לאחר שהפכה לאחרונה לאומה המאוכלסת ביותר בעולם, הודו עוררה ספקולציות רבות אם תמשיך בתחומים על סין בנושאים נוספים. למעשה, כל העיניים נשואות כעת להשפעתה הגוברת של תת היבשת על העולם כולו, ותעשיית התיירות אינה יוצאת דופן.

לרגל חידוש הטיסות למדינה: אלו הדברים המופלאים שתמצאו באיסלנד
הנוסעים הכריעו: זו חברת התעופה הטובה בעולם

עד 2024, ההודים צפויים להוציא יותר מ-42 מיליארד דולר בשנה על טיסות יוצאות, והמדינה חווה בתקופה האחרונה מה שמכונה "בום" תיירותי, כאשר כרגע היא היעד הגדול ביותר שצומח באסיה. מומחים אמריקאים מעריכים שחלק גדול ממסלול הצמיחה של הודו מונע על ידי שיפורים בתשתיות והתרחבות במגזר התעופה שלה. בנוסף, במהלך השנה האחרונה הממשלה הודיעה שמתכננת להוציא 11.9 מיליארד דולר עד 2025 על בנייה ומודרניזציה של שדות תעופה בתוך המדינה.

הטאג' מאהל, הודו (צילום: צילום מסך אינסטגרם)
הטאג' מאהל, הודו (צילום: צילום מסך אינסטגרם)

למרות שמספר התיירים שמגיעים ממדינות אחרות גבוה יותר, אף מגזר תיירות של מדינה לא צומח מהר כמו הודו. למעשה, המדינה ממשיכה להזרים מיליארדי דולרים להגדלת תעשיית התיירות שלה ולחיזוק מעמדה כמרכז תעופה ותיירות חשוב בעולם. 

מאז 2017, לפחות 73 שדות תעופה הופעלו במסגרת תוכנית הקישוריות האזורית של הודו. בינתיים, נמל התעופה הבינלאומי אינדירה גנדי בדלהי, נכנס לרשימת 10 המובילים של שדות התעופה הבינלאומיים העמוסים בעולם לראשונה אי פעם השנה, עם 59.5 מיליון נוסעים שעברו בשעריו בשנת 2022. 

מנאלי, צפון הודו (צילום: צילום מסך אינסטגרם)
מנאלי, צפון הודו (צילום: צילום מסך אינסטגרם)

למעשה, לפני מגפת הקורונה סין הייתה המקור הגדול ביותר לתיירים בדרום מזרח אסיה. בשנת 2019, מדינות דרום מזרח אסיה קיבלו 32.3 מיליון מבקרים מסין, אך רק 5.3 מיליון מהודו.