קפדוקיה הוא אחד האזורים האטרקטיביים ביותר בטורקיה ומושך המוני תיירים מדי שנה בזכות היופי הטבעי עוצר הנשימה והאתרים ההיסטוריים השוכנים במקום. 'אזור אגדות' זה מציע חוויה ייחודית בכל עונה עם מלונות המערות שלו, הכדורים הפורחים הצבעוניים והאייקונים ומורשת גידול גפנים וייצור כלי חרס שהיה במשך אלפי שנים. אלו הסיבות שבגללן אסור לכם לפספס טיול בקפדוקיה.

ניו זילנד מתקרבת לישראל: אלו הטיסות החדשות דרכן נוכל להגיע למדינה
מזוודות זה לחלשים: זו חברת התעופה שתביא לכם בגדים לחופשה בחו"ל

ארובות פיות: הסמל של קפדוקיה

'ארובות הפיות' הן התמונה הראשונה שעולה בראש כשחושבים על קפדוקיה. ניתן לזהות תצורות סלע עתיקות אלה המסמלות את קפדוקיה מכל מקום באזור. הדוגמאות הטובות ביותר של ארובות פיות נמצאות ב-Paşabağ, שם גופם החרוט עם 'כובעים' נוצר מסלעים קשים. הדרך הטובה ביותר לחוות את הנוף עוצר הנשימה של תצורות הסלע הללו היא באמצעות כדור פורח העולה עם הזריחה, כשהעמקים המרהיבים של קפדוקיה מתחת לרגליכם.

האטרקציות הקפאדוקיות: סיורים אגדיים בכדור פורח ועוד הרבה מעבר

הפעילות הנפוצה ביותר הקשורה לקפדוקיה היא כמובן סיור מרחף באמצעות כדור פורח. עם זאת, האפשרויות הרבה יותר משמעותיות. חוויות ספארי בשטח מאפשרות לכם להתבונן מקרוב בעמקי האזור, יישובי הסלעים וארובות הפיות. מסלולי ההליכה המרגשים של האזור מושלמים אם תרצו לחקור את קפדוקיה ברגל. את קפדוקיה, 'ארץ הסוסים היפים', ניתן לחקור גם על ידי רכיבה על סוסים שמכירים את הטריטוריה. קדרות היא חוויה ייחודית נוספת שקפדוקיה מציעה למבקריה. השתתפות בסדנת קדרות באוואנוס, המפורסמת בחימר הרך והשמנוני שלה שמגיע מאפיקי הנהר של Kızılırmak, יכולה להיות חלק מפעילות מהנה.

כדורים פורחים בקפדוקיה, טורקיה (צילום: TGA)
כדורים פורחים בקפדוקיה, טורקיה (צילום: TGA)

הערים התת-קרקעיות המפוארות יחזירו אתכם אחורה בזמן

קפדוקיה היא ביתם של שרידים משמעותיים, מהחיתים של האלף השני לפני הספירה ועד המשך הציביליזציות. המוזיאון הפתוח של Göreme, הנמצא ברשימת המורשת העולמית של אונסק"ו מאז 1985, יוצא דופן בזכות האתרים הקדושים שלו שנחצבו בסלעים ובציורי קיר המתארים סצנות משמעותיות מהנצרות הקדומה.

הערים התת-קרקעיות הן בין האטרקציות שהופכות את טיולי קפדוקיה למרהיבים. ערים אלו, שמקורן במאות השביעית והשמינית לספירה, שימשו גם את הנוצרים הראשונים לפולחן בגלוי. ערים תת קרקעיות כמו Kaymakli, Derinkuyu, Özkonak שרדו במשך עשרות שנים ומציעות תובנה על חייהם "במחתרת" של תושבי האזור, עם המנהרות, החדרים, הרפתות, מרתפי היין, חדרי האוכל, הכנסיות ומחסני המזון שלהם. עמק גומדה, המשתרע לאורך נהר Üzengi, מכיל כנסיות חצובות בסלעים, חוצות יונים, גפנים ועיר תת קרקעית. 'שלוש היפות', שהן שלוש ארובות פיות סמוכות המוגדרות כ'אב, אימא וילד' בטירת אורטהיסאר ובמחוז Ürgüp, הן גם נקודות חובה בקפדוקיה.

''מלונות המערות'' בקפדוקיה, טורקיה (צילום: TGA)
''מלונות המערות'' בקפדוקיה, טורקיה (צילום: TGA)

בחרו את החדר שלכם במלונות המערות

השהות ב'מלון מערות' היא אחת החוויות הבלתי נשכחות שמציעה קפדוקיה למבקריה. הארכיטקטורה והעיצוב הייחודיים של מלונות אלו החצובים אל תוך הסלע מוסיפות לקסם של המקום, מה שהופך אותם ליעד חובה עבור מטיילים. צפייה בשקיעה תוך כדי לגימת קפה במלונות אלה, שבהם המרקמים ההיסטוריים והטבעיים של האזור משתלבים עם יוקרה מודרנית, יהפכו את הטיול שלכם בקפדוקיה לבלתי נשכח.

חוויות גסטרונומיות ייחודיות

קפדוקיה שופעת מעדנים מקומיים שהופכים אפילו את הארוחה הרגילה ביותר ל'משתה', היא גם אטרקציה למטיילי גורמה. Testi kebabı הוא מעדן שחובה לנסות מהמטבח של קפדוקיה, שעשיר במתכונים המוכנים עם ירקות ופירות הגדלים באדמות הפוריות של האזור. התמחויות אזוריות אחרות המוגשות למבקרים בקפדוקיה כוללות תבשיל משמש, פודינג אורז עם כורכום, Nevşehir mantısı (סוג של רביולי) ושמנת קרושה. לקפדוקיה יש אף מורשת ייצור יין שורשית שראשיתה אלפי שנים, אז תהיו חייבים לטעום את היינות המיוחדים המיוצרים מהענבים המקומיים.

הכתבה הוכנה בסיוע נציגות לשכת התיירות של טורקיה בישראל