השקעה בלתי נתפסת: האם המדינה הזו תהפוך למרכז התיירות העולמי הבא?

לאחר שהפכה לאחרונה לאומה המאוכלסת ביותר בעולם, הודו עוררה ספקולציות רבות אם תמשיך ותתעלה על סין בתחומים נוספים. רבים אולי לא ידעו זאת, אבל המדינה מוציאה מיליארדים על תיירות, והיא לא מתכוונת לעצור

יניר ברט צילום: יניר ברט
Radhanagar Beach - אי הבלוק, הודו
Radhanagar Beach - אי הבלוק, הודו | צילום: צילום מסך אינסטגרם
3
גלריה

לאחר שהפכה לאחרונה לאומה המאוכלסת ביותר בעולם, הודו עוררה ספקולציות רבות אם תמשיך בתחומים על סין בנושאים נוספים. למעשה, כל העיניים נשואות כעת להשפעתה הגוברת של תת היבשת על העולם כולו, ותעשיית התיירות אינה יוצאת דופן.

עד 2024, ההודים צפויים להוציא יותר מ-42 מיליארד דולר בשנה על טיסות יוצאות, והמדינה חווה בתקופה האחרונה מה שמכונה "בום" תיירותי, כאשר כרגע היא היעד הגדול ביותר שצומח באסיה. מומחים אמריקאים מעריכים שחלק גדול ממסלול הצמיחה של הודו מונע על ידי שיפורים בתשתיות והתרחבות במגזר התעופה שלה. בנוסף, במהלך השנה האחרונה הממשלה הודיעה שמתכננת להוציא 11.9 מיליארד דולר עד 2025 על בנייה ומודרניזציה של שדות תעופה בתוך המדינה.

הטאג' מאהל, הודו
הטאג' מאהל, הודו | צילום: צילום מסך אינסטגרם

למרות שמספר התיירים שמגיעים ממדינות אחרות גבוה יותר, אף מגזר תיירות של מדינה לא צומח מהר כמו הודו. למעשה, המדינה ממשיכה להזרים מיליארדי דולרים להגדלת תעשיית התיירות שלה ולחיזוק מעמדה כמרכז תעופה ותיירות חשוב בעולם.

מאז 2017, לפחות 73 שדות תעופה הופעלו במסגרת תוכנית הקישוריות האזורית של הודו. בינתיים, נמל התעופה הבינלאומי אינדירה גנדי בדלהי, נכנס לרשימת 10 המובילים של שדות התעופה הבינלאומיים העמוסים בעולם לראשונה אי פעם השנה, עם 59.5 מיליון נוסעים שעברו בשעריו בשנת 2022.

מנאלי, צפון הודו
מנאלי, צפון הודו | צילום: צילום מסך אינסטגרם

למעשה, לפני מגפת הקורונה סין הייתה המקור הגדול ביותר לתיירים בדרום מזרח אסיה. בשנת 2019, מדינות דרום מזרח אסיה קיבלו 32.3 מיליון מבקרים מסין, אך רק 5.3 מיליון מהודו.

תגיות:
הודו
/
תיירות
פיקוד העורף לוגוהתרעות פיקוד העורף