בלוגר הטיולים המפורסם אוהד הנווד השתתף לאחרונה בכנס 'ישראליז ואוהד הנווד בטיול הגדול', ובו סדנת הכנה לטיול הגדול ראשונה מסוגה בשיתוף ארגון 'ישראליז' ובהשתתפות מגנוס חילוץ והצלה. במהלך הכנס קיבלו המשתתפים כלים שיעזרו למטיילים הצעירים לספר את הסיפור הישראלי ולנצל את ההזדמנות לשפר את תדמית המדינה. בנוסף, קיבלו המטיילים לעתיד מידע על בחירת יעד, מה חשוב לזכור, ממה להיזהר ואיך בונים מסלול. בשיחה עם "מעריב", סיפר אוהד כיצד להתכונן הכי טוב שאפשר לקראת הטיול הגדול. 

הוציאו לנו את העיניים: מקומות שלא האמנו שקיימים במאוריציוס
שלא תנחתו ביום שבתון: אלו המדינות עם הכי הרבה ימי חג בעולם

טיסות: מומלץ לקנות כרטיסי טיסה לטיסות ארוכות בעיקר דרך סוכן ולא דרך חברת התעופה. זאת מאחר ואם חלילה קורה משהו ומתבטלת טיסה, הסוכן יוכל ישר לסייע ולאתר במידי טיסה חלופית. לגבי טיסות פנים ניתן להזמין דרך חברות התעופה עצמן זאת מאחר ולרוב הסוכנים יהיה קושי לאתר את כל הטיסות המקומיות. יתרון נוסף לסוכן, כאשר מעוניינים להישאר ביעד במקום לחזור לארץ, ובכל ניתן לשנות בקלות את מועד טיסת החזור לישראל. 

הוזלת עלויות: רצוי לנתח את העלויות של מה שצפוי להיות בתשלום ולצמצם בהתאם. התשלום על הטיול מתחלק לארבעה חלקים: לינה, אוכל, אטרקציות ותחבורה. על כל מטייל לבחור את רמת הנוחות בה הוא מעוניין לטייל ולהתכונן כראוי. יש במספר מדינות עולם שלישי אפשרויות לישון באוהלים או חדרים משותפים. לגבי תחבורה, ניתן לחלוק רכב או לוודא מראש לגבי מחירי ותנאי התחבורה הציבורית של המקומיים.

יעדים בעולם: קודם כל לבחור יעד שמתאים לכם, לא ללכת בהכרח על מה שאחרים סיפרו והתלהבו, החיבור לאזור מסוים חשוב למקום בו תהיו. חשוב מאוד לדעת להיות קשובים לעצמכם ובכך לשפר את החוויה של הטיול.

סכנות: כאן יש חלוקה לשלושה דברים - בעלי חיים, איתני טבע ובני אדם. לדוגמא, דוב שמגיע לאוהל בו אתם ישנים. כדי למנוע חוויות מסוג זה יש לבדוק תמיד אילו חיות מסתובבות באזור וכן להתייעץ עם המקומיים בעת ההגעה כיצד להימנע ממפגש עתידי איתם. מבחינת איתני טבע, במקומות רבים בעולם ייתכן ומזג האוויר במקום X צפוי להיות שמש, אך הוא עלול להתדרדר במהירות שיא. יש לבדוק מה סוג מזג האוויר העונתי בעת הרוולנטית בשנה כשתגיעו, זאת כדי למנוע מצב של התקלות בתנאי מזג אוויר חריג. 

קראו מראש אודות הערים והאזורים אליהם תגיעו. יש לא מעט מקומות מסוכנים בעולם שהם גם פופולריים כמו ריו דה ז'ניירו וקולומביה. לעלולם לא ללכת לבד בלילה בשכונות הערים ולא ביערות או ג'ונגלים, הישארו עם הקבוצה עמה אתם נמצאים. 

כלל חשוב נוסף הוא לבדוק מספרי חירום של כל מדינה שאתם צפויים להגיע אליה. עדכנו את המשפחה שלכם באופן תדיר היכן אתם נמצאים, לא בכל אזור יש קליטה ויש לשים לב לאזור בו תהיו. טיפ: הביאו עמכם מכשיר לווייני לטיול מאחר ותמיד תהיה בו קליטה. לסיום, עשו ביטוח שמכסה את כל הפעילויות שאתם מתכננים. 

אוהד הנווד בכנס ''ישראליז'' (צילום: דוברות ישראליז)
אוהד הנווד בכנס ''ישראליז'' (צילום: דוברות ישראליז)

אוהד הנווד: "טיול אחרי צבא הפך להיות שלב משמעותי באורח החיים הישראלי. הרבה אנשים יוצאים לחו״ל בלי הכלים הנכונים שבעזרתם יהפכו את הטיול שלהם מחוויה רגילה לחוויה עוצמתית ומבגרת. החיבור בין אוהד הנווד וישראליז יכול להביא הרבה ערך מוסף למי שעומד לצאת לדרך המרגשת הזו ובעצם לשדרג את הטיול בכמה רמות. הפרויקט עוזר לי לתת למטיילים ערך מוסף עם טיפים שיכולים אפילו להציל חיים בחלק מהמדינות. אפשר לטייל בצורה אחת אבל אפשר לדעת גם דברים נוספים ובכך להיות מוכנים הרבה יותר טוב". 

נמרוד פלמח מנכ"ל עמותת ישראליז: "הטיול הגדול משמש עבור אלפי צעירים ישראלים צומת מרתק למפגש בין אנשים, חוויות ותרבויות חדשות. מתוך ההבנה הזאת, אני שמח שחברנו לאדם מנוסה בתחום ומעורר השראה כמו אוהד הנווד, וקיימנו את הכנס הזה. השילוב של הניסיון והמקצועיות של אוהד נווד, יחד עם ישראליז, שיוצקת את התוכן לתוך הצומת הזה, נותנת למטיילים הישראלים כלים מגוונים ומקצועיים לקראת הטיול הגדול, מוסיפה משמעות והזדמנויות שיכולות אפילו לשמש כמענה לאתגר התדמית כולו".