כשחברות הלואו קוסט שולטות ומודל התשלום הנוסף על התיקים שלנו הגיע גם לחברות הסדירות, לא נותרה ברירה ובשנים האחרונות אנו נאלצים להיות מחושבים יותר במה שאנחנו אורזים לחופשה הבאה בחו"ל. עבור חלקנו שעדיין מסתבכים עם לסגור את הטרולי ולקוות שלא יעכבו אותנו בגלל משקל עודף, הכנו רשימה של מספר דברים שאתם לגמרי יכולים לוותר עליהם במזוודה.

גן עדן עלי אדמות: היעדים המושלמים לירח דבש שאתם חייבים להכיר
לרגל חידוש הטיסות למדינה: אלו הדברים המופלאים שתמצאו באיסלנד

מברשת שיער בגודל מלא
עבור נשים רבות מדובר במוצר חובה, אך הקדשת המקום הדרוש למברשת שיער בטרולי אינה מעשית. רצוי לבחור מסרק דק, מברשת שיער מתקפלת או מברשת עם ידית קצרה שתופסת מקום קטן בהרבה.

נעליים לא שימושיות בחו"ל
הנעלה לא פרקטית כמו נעלי עקב או נעליים מהודרות תתפוס לכם מקום עצום במזוודות קטנות, אז פשוט עשו לעצמכם טובה והשאירו את הנעליים האלה בבית. ברוב הטיולים, תגלו שתוכלו להסתדר מצוין עם נעלי היומיום שלכם.

יש לך זמן פנוי? למה שלא תלמד/י אנגלית? לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

נעלי עקב (צילום: אינגאימג')
נעלי עקב (צילום: אינגאימג')

בקבוקי שמפו
אנחנו יודעים שאתם חושבים שזה רעיון מצוין לקחת את בקבוקי השמפו הקטנים שגנבתם מהמלון בפעם שעברה, אבל גם כאן מדובר בטעות. חבל על המקום בתיק, ממליא היום כמעט כל המלונות יספקו לכם שמפו וסבונים במקלחת, ואפילו ברוב דירות ה-Airbnb.

בגדים שתלבשו רק פעם אחת
הכוונה כאן היא שלא תהיו רק עם אותם בגדים לאורך אותו טיול כמובן, אבל אם אתם לא נוסעים להרבה זמן פשוט תפסיקו לקחת את כל ארון הבגדים שלכם ולדחוף אותו לטרולי כדי להחליט בחו"ל איזה בגד יישב עליכם יותר טוב באותו היום.

ספרים 
חלאס, אנחנו במאה ה-21. למקרה ומישהו לא ידע יש היום ספרים דיגיטליים. אולי בבית זה באמת יותר נוח לקרוא ספר פיזי, אבל לחו"ל אין שום סיבה שהוא יצטרף אליכם. את רוב מבחר הספרים שתרצו לקרוא ניתן היום למצוא גם בפלטפורמה הזאת ובכך לחסוך לכם מקום מבוזבז בתיק.

ספרים (צילום: אינג'אימג')
ספרים (צילום: אינג'אימג')

מוצרים חד פעמיים
קודם כל זה באמת יותר טוב לסביבה אם לא תקחו אותם. אבל אם בכל זאת אתם רואים שצריך אז תוכלו לקנות אותם ביעד ובכך לחסוך לכם את הצורך לסחוב כוסות, צלחות וסכום חד פעמי. לגבי סכיני גילוח חד-פעמיים רצוי כמובן לארוז מכונת גילוח חשמלית שניתן להטעין בטיול.

מטענים נפרדים לכל מכשיר
בואו לא נתפצל. אם יש לכם כמה מכשירים שזקוקים למטענים שונים תבדקו קודם אם חלק מאותה החברה (ייתכן שמטען אחד יוכל לשמש את יותר ממכשיר אחד). בכל מקרה, רוב המטענים היום ממילא בעלי חיבור USB ואז כל מה שתצטרכו זה לדאוג לבית מטען קטן שמחובר לחשמל, במקום להביא כמה כאלו.