כמידי שנה, אזור הגולן חוגג את התוצרת הנפלאה של יקבי הגולן בחגיגת יין גדולה. והשנה, כשברקע עדיין מקשטים את העצים שלל דובדבנים, יתקיימו האירועים במחווה לעיר שדרות עם שלל הופעות.

הפסטיבל השנתי, שזכה לשם "חג היין" יתקיים בין התאריכים 2-7 ביולי. במהלך הפסטיבל חובבי היין מוזמנים לבקר  ביקבים ומרכזי מבקרים וליהנות מטעימות יין, סיור והסברים על יינות היקב ותהליך הייצור. בחלק מהיקבים ניתן ליהנות מסיור שטח מלווה על ידי יינן בכרמים, מסיורים מודרכים במרתף היין ובחללי הייצור, סל פיקניק מפנק או גבינות מקומיות לצד טעימות היין. 

יקב הר אודם  (צילום: נמרוד כהן-נימקו)
יקב הר אודם (צילום: נמרוד כהן-נימקו)

השנה אירועי היין יתקיימו במחווה לעיר שדרות, ממנה יצאו לאורך השנים הרכבי המוזיקה מצליחים, וישלבו מופעי מוזיקה של מיטב ההרכבים בסדרת מופעי מוסיקה ויין חד פעמיים ביקבי הגולן, בהשתתפות כנסיית השכל, חיים אוליאל ולהקת שפתיים, לבנת בן חמו ומיכה ביטון. 

בין אירועי הפסטיבל: ב-3.7 לבנת בן חמו ומיכה ביטון יקיימו את ההרצאה "איש וכינור" ביקב הר אודם, ב-6.7 כנסיית השכל תתארח ביקב תל שיפון בקיבוץ אורטל עם מופע חגיגי, וב-7.7 חיים אוליאל ולהקת שפתיים יחתמו את הפסטיבל בהופעה ביקב הר אודם.

כנסיית השכל (צילום: אלדד רפאלי)
כנסיית השכל (צילום: אלדד רפאלי)

ביום חמישי ה-6.7 בשעות הבוקר יתקיים סיור מודרך וטעימת יין ביקבים הקטנים והמיוחדים בדרכים הצדדיות של הגולן. הסיור יכלול ביקור בשלושה יקבים או חוות, בהם: יקב סקוריה, יקב גבריאל, יקב עין נשוט יקב תל ,יקב תל שיפון. כרם חוות קנאטיר. כמו כן, טעימת יינות רעננים, מתיישנים, מיוחדים וגם ברנדי מקומי.

מידע נוסף אודות הפסטיבל: https://tickchak.co.il/winefest