טורקיה היא ביתם של החופים המדהימים ביותר בעולם המשתרעים לאורך הים התיכון והים האגאי, רובן חלק מהריביירה הטורקית המקבילה לקו חוף באורך של יותר מאלף ק"מ. כל אלה, בנוסף לאקלים ים תיכוני נוח, הפכו את טורקיה ליעד תיירות פופולרי ביותר בעונת הקיץ. בשל כל אלו, ריכזנו כאן כמה מהחופים היפים ביותר בטורקיה, שישאירו גם אתכם המומים.

טרקטורונים, מופעי קסמים וצניחה חופשית: דברים שלא האמנתם שיש בלאס וגאס
נראית כמו באגדות: מצאנו עיר קסומה להפליא במרחק קפיצה מפריז

הריביירה הטורקית: חופשת חלום

אנטליה, הממוקמת בלב הריביירה הטורקית, נחשבת ליעד נופש פופולארי במיוחד בשל שלל האתרים ההיסטוריים הייחודיים השוכנים בה, החל מאספנדוס למיירה, מסייד ועד פרגה, אך בעיקר בגלל קו החוף הארוך הטובל במי הטורקיז ומשובץ במפרצים שלווים. כמעט כל כביש באנטליה, ביתם של 231 חופים בעלי תעודת דגל כחול, מוביל לחוף אחר. חלק מהחופים באורך קילומטרים, בעוד שאחרים הם פנינים נסתרות בהרים ומפרצונים. 

החוף באנטליה (צילום: TGA)
החוף באנטליה (צילום: TGA)

למשל קפוטאש, חוף חולי לבן לצד ים טורקיז, השוכן לצד כביש קאש-קלקן המהמם. עם הקסם שלו, החוף הקטן הזה זכה בתואר של אחד מ-50 החופים היפים בעולם. מפרץ אנדריאה דוריה, הקרוי על שם האדמירל הגנואי אנדריאה דוריה וממוקם בין כביש פיניקה-דמרה, הוא גם כן אחד החופים המרתקים של אנטליה. חוף ציורי זה מוקף בסלעים וזיתי בר ומבקרים בו צבי ים וכלבי ים נזירים ים תיכוניים. חוף פטארה, החוף השני באורכו בטורקיה באורך 14 ק"מ, נמצא גם הוא באנטליה. החוף המפואר הזה הוא אחד מאזורי הקינון של צבי הים החשובים ביותר בטורקיה, בגלל זה, בין ה-15 במאי ל-15 בספטמבר, מבקרים וצבי ים משתמשים בחוף פטרה לסירוגין.

 

החוף באנטליה (צילום: TGA)
החוף באנטליה (צילום: TGA)

בודרום: מסע אל אלף ואחד גוונים של כחול

בודרום היא ללא ספק אחד מיעדי הנופש הפופולריים ביותר בטורקיה עם ים הצלול, חולות זהובים וקו החוף המדהים שלו, האזור הוא מקום מפלט קיץ מושלם לאוהבי שמש וים. חוף Gümbet, אחד החופים הקרובים ביותר למרכז בודרום, מבטיח חוויות בלתי נשכחות עם ים שלו המשלב גוונים שונים של כחול, סיורים בסירה, ספורט ימי ומועדוני צלילה, בעוד חוף Bitez אידיאלי יותר לשחייה ופעילויות מים אחרות. בנוסף לחוף החולי הרחב והנופים עוצרי הנשימה, חוף Bitez מוקף בבתי קפה ומסעדות רבים. חוף Göltürkbükü, הממוקם בלב יעד הנופש האהוב על בודרום, Türkbükü, הוא אחד האזורים התוססים ביותר בעיר. עם מועדוני החוף האטרקטיביים שלו, החוף מבטיח חוויות יוקרתיות.

החוף בבודרום (צילום: TGA)
החוף בבודרום (צילום: TGA)

איזמיר: לב החוף הטורק-איגאי

אם תמשיכו לנסוע דרומה מצ'אנקלה, תגיעו לאיזמיר, 'פנינת הטורקיה'. כשמדברים על איזמיר, הדבר הראשון שעולה על הדעת הוא צ'סמה (Çeşme), יעד התיירות הפופולרי ביותר של העיר. חופי איליקה ואלאצ'טי הם הכוכבים של צ'סמה, עם הים היפה והחולות הזהובים שלהם. חוף Alaçatı, המפורסם במים הרגועים והשקטים שלו, ממוקם כ-13 קילומטרים ממרכז צ'סמה.

איזמיר, טורקיה (צילום: TGA)
איזמיר, טורקיה (צילום: TGA)

תוכלו להשתזף וליהנות מהקוקטייל שלכם תחת השמש האגאית בחוף Alaçatı, אחד החופים הנקיים ביותר בצ'סמה. חוף איליקה, הממוקם ברובע איליקה של צ'סמה, הוא מקום מפלט פופולרי נוסף באזור לצד מי המעיינות הרדודים והתרמיים שמחממים את הים סביב איליקה. תוכלו לבלות כמה זמן שתרצו בשחייה במימי האגאי הצלולים, להירגע בשמש האינסופית וליהנות ממזג האוויר המקסים.

החוף באיזמיר (צילום: TGA)
החוף באיזמיר (צילום: TGA)

צ'אנקלה (Çanakkale): גן העדן הירוק בצפון הים האגאי

ערים רבות על קו החוף של הים האגאי של טורקיה מתמלאות במבקרים במהלך הקיץ. אחד מהם הוא חוף אסוס של צ'אנקלה, שהים בו מעט רגוע יותר אך שובה לב עם הרבה ירוק בסביבתו. שני החופים המפורסמים ביותר של האזור הם חוף Assos Sokakağzı ומפרץ Kadırga, המוקפים בעצי זית משני הצדדים. עם הים הכחול וחולות המשי שלו, חוף Ayazma של בוזקאדה הוא אחד החופים המדהימים ביותר בים האגאי. חוף Aydıncık באורך 1,200 מטר בגוקצ'אדה, האי הגדול ביותר בטורקיאגאן, הוא עוד חוף טבעי בעל דירוג גבוה שגולשים מבקרים בו בשל החולות היפים שלו.

החוף בצ'אנקלה (צילום: TGA)
החוף בצ'אנקלה (צילום: TGA)