לא בכל יום נפתחת אטרקציה תיירותית בישראל שגורמת לנו לחוש גאווה ופליאה. היום (ראשון), נפתח בירושלים הגשר התלוי הארוך בישראל.

הגשר, שאורכו 202 מטרים, מחבר בין גיא בן הינום להר ציון. הגשר יהי פתוח לקהל הרחב בכל ימות השבוע, בין השעות 22:00-06:00. חשוב להבהיר שהגשר מיועד רק להולכי רגל. כמו כן, ילדים מתחת לגיל 14 יוכלו לעלות עליו רק בליווי מבוגר.

עבודות בניית הגשר נערכו עשרה חודשים, והוא הושלם תודות למימון של משרד ירושלים ומסורת ישראל, משרד התיירות ועיריית ירושלים. על הביצוע עמלו הרשות לפיתוח ירושלים וחברת מוריה. 

הגשר הירושלמי הוא תוספת אחרונה לסדרת גשרים תלויים שכבר זכו להצלחה תיירותית בארץ, בהם: הגשר בנחל הבשור שאורכו 80 מטרים,  הגשרים התלויים בנשר שאורכם 70 מטרים.
 

הגשר התלוי הארוך בישראל (צילום: אליהו ינאי, עיר דוד)
הגשר התלוי הארוך בישראל (צילום: אליהו ינאי, עיר דוד)

אם אתם מגיעים ליהנות מהפלא החדש, כדאי שתדעו שהגשר נמצא בסמוך לחווה החקלאית בגיא בן הינום. בחווה ניתן להתנסות בכל מיני פעילויות חקלאיות, בהן מסיק זיתים, הכנת יין ורדיית דבש. כמו כן, במרחק קצר משם נמצא הגן הלאומי עיר דוד, מתחם התחנה ובריכת הסולטאן. לחובבי האוכל נזכיר שבימים אלה גם מתקיים בסמוך פסטיבל אוטו אוכל הירושלמי. 

שר התיירות, חיים כץ: "לרווחת אזרחי ישראל והמבקרים מחו"ל, הקמנו את הגשר עם הנוף המרהיב במטרה לשדרג את חווית התייר באזור. החופש הגדול הוא הזדמנות מצוינת למשפחות הישראליות להגיע ולחוות את הייחודיות של המקום. נמשיך להשקיע בקידום ירושלים כיעד תיירותי מוביל".