ט"ו באב גרם לזוגות רבים לצאת מהקופסה ולחפש אחר פעילות זוגית יוצאת דופן. אך חגיגת האהבה אצלנו לא מוגבלת ליום אחד בשנה, ובדיוק בשביל הזוגות המתלבטים, החלטנו להראות לכם שאין יפה וטוב יותר מהפשטות שרק הטבע יכול להעניק. הנופים היפהפיים הניבטים מהאתרים המרכזיים בארצנו בשעות המוקדמות של היום, פיקניקים בשקיעה שמחממים את הלב .

"אוירה רומנטית בדרך כלל כוללת תאורה עדינה, מרחב נעים, אינטימי ומלא השראה. אפשר לייצר אווירה כזו בבית או במסעדה, אבל בגנים לאומיים רבים היא פשוט נמצאת שם באופן טבעי. פשוט צריך להגיע! קולות הטבע, מראה השקיעה וחוויות של ערב כמו צלילים, יצירת אומנות או יין טוב משלימים את האוירה המושלמת", אמרה אדר סטולרו מליחי, מנהלת תוכן אזור מרכז ברשות הטבע והגנים. בעזרתה ובעזרת שאר אנשי הרשות אספנו לכם המלצות לכמה מהם.

שקיעה בגן הלאומי אפולוניה (צילום: אתי נפרין, רשות הטבע והגנים)
שקיעה בגן הלאומי אפולוניה (צילום: אתי נפרין, רשות הטבע והגנים)
 

גן לאומי אפולוניה 

במרכז הארץ, וממש על קו החוף של הרצליה, נמצא מבצר צלבני קדום מהמאה ה-11 ממנו ניתן להשקיף על נוף עוצר נשימה מעל מצוק הכורכר, המספק תצפית רומנטית לזוגות ונקודה מושלמת לשבת בה לפיקניק אל מול השקיעה. למעוניינים, ניתן ורצוי לצאת למסלול הליכה בשביל הים העובר לאורך שרידים היסטוריים, בורות מים, כבשנים עתיקים ולעצור במרפסות תצפית על הצוקים התלולים או בשביל המוביל אל מבצר אפולוניה עצמו. המיקום של האתר מעניק למבקריו את האפשרות להנות ממספר נקודות תצפית גם על הים וגם על האתרים העתיקים במקום.
ביום האהבה ובכל חודש אוגוסט הגן הלאומי יפתח את שעריו בשעה 8:00 וייסגר בשעה 22:00. 
איך להגיע: כתבו בוויז "גן לאומי אפולוניה"

גן לאומי אכזיב וחוף אכזיב 

בלי מאמץ גדול מדי, ים הוא תמיד אופציה רומנטית מיוחדת. השקט, הנוף המיוחד, ובמיוחד בשעות השקיעה הופכים את הים לבילוי מושלם בעיקר לזוגות ולמיקום מדויק לפיקניק, בייחוד כיוון שממש סמוך לשער הכניסה של האתר ישנו אזור רחב ידיים ופינות צל ופיקניק, המשתרעים על פני כ-25 דונמים. כמובן שניתן לרדת גם היישר אל החוף ולדלג על הפיקניק. במקום שתי "בריכות ים", שהן שילוב מפעים של תופעת טבע ומעשה ידי האדם. בהמשך, לאורך החוף דרומה נגלה מפרץ של חול זהוב, שאורכו כ-300 מטר. 
איך להגיע: כתבו בוויז "גן לאומי אכזיב"

מצדה (צילום: מנו גרינשפן)
מצדה (צילום: מנו גרינשפן)

גן לאומי מצדה 

מיקומו המרהיב של גן לאומי מצדה על צוק מבודד בלב מדבר, הנוף של ים המלח ושל נופי הפרא של מדבר יהודה, והעובדה כי בעבר שכן בו ארמון מפואר עם היסטוריה חשובה לעולם בכלל ולעם היהודי בפרט – הפכו אותו לאתר מדובר ואחד מן המוכרים בישראל. בימים חמישי ושלישי בכל חודש אוגוסט, יתקיים באתר מופע רב חושי שיוקרן על ההר בליל כוכבים. המופע מוקרן על צלע ההר, בשילוב הקרנות ענק בטכנולוגית VIDEO MAPPING, תאורה מתקדמת ופסקול ייחודי שהולחן על ידי שלמה גרוניך. מומלץ להגיע לפחות שעה לפני ההקרנה, כשעל רקע דמדומי השקיעה יהיה ניתן ליהנות מחוויה מקדימה של מתחמים שונים המאירים זוויות נוספות מסיפורו של ההר.
איך להגיע: כתבו בוויז "גן לאומי מצדה"

שקיעה במגדל צדק (צילום: גלעד טופז)
שקיעה במגדל צדק (צילום: גלעד טופז)

גן לאומי מגדל צדק

גן לאומי מגדל צדק, הנמצא בראש העין, מספק בתחומיו מבצר שהיסודות שלו צלבניים והחלק העליונה שלו נבנה בתקופה העות'מאנית. יש גם מצודה מדהימה אשר מהתצפית הניבטת ממנה ניתן לראות נוף מרהיב של ראש העין ויישובי השרון והשפלה. מן המצודה ניתן גם לראות בבירור גם את שלל המסלולים שיש בגן, שהמעוניינים יוכלו גם להמשיך ולטייל עליהם ולהנות בדרך ממרחבים של טבע ירוק ורענן ונוף עם מורשת בת אלפי שנים. 
איך להגיע: כתבו בוויז "גן לאומי מגדל צדק"

גן לאומי ציפורי

גן לאומי ציפורי הוא אחד המרכזיים, הגדולים והמומלצים באתרי צפון, ויש לו חשיבות היסטורית לעם היהודי. ציפורי הייתה בעבר בירת הגליל, בה ישבה הסנהדרין ובה נחתמה המשנה. בציפורי חיה אוכלוסייה מעורבת, ונותרו בה שרידים של עשרות פסיפסים יפהפיים מהתקופה הרומית והביזנטית, והם שהפכו אותה לעיר פסיפסים בין-לאומית. באחד משרידי הפסיפס מופיעה דמות של אישה "היפהפייה של הגליל", ובנוסף לנוף והיופי של האתר עצמו, אנו מזמינים גם זוגות שמעוניינים לראות את דמותה של מי שכונתה "המונה ליזה של הגליל". 
איך להגיע: כתבו בוויז "גן לאומי ציפורי"