קרחונים, הרי געש, ומעיינות טורקיז. מעטות המדינות בעולם שמציעות טבע כה פראי ומיוחד בדומה למה שמציעה איסלנד, שנמצאת אי שם בין בריטניה לגרינלנד. לרגל חידוש הטיסות מישראל למדינה החל מהיום (חמישי), ריכזנו לכם מספר דברים חשובים שכדאי לדעת עליה ומה שהיא מציעה.

סוף למחירים המופרכים: הערים המופלאות באירופה שבהן תטיילו בזול
הנוסעים הכריעו: זו חברת התעופה הטובה בעולם

קודם כל, רצוי לדעת כי איסלנד היא גן עדן לחובבי טבע, החל מבעלי חיים ימיים ועד תופעות גיאולוגיות כגון הרי געש פעילים, מעיינות חמים וגייזרים מתפרצים. מקובל לכנות את איסלנד ארץ הקרח והאש. זאת, מאחר ובמדינה ישנן הכי הרבה התפרצויות של הרי געש באירופה.

רייקיאוויק, איסלנד (צילום: צילום מסך אינסטגרם)
רייקיאוויק, איסלנד (צילום: צילום מסך אינסטגרם)

איסלנד גדולה פי 5 ממדינת ישראל, כמאה אלף קמ"ר - אך ישראל גדולה באוכלוסייתה פי 27 מאיסלנד. כ- 370,000 איש יש באיסלנד. כל מערכות המדינה עובדות ומתפקדות היטב ומצליחים לתת שירות לכשני מיליון תיירים מאושרים.

בשל גודלה היחסית קטן של איסלנד, הר הגעש במדינה מוציא זרמי לבה רותחת לאורך הוואדי, כאשר במרחק של שעת נסיעה בלבד בשיא הקיץ מטפסים על קרחון מושלג וקפוא. באי יש מספר קרחונים שגם בשיא הקיץ עולים אליהם ווניתן לבצע שם פעילות אקטיבית כגון רכיבה על אופנועי שלג. 

Reynisfjara Beach - ויק, איסלנד (צילום: צילום מסך אינסטגרם)
Reynisfjara Beach - ויק, איסלנד (צילום: צילום מסך אינסטגרם)

האיסלנדים אלופים בלנצל את היתרונות הטבעיים של המדינה, כדי לייצר פעילויות תיירותיות מרהיבות. ייחודה הגיאולוגי של איסלנד הוא הגורם המרכזי להיות אטרקטיבית למבקרים.

כמו כן, קו חולשה בקרום כדור הארץ שרץ בין אירופה לאמריקה במעמקי האוקיאנוס גורם לפרצי לבה תת ימי לפרוץ לאורך אותו הקו, ולהרחיק את אירופה מאמריקה. עם זאת, באיסלנד אותו קו חולשה "עולה" מעל פני הים וחוצה יבשה: את איסלנד עצמה. לאורך אותו הקו קרום כדור הארץ דק יותר, ולכן יש במקום התפרצויות געשיות רבות, גייזרים ופרצי לבה.

התפרצות הר געש באיסלנד (צילום: רויטרס)
התפרצות הר געש באיסלנד (צילום: רויטרס)

איסלנד היא אי מוקף ים באזור קריר שמאפשר לבעלי חיים ימיים רבים לשהות בקרבת החוף, וכך איסלנד פיתחה מספר רב של אטרקציות ימיות כגון שייט תצפית על לויתנים, שייט לתצפית תוכונים (ציפור הפאפין, הסמל הלאומי של איסלנד), ושייט זודיאקים מרהיב בלגונה בין קרחונים צפים שם שוחים להם כלבי ים או אריות ים.

בין הדברים שאסור לכם להפסיד באיסלנד תמצאו את הגייזר, מפלי דטפוס, לגונת הקרחונים יוקולסארלון או פיילסרלון, שמורת לאנדמנלאוגר, עלייה לאחד משלושת הקרחונים וכמובן רכיבה על אופנועי שלג.

הכתבה הוכנה בסיוע אלי מאלי, מרכז טיולי איילה גיאוגרפית