל החופים, למשל, נעשה תוך שימור העצים המקומיים. אפשר לראות כי מרבית החופים נראים ממש כפי שהטבע התכוון. קסומים, חול לבן ורך, בקיצור גן עדן.

מתי כדאי להזמין טיסות לסיישל?

מדינת האיים של סיישל מסבירת פנים כמעט בכל עונות השנה כמדינה טרופית, יש תקופות שבהן הלחות די גבוה, אך בזכות האוקיינוס, היא כמעט מעולם לא מעיקה מדי. בין מאי עד ספטמבר מזג האוויר יותר חורפי, אך זה "חורף" טרופי. כלומר עדיין הטמפרטורות נעימות. בדרך כלל, אפשר לצאת לשחייה, לצלילה או שיט כל השנה שכן הים מאוד רגוע. ואם זה לא מספיק, חשוב להדגיש כי טמפרטורת המים נוחה מאוד ונעימה תמיד.

השיקול היחיד לקביעת מועד הטיסה הוא הנוחות שלכם. בעונת החגים הישראלית, למשל, אפשר לנסוע וליהנות מכל העולמות. בעונת החגים הנוצריים, האיים יחסית עמוסים ולמי שזה מפריע לו, כדאי להימנע. עם זאת, יש הגבלות על מספר הטיסות הנכנסות, בכדי למנוע עומס רב מדי של תיירות נכנסת. כך נשמר הצביון המיוחד של סיישל, מבלי להפוך להמוני.

איי סיישל  (צילום: פלייאיסט)
איי סיישל  (צילום: פלייאיסט)

מעט תושבים, הרבה אטרקציות מהטבע

איי סיישל מציעים חוויה תיירותית ייחודית, בנוף העולמי. הם לא ממוסחרים בצורה מנקרת עיניים והם פחות מתאימים לחובבי השופינג למיניהם.
 יש יחסית מעט תושבים, אבל גם הרבה הרבה טבע. ארכיפלג האיים כולל מעל ל-100 איים שונים. רק חלקם הקטן מיושב. במידה רבה, גולת הכותרת הינה האטרקציות של הטבע. בניגוד לאתרים אקזוטיים אחרים, חיי הבר בסיישל שלווים וידידותיים.

בתוך המים, אפשר לשחות ,לצלול או לשוט ולראות דולפינים רבים. בשל בידודם של האיים, גם אין בהם אוכלוסיות של נחשים וגם לא חרקים מסוכנים. יש הרבה מאוד ציפורים שבחלק מהאיים הם נמצאים במספרים גדולים ושירתם המדהימה מהווה קונצרט מושלם, לא רק לצפרים או לצלמי הטבע שמגיעים.

המקומיים שומרים מאוד על אוכלוסיית צבי הים המקומית ולתיירים זו חגיגה. אין כמעט מקומות אחרים שבהם אפשר לראות את הצבים הגדולים שוחים להם, חוצים את המים בחן ובשלווה. בכלל, האיים מהווים גן עדן לחופשות רומנטיות וגם לחופשות משפחתיות בסגנון אחר.

זה המקום הנכון לספורט ימי (לא מוטורי), צלילה, רביצה נינוחה או שיטוט בחופים הכי יפים ונוף של עצי דקל וקוקוס אגדיים. מרבית התושבים, אגב, נמצאים באי המרכזי, בבירה ויקטוריה או מאהה (שלעיתים נראית כמו עיירה חביבה ולא כמו העיר הגדולה במדינה). האטרקציה הכי גדולה היא כאמור, הטבע. ובפרט איי האלמוגים הנהדרים.

איי סיישל  (צילום: פלייאיסט)
איי סיישל  (צילום: פלייאיסט)

מזמינים טיסות לסיישל? אלה עובדות חיוניות לתיירים

טיסה ישירה אורכת כ-6 שעות, אך גם טיסות לסיישל בקונקשן אינן מתישות יתר על המידה. מזומן, אין כל בעיה לשלם באירו או בדולר, אך המטבע המקומי הינו הרופי. דוברי אנגלית מרגישים במקום כמו בבית, אך גם השפה הצרפתית מקובלת מאוד (בעבר האיים היו בשליטת צרפת ולאחר מכן, בריטניה). לקראת הטיול, כדאי להכין בגדים נוחים וקרם הגנה. אמצעי התחבורה הנפוץ ביותר הינו המעבורות, שמובילות את התיירים והמקומיים בנוחות, בין האיים או אל חופים שונים, אולם למי שאוהב להתפנק ניתן לטוס במסוקים מאי לאי מה שבהחלט מקצר את הזמנים ומעצים את החוויה 

אתרי מורשת עולמיים באיי סיישל

על מנת לשמור על הטבע בסיישל, חוקקו חוקים נגד בנייה לגובה וכן שמירה על החופים. וכאשר נותנים כל כך הרבה כבוד לטבע, אין פלא שבמקום אפשר לחוות כמה מפלאי העולם. למשל, אי האלמוגים Aldabra הינו אחד מהשניים הגדולים ביותר בעולם. במקום מתגוררים עשרות אלפי צבים ענקיים וכן מיני בעלי חיים נדירים. לתיירים מומלץ לבקר בשמורה ואלה דה מה. השמורה הטבעית ידועה בשל עצי הדקל המיוחדים שבה והמוני עצי הקוקוס. אתר חובה, לכל מבקר בסיישל.