אתר התיירות The Travel פרסם את רשימת "10 האטרקציות שחובה לראות במזרח התיכון לפחות פעם אחת בחיים". אנחנו, כישראלים, אמנם מנועים מלבקר בחלקם ולא נותר אלא לדמיין כיצד ירגיש לטייל באתרים שמוצגים כאן.

היופי בפשטות: רעיונות לבילוי זוגי בטבע
קיץ של כוכבים: איפה תוכלו לצפות במטר המטאורים?

המזרח התיכון הוא אזור עשיר, מלא באתרים הכולל נופים טבעיים מההיסטוריה המתועדת הקדומה ביותר. המזרח התיכון הוא ביתם של אטרקציות מהמקדשים הרומיים הגדולים ביותר שנבנו אי פעם, ועד לנופי המדבר הדרמטיים המפורסמים של ואדי רם. ריכזנו עבורכם כמה מנקודות הציון הטובות ביותר במזרח התיכון שכולם צריכים לראות לפחות פעם אחת.

פטרה, ירדן

פטרה בירדן (צילום: REUTERS/Muhammad Hamed)
פטרה בירדן (צילום: REUTERS/Muhammad Hamed)

פטרה, אחת האטרקציות המפורסמות ביותר בירדן, התפרסמה בעיקר בעקבות הסרט אינדיאנה ג'ונס ומסע הצלב האחרון. העיר המדוברת מהממת אנשים במשך דורות ונחשבת לאחד משבעת פלאי העולם המודרני.

הפירמידות, מצרים

הפירמידות בגיזה (צילום: רויטרס)
הפירמידות בגיזה (צילום: רויטרס)

הפירמידה הגדולה, נחשבת לאחד משבעת פלאי העולם העתיק שעדיין עומדת, והייתה במשך אלפי שנים המבנה הגבוה ביותר שבנה האדם. שלוש הפירמידות העצומות של גיזה מהוות יעדי תיירות במשך אלפי שנים מאז ימי יוון העתיקה.

ים המלח, ישראל

ים המלח (צילום: חן פונדק)
ים המלח (צילום: חן פונדק)

ים המלח הוא כידוע הנקודה הנמוכה ביותר מתחת לפני הים (כ-422 מטר). ים המלח מפורסם בכך שהוא כל כך מלוח שאי אפשר לשקוע בו, והוא זוכה להערכה בינלאומית בשל היתרונות הבריאותיים שלו.

בעלבכ, לבנון

בעלבכ, לבנון (צילום: REUTERS/Issam Abdallah)
בעלבכ, לבנון (צילום: REUTERS/Issam Abdallah)

עובדה זאת אולי תפתיע את חלקכם, אבל המקדשים הרומיים הגדולים ביותר אינם ברומא ואפילו לא באיטליה. המקדשים הרומיים הגדולים ביותר נמצאים בבעלבכ בלבנון וחלקם שמורים היטב. המבקרים יכולים לראות את המקדשים הגדולים ביותר של העולם הרומי העתיק, וגם את המונוליטים הגדולים ביותר.

אבו סימבל, מצרים

מקדשי אבו סימבל במצרים (צילום: יח''צ)
מקדשי אבו סימבל במצרים (צילום: יח''צ)

אבו סימבל נבנה על ידי רעמסס השני, ומציג ארבעה פסלים ענקיים של פרעה העתיק מחוץ למקדש החצוב בסלע. יש גם פסלים הרבה יותר קטנים של אשתו, נפרטיטי.

גבקליטפה, טורקיה

גבקליטפה, טורקיה (צילום: REUTERS/Umit Bektas)
גבקליטפה, טורקיה (צילום: REUTERS/Umit Bektas)

גובקליטפה אילץ חוקרים לשכתב את הבנתם לגבי המעבר מאורח חיים של ציידים-לקטים נוודים לחקלאות מיושבת. האתר בן כ-13,000 שנה וממוקם בדרום מזרח טורקיה. מדובר באתר המפורסם והמפותח ביותר מבין שורה של אתרים עתיקים באותה מידה, והחפירות בו נמשכות גם בימינו אנו.

ירושלים, ישראל

רחבת הכותל (צילום: לי אלוני, פלאש 90)
רחבת הכותל (צילום: לי אלוני, פלאש 90)

ירושלים היא בעלת משמעות עמוקה עבור יהודים, נוצרים, ומוסלמים ונחשבת לאחת הערים העתיקות ביותר באזור. העיר העתיקה של ירושלים עמוסה באתרים שאפשר לסייר בהן, ומהווה מקום עלייה לרגל עבור רבים.

דיארבקיר, טורקיה

דיארבקיר, טורקיה (צילום: REUTERS/Umit Bektas)
דיארבקיר, טורקיה (צילום: REUTERS/Umit Bektas)

דיארבאקיר היא עיר בדרום מזרח טורקיה. היא יושבת ומשקיפה על הקצה הצפוני של נהר הפרת והייתה עיר במסופוטמיה העתיקה. העיר רשומה ברשימת אונסק"ו ובעלת היסטוריה ארוכת שנים. באופן משמעותי, לדיארבאקיר יש את חומת ההגנה השלמה הארוכה ביותר שעדיין עומדת בעולם (מלבד החומה הסינית).

קראק דה שבלייה, סוריה

קראק דה שבלייה, סוריה (צילום:  REUTERS/Mohamed Azakir)
קראק דה שבלייה, סוריה (צילום: REUTERS/Mohamed Azakir)

קראק דה שבלייה בסוריה מפורסמת בהיותה הטירה הצלבנית המדהימה ביותר במזרח התיכון. הטירה היא אחד המונומנטים האדריכליים ההיסטוריים המדהימים ביותר של סוריה. קשה לבקר בטירה בימים אלה בגלל המצב הפוליטי, אבל היא צריכה להיות ברשימת הדליים של כל אחד מתי בטוח לבקר בה.

צ'וגה זנביל, איראן

צ'וגה זנביל, איראן (צילום: REUTERS/Raheb Homavandi)
צ'וגה זנביל, איראן (צילום: REUTERS/Raheb Homavandi)

הצ'וגה זנביל ממוקם באיראן. בימי קדם היה חלק מממלכת עילם המסופוטמית. מי שמתמזל מזלו לבקר שם, יזכה לראות את המבנה השמור ביותר כיום.