ארגנטינה, מדינה הידועה בנופיה המגוונים, חיי תרבות תוססים והיסטוריה עשירה, היא יעד חובה עבור מטיילים צעירים ומבוגרים כאחד - מפלאי טבע מעוררי ההשתאות ועד לערים הקסומות וצבעוניות שמפיחות חיים בכל מטייל. לרגל חגיגות יום העצמאות של ארגנטינה, בדקנו בעזרת חברת הטיולים המאורגנים "בשביל הזהב", מהם היעדים שאסור להחמיץ כאשר מגיעים למדינה המופלאה.

לקראת עגינה קבועה? קרוז של קלאב מד הגיע לראשונה לישראל
הייתם מסכימים? היעד האירופי שלא ייתן לכם להיכנס עם הפלאפון

בואנוס איירס

הבירה התוססת של ארגנטינה היא כור היתוך של אלגנטיות אירופאית וקסם לטינו-אמריקאי. אסור להחמיץ את השכונות התוססות של לה בוקה וסן טלמו, הידועות בבתיהן הצבעוניים וברחובות מלאי הטנגו. אל תפספסו את האובליסק האייקוני, את פלאזה דה מאיו ההיסטורית, או ביקור בתיאטרון קולון המלכותי. הבירה מציעה ארוחות סטייקים עשירות וחיי לילה תוססים, שם הרוח הנלהבת של ארגנטינה מתעוררת לחיים.

בואנוס איירס, ארגנטינה (צילום: בשביל הזהב)
בואנוס איירס, ארגנטינה (צילום: בשביל הזהב)

מפלי איגואסו

נמפלים המלכותיים הם אחד מפלאי הטבע המרהיבים בעולם. המפלים, הממוקמים על הגבול בין ארגנטינה לברזיל, מורכבים מסדרה של מפלים עוצרי נשימה השוכנים בתוך יער גשם שופע. תוכלו לצפות בעוצמתם וביופיים העצומים של המפלים כשהמים צוללים אל התהום, מוקפים בירק תוסס ואוויר מלא בערפל. מומלץ לצאת לשיט בסירה כדי להתקרב למפלים או לחקור את השבילים שמסביב, על מנת לראות תצפיות בלתי נשכחות.

מפלי איגואסו, ארגנטינה (צילום: בשביל הזהב)
מפלי איגואסו, ארגנטינה (צילום: בשביל הזהב)

פטגוניה

עבור חובבי הטבע, מסע לפטגוניה הארגנטינאית הוא בגדר חובה. אזור עצום זה בחלק הדרומי של המדינה מתהדר בנופים מעוררי פליאה, שישאירו אתכם פעורי פה. הקרחונים המדהימים של הפארק הלאומי לוס גלסיארס, שבו קרחון פריטו מורנו העצום, הוא חוויה בלתי נשכחת. ניתן לטייל בהרים הציוריים של הפארק הלאומי טורס דל פיינה בצ'ילה השכנה, או לצאת לצפות בחיות בר בחצי האי ואלדס, ביתם של פינגווינים, כלבי ים ולווייתנים.

פטגוניה, ארגנטינה (צילום: בשביל הזהב)
פטגוניה, ארגנטינה (צילום: בשביל הזהב)

סלטה ואזור צפון-מערב האנדים

הקסם של האזור צפון-מערב האנדים מתאפשר בזכות בנופים המדהימים שלו, בארכיטקטורה הקולוניאלית ובמורשת העתיקה והמפוארת. מרכז העיר ההיסטורי של סלטה ידוע בבניינים הקולוניאליים השמורים היטב ובפניות התוססות שלו שם תוכלו ליהנות ממוזיקה עממית מסורתית. אל תפספסו את תצורות הסלע הדרמטיות של קובראדה דה הומאהואקה או מסע בנופים עוצרי הנשימה של קפאיאטה, המפורסמת בכרמים ובתצורות סלע ייחודיות.

סלטה ואזור צפון-מערב האנדים, ארגנטינה (צילום: בשביל הזהב)
סלטה ואזור צפון-מערב האנדים, ארגנטינה (צילום: בשביל הזהב)

מנדוזה - גן עדן היין וההר

האזור שוכן למרגלות הרי האנדים והוא גן עדן לחובבי יין ומחפשי הרפתקאות כאחד. אזור זה ידוע בכרמים מפוארים הזוכים בפרסים בינלאומיים, בהם תוכלו להתפנק בטעימות יין ולהתבונן בנופי הכרמים הציוריים. בנוסף, מיטבי הלכת יכולים לצאת לטיולי הליכה, רכיבה על סוסים או רפטינג במים לבנים בהרים הסמוכים. 

הכתבה הוכנה בסיוע חברת הטיולים המאורגנים "בשביל הזהב"