מטוס הדרימליינר ה-16 של אל על, בואינג 787-8 החדש שסימונו ERD-4X, נחת היום (שני) בישראל, בטיסה ישירה מסיאטל שבארה"ב, שם יוצר במפעלי חברת בואינג. המטוס החדש, הנושא את שם העיר 'נוף-הגליל', התקבל בטקס מסורתי בנתב"ג, במעמד מנכ"לית אל על דינה בן-טל גננסיה, ראש עיריית נוף הגליל, מר רונן פלוט, נשיא בואינג ישראל, עידו נחושתן, מר קני רוזנברג ומר דריל הגלר. בטקס החגיגי הסירו מנכ"לית אל על וראש העיר את הלוט מעל שם המטוס וחשפו אותו לראשונה. 

זו הטיסה הראשונה של אל על המבוצעת תוך שימוש בדלק בר-קיימא (SAF), ובכך מציבה עצמה אל על בקו הראשון של חברות תעופה עולמיות אשר נמצאות בעולם הקיימות וצמצום פליטות גזי חממה. דלק ה-SAF מהווה כ-30% מתצרוכת הדלק בטיסה זו, אחוז שנחשב גבוה יחסית למקובל בעולם.

דלק תעופה בר-קיימא, SAF - Sustainable Aviation Fuel, דומה במבנה הכימי שלו לדלק סילוני רגיל (שנשאב מהקרקע), אך בתהליך ייצורו נפלט פחות פחמן לאטמוספירה, כיוון שהפחמן נשאב מהאוויר. כזכור, בחודש יוני האחרון חתמה אל על על תוכנית של ארגון התעופה העולמי IATA - IEnvA (IATA Environmental Assessment)  , ליישום תקני איכות הסביבה וקיימות. אל על מצטרפת בכך לחברות התעופה הגדולות והמובילות בעולם הפועלות במטרה לצמצם את פליטות הפחמן, שהוא המשמעותי מבין גזי החממה שגורמים למשבר האקלים.

מנכ"לית אל על, דינה בן-טל גננסיה, אמרה באירוע: "בכל פעם שאנחנו מקבלים דרימליינר חדש לידינו יש התרגשות ותחושה חגיגית באוויר, והיום ההתרגשות היא כפולה כי זו טיסת אל על הראשונה שטסה לישראל עם דלק SAF בר-קיימא. מדובר בשילוב של שני תחומים משמעותיים שמרכיבים את התוכנית האסטרטגית שלנו ושאנו עוסקים בהם יום יום – הרחבת צי המטוסים של אל על והצערתו, והרחבת העשייה בתחום איכות הסביבה. השותפות ארוכת השנים עם בואינג מאפשרת לנו להביא ללקוחותינו את חווית הטיסה הטובה ביותר, ואני מודה להם מאוד על כך. ממש כמו אל על, כך גם עיריית נוף הגליל הכריזה לפני מספר שנים על מיתוגה מחדש, ומאז היא עפה לגבהים. אנו שמחים לעוף יחד איתכם ולשאת את שם העיר שלכם בכל מקום בו נהיה בעולם". 

ראש עיריית נוף הגליל, רונן פלוט, אמר באירוע: "אנחנו עובדים מאוד קשה על מיתוג שמה החדש של העיר ואני מאוד שמח על המחווה של חברת אל על, לקרוא למטוס החדש "נוף הגליל". זו גאווה גדולה לעיר ששמה החדש יתנוסס בשמי כל העולם. אני בטוח שבחלק מהטיסות יהיו גם תושבי נוף הגליל והם יתרגשו במיוחד לראות את עירם טסה יחד איתם אל על".

מטוס הדרימליינר החדש הוא הרביעי מדגם 787-8 מתוך ארבעת המטוסים שאל על רכשה, והוא מציג תצורה הכוללת 238 מושבים בשלוש מחלקות שירות: עסקים, פרימיום ותיירים. המטוס החדש יצטרף לצי מטוסי דרימליינר של החברה הכולל כבר 12 מטוסי 787-9 ושלושה מטוסי 787-8 המשמשים את החברה לטיסות ליעדים ארוכי הטווח בצפון אמריקה, באירופה וליעדים במזרח הרחוק. הגעת המטוס היא חלק מהתוכנית האסטרטגית של אל על להרחבת צי המטוסים שלה ולהצערתו. הצי החדש מציע חוויית טיסה משודרגת ומאפשר צריכת דלק יעילה יותר.