אם חשבתם שלעבור את הבידוק הביטחוני בנמל התעופה זה מעצבן ומתיש, עדיף שלא תתקלו במצב בו על כרטיס הטיסה שלכם יהיה רשום "SSSS". ברגע שזה יקרה, המעבר שלכם במהלך הבידוק עומד להיות אינטנסיבי הרבה יותר.

לרגל חידוש הטיסות למדינה: אלו הדברים המופלאים שתמצאו באיסלנד
הנוסעים הכריעו: זו חברת התעופה הטובה בעולם

מה זה SSSS?
Secondary Security Screening Selection, או SSSS, זה קוד של מינהל אבטחת התחבורה האמריקאי (TSA) המסמן נוסעים לבדיקה ביטחונית נוספת. SSSS עלול להופיע בכל טיסה לארה"ב, ממנה או בתוכה, כולל טיסות בינלאומיות. כאשר אתם רואים על הכרטיס שלכם את האותיות SSSS, תצטרך לעבור בדיקת אבטחה נוספת, וזה יכול להוסיף לכם בין כמה דקות ליותר מחצי שעה. 

ברגע שאתם מקבלים את ארבע האותיות האלה בכרטיס העלייה למטוס, אתם תילקחו הצידה על ידי קצין ביטחון ותעברו תהליך בדיקה בו יתבצעו חיפושים נוספים, בין אם זה בתיק שלכם או על גופכם.

יש לך זמן פנוי? למה שלא תלמד/י אנגלית? לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

נמל התעופה JFK בניו יורק (צילום: REUTERS/Eduardo Munoz)
נמל התעופה JFK בניו יורק (צילום: REUTERS/Eduardo Munoz)

למה אנשים מקבלים SSSS?
למען האמת אין מידע שפורסם על סוגי האנשים שנבחרים, אך נראה ש-SSSS ניתן לנוסעים עם דפוסי נסיעה יוצאי דופן יותר, כמו כרטיסים בינלאומיים לכיוון אחד או נסיעות ליעדים שנחשבים כ"סיכון גבוה" על ידי ממשל ארה"ב. סיבה יחסית נדירה שבגללה ניתן היסמן על הכרטיסף הוא כאשר אתם תתנהגו בצורה חשודה בתהליך הצ'ק אין והבידוק הראשוני. למרות כל אלו, ישנן הערכות כי ה-TSA מחלק את ה-SSSS באופן אקראי.

אם תיבחרו, ​​SSSS יודפס על כרטיס העלייה למטוס. אחד מהסימנים המעידים על כך שנבחרתם, הוא שלא תוכלו לבצע צ'ק-אין מקוון, ותקבל הערה דרך האפליקציה או האתר של חברת התעופה שתעשו צ'ק-אין בשדה התעופה.

מה לעשות אם קיבלתם SSSS מספר פעמים?
זה נשמע ממש כמו מזל נאחס, אבל אם SSSS מופיע לכם בכרטיס העלייה למטוס באופן קבוע, אתם יכולים להגיש בקשה ל- Department of Homeland Security (DHS), וכן ל-Program Inquiry Redress Traveler (TRIP). במסגרת בקשה זו ייתכן כי יסירו אותך מכל הרשימות הביטחוניות אם יתברר כי אינכם מהווים איום אבטחה. עם זאת, בטיסות למדינה ב"סיכון גבוה" עלול לשוב הסימן בכרטיס.