איזור הערבה התיכונה מצליח בשנים האחרונות להמציא את עצמו מחדש מבחינה תיירותית וקולינרית, ועם בוא הקיץ אף נפתחו בו כמה הפתעות קולינריות, שנועדו למשוך את המטיילים באזור, היורדים לאילת והמקומיים כמובן. 

מאחר ומדובר בשטח גדול יחסית, בו יש טבע פראי ונופים מעניינים, זה בכלל לא מפתיע אם את הארוחה הבאה שלכם תעשו בפוד-טראקים בלב השממה, בבתי קפה מקומיים, במשקים חקלאיים, או אצל שפים המבשלים ומארחים בביתם. וכעת לכל הטוב של הערבה מצטרפות שלוש מסעדות חדשות: פיצריות הבוטיק "ארטיזנל' ו-Mio Napolitana, ו-All in Arava - המשלבת מאכלים אסיאתיים ומערביים תחת אותו התפריט.

All in ARAVA הערבה התיכונה (צילום: דניאל פרקש)
All in ARAVA הערבה התיכונה (צילום: דניאל פרקש)

מסעדת "אול אין" נמצאת בסמוך לאזור התעשייה ספיר, והוקמה על ידי הזוג מיקי ודניאל פרקש. מיקי היא סושי שף מוסמכת שעלתה לישראל מסיאול לפני 15 שנים, עד אז למדה הנדסת מזון ועברה השתלמויות ביפן ובסין בתחום הקולינריה והבישול האסיאתי. בישראל התאהבה בדניאל, והשניים החליטו לבנות את ביתם בערבה התיכונה, לב המדבר. תחילה עסקו בני הזוג פרקש במשלוחי סושי ברחבי הערבה, ראו כי הביקוש גדל והחליטו להגשים חלום ולפתוח מסעדה המציעה את מטעמי הסושי והמטבח האסיאתי, לצד תפריט המציע גם מנות דגים, המבורגר, פיצה ביתית ועוד. את האוחה תוכלו לקיים בשולחנות בחלל המסעדה או במרפסת חיצונית הפונה אל הנוף המדברי. בקרוב תפתח במקום מעדנייה שתציע מוצרי מזון מסיאול.
שעות פתיחה- כל ימות השבוע בין השעות: 11:00-23:00
לפרטים: 08-658-2928, 052-472-6300

פיצה ארטיזנל בכפר האמנים בצוקים (צילום: פיצה ארטיזנל)
פיצה ארטיזנל בכפר האמנים בצוקים (צילום: פיצה ארטיזנל)

פיצה ארטיזנל - כפר האמנים בצוקים

שגיא חרמוני, חקלאי ומסעדן וותיק, אשר זכור באזור למטעמי הפיצות האיטלקיות הייחודיות שהגיש בעבר בפיצה טריילר במושב עין יהב. לאחר שהות קצרה בברזיל, שם פתח פיצרייה מצליחה בלב העיר ריו דה ז'ניירו, חזר חרמוני לערבה התיכונה ופתח פיצריית בוטיק חדשה בכפר האמנים צוקים. ב"פיצה ארטיזנל" הוא מגיש פיצות הנעשות בעבודת יד מקמח איטלקי מובחר, לפי מתכון איטלקי מסורתי, בצק דק עם רוטב עגבניות, גבינת מוצרלה פרסקה ומגוון תוספות שמגיעות היישר מהחממה. הפיצות נאפות בתנור אבן. לצד הפיצות מגיש חרמוני יינות מיקבי הערבה התיכונה, בירה ממבשלת בירה בערבה ולקינוח אסאי בול.

שעות פתיחה- א'-ה' 12:00-21:00, יום שישי 12:00-17:30, יום שבת 17:00-21:00
לפרטים: 052-366-6811

Mio Napolitana (צילום: ליה שלי)
Mio Napolitana (צילום: ליה שלי)

Mio Napolitana – חצר קריית הספורט ע"ש אוולין לייפר בספיר

אלעד שלי, תושב ספיר והבעלים של צימר וקראוון Mountain View , פיתח תשוקה למטבח האיטלקי ולפיצות נאפוליטניות בעיקר. ב-Mio Napolitana הוא מגיש פיצות מבצק שעובר התפחה ארוכה. לצד הפיצות, מגיש שלי בירה ויינות הערבה, קרואסונים, עוגות ועוד. בהמשך יתווספו לתפריט סלטים וכריכים. את הפיצות תוכלו לאכול בפינות הישיבה הפרושות בחצר מול מרחבי הדשא הירוקים והמטופחים, או לפרוס מחצלת במרחבי הדשא.

שעות פתיחה- א'-ה' 16:00-22:00, 9:00-13:30, יום שישי 14:00-19:00, 9:00-11:30.
לפרטים- 052-426-0824