עד היום היו מעט מאוד ערים שיכולתי להגיד שהן מציעות מספר דברים כל כך עצום לעשות. כעת, נכנסה לרשימה הזאת דובאי. העיר הגדולה באיחוד האמירויות נחשבת למעצמת כלכלה ותיירות עולמית, ומכילה לא פחות מ-400 (!) אטרקציות, עשרות מסעדות, מלונות ומקומות בילוי. בשל ריבוי הפעילויות, ריכזנו כאן חלק מכובד מהדרכים הנהדרות ליהנות מהעיר בעונת הקיץ.

כולל האותיות הקטנות: כך תבדקו את הסעיפים החשובים בביטוח הנסיעות לחו"ל
אוהד הנווד מסביר: כך תתכוננו כראוי לקראת הטיול הגדול

בעבר הרחוק הייתה העיר עוד כפר דייגים במפרץ הפרסי, אולם הכל השתנה בשנות ה-60 כשמצאו נפט באזור. מאז, העיר צמחה לממדי ענק עם גורדי שחקים ותשתיות מסודרות שהפכו אותה לעיר נוחה מאוד להתניידות. בעיר יש קווי אוטובוס מסודרים, רכבות עיליות, רכבות תחתיות וכבדות. למקרה ותהיתם, כמעט ואין צורך לעבור בחוץ בחום הלוהט בין התחנות, זאת מאחר וכל תחנות האוטובוס בדובאי הן תאי זכוכית ממוזגים. 

מזג האוויר בעיר חם מאוד, כאשר בחורף הטמפרטורות מגיעות ל-25 עד 30 מעלות ובקיץ מגיעות מעלות החום עד ל-40 יחד עם לחות גבוהה (מרגיש קצת כמו סאונה רטובה). אבל שהחום הכבד לא ירתיע אתכם! האמירתיים הבינו מצוין כיצד להתמודד עם זה ודאגו שרוב האטרקציות והשווקים יהיו במקומות סגורים וממוזגים. 

דבר נוסף שחשוב לציין, זה שרמת השירות של האמירתיים היא יוצאת דופן. המקומיים היו אנשים מאוד אדיבים ובעלי נתינה, וגם במקומות אירוח או הסעדה הכי פשוטים חשוב להם שמי שמבקר אצלם ייצא מרוצה. שמחתי לגלות שהדבר מעיד הרבה על רמת השירות הגבוהה והחוויות שצוברים בכל מקום אליו מגיעים.

לצפייה בכתבה המצולמת:

איך מגיעים?

לדובאי מתבצעות טיסות ישירות על ידי חברת אל-על, חברת התעופה הלאומית של דובאי "אמירייטס", וחברת הבת שלה "פליי דובאי". נמל התעופה ממוקם בצפון מזרח העיר ויש ממנו חיבור מסודר למרכז העיר על ידי מוניות, רכבות ואוטובוסים. בונוס לנוחתים: בעת ביקורת הדרכונים מקבלים הנכנסים לעיר כרטיס סים עם גלישה של ג'יגה אחד מתנה, שווה לקחת בחשבון.

מה עושים בעיר?

במסגרת האירוח בעיר הגענו למלון "אטלנטיס דה פאלם", שיושב בקצה של חצי אי הדקלים (כשמו הוא, חצי אי מלאכותי שבנוי בצורה של עץ דקל). האטלנטיס הוא אתר הנופש הראשון שנפתח בחצי האי בשנת 2008, ומשתרע על פני 46 דונם, מכיל 1544 חדרים ואפילו סוויטות מתחת למים.

בנוסף, יש במלון שני חדרי אוכל, מזנון בלאונג' שפתוח בשעות היום לרוב אורחי המלון (תלוי בסוג החדר), ספא, בריכה, טיילת עם חוף פרטי, 30 מסעדות, קניון ושלל אטרקציות שחלקן אף נחשבות למשמעויות ביותר באיחוד האמירויות כולו. יש לציין כי לאורחי המלון יש גישה פנימית בין המלון הזה למלון היוקרה "אטלנטיס רויאל" בפינה אחרת בראש חצי האי המלאכותי, וניתן לעבור רגלית בטיילת או בנסיעה בקולנועיות גדולות.

מלון אטלנטיס דה פאלם, דובאי (צילום: יניר ברט)
מלון אטלנטיס דה פאלם, דובאי (צילום: יניר ברט)

פארק המים "אקווה ונצ'ר"
בראש הרשימה נמצא פארק המים המרכזי של דובאי שמכיל לא פחות מ-105 (!) מגלשות מים, מה שהופך אותו לפארק המים הגדול בעולם. הפארק בנוי על שטח של 22 דונם ומכיל גם שני נהרות הכוללים גלי גאות וסירות מנוע. הפארק מחולק לשלושה אזורים מרכזיים שבהם יש ריכוז של מתקנים ומגלשות אקסטרים. הפארק שייך לרשת "אטלנטיס" וממוקם בין המלונות "אטלנטיס דה פאלם" ל"רויאל" כך שניתן לעבור בין חלקיו בנסיעה בקולנועיות שהזכרנו קודם. 

הפארק מרהיב ומרשים במיוחד, ולמרות ששהייתי בו מעט נהניתי מאוד. מתקני האקסטרים שם בעיניי נכנסים בקלות לרשימת המתקנים הגדולים והמרשימים שראיתי, ואפשר לבלות בו מינימום יום שלם. בתקווה שתספיקו הכל. בונוס מאוד חשוב: בפארק מחלקים מעיין "גרביים" מיוחדות החסינות למים ועמידות לחום שגורבים על הרגליים, זאת מאחר ואתם לא תשרדו בחיים הליכה על האספלט הלוהט שם. תכל'ס, רעיון גאוני.

כתובת: Atlantis The Palm, Dubai
אתר: www.atlantis.com/dubai/atlantis-aquaventure/aquaventure-waterpark

פארק המים ''אקווה ונצ'ר'', דובאי (צילום: אטלנטיס, דה פאלם)
פארק המים ''אקווה ונצ'ר'', דובאי (צילום: אטלנטיס, דה פאלם)

אקווריום האמבסדור
האקווריום העצום הזה נמצא בשטח המלון ומכיל למעלה מ-65 אלף דגים מתוך אלפי זנים שונים. מדובר באטרקציה מרהיבה במיוחד עם תצוגות ימיות מרשימות מאוד. אם זה לא מבהיל אתכם, ניתן אפילו לבצע צלילה וסיור בתוך האקווריום עצמו. למעשה, צוללים לעומק של 10 מטר עם בלון חמצן וקסדה ומבצעים סיבוב בתוך המתחם הימי, כל זאת מול העוברים ושבים במלון ובקניון שרואים אתכם. 

כתובת: Atlantis The Palm, Dubai
אתר האקווריום

מפרץ הדולפינים
באטרקציה הזאת נכנסים למתחם גידול של דולפינים בו עולים על קאנו ושטים לצד מדריך שיסביר לכם מעט על החיה המופלאה, וגם תוכלו לנסות ללטף ולהאכיל אותם. הפעילות המקסימה הזאת ממוקמת בקצה של פארק המים ומתוחמת בנפרד.

כתובת:  Dolphin Bay, Atlantis The Palm, Dubai 
אתר: www.atlantis.com/dubai/atlantis-aquaventure/atlas-village

צלילה באקווריום האמבסדור, דובאי (צילום: אטלנטיס, דה פאלם)
צלילה באקווריום האמבסדור, דובאי (צילום: אטלנטיס, דה פאלם)

הכדור הפורח של דובאי
לאלו שרוצים לקבל תצפית נהדרת על חצי האי ולעבר העיר עצמה, ניתן לעלות על הכדור הפורח שנמצא בצמוד למלון ומגיע לגובה של 300 מטר. חשוב לציין כי מאחר והבלון עצמו מאוד תלוי ברוח שימו לב לבדוק כשרוכשים את הכרטיסים, ונצלו היטב את הזמן בו הכדור הפורח עובד.

כתובת: Atlantis The Palm, Dubai
אתר: thedubaiballoon.com

הבורג' חליפה
ברוכים הבאים לבניין הגבוה בעולם. גובהו 828 מטר ומכיל משרדים, מסעדות, מלון ותצפית מרשימה, והוא נפתח לציבור בשנת 2009. למרות הגובה המטורף, האמירתיים בנו אותו תוך חמש שנים בלבד (לידיעת חברות הבנייה בישראל). יש לציין כי הנקודה אליה המבקרים יכולים להגיע נמצאת בקומה ה-124 בגובה 420 מטר, אך התצפית לעיר עצמה היא פנורמית ומרהיבה מאוד, ובעייני אטרקציה חובה.

כתובת: Sheikh Mohammed Bin Rashid Boulevard 1, Dubai
אתר: www.burjkhalifa.ae/en/index.aspx

הבורג' חליפה, דובאי, איחוד האמירויות (צילום: אינגאימג')
הבורג' חליפה, דובאי, איחוד האמירויות (צילום: אינגאימג')

מוזיאון TODA לאומנות דיגיטלית
המוזיאון מכיל חלל תצוגה רב-חושי ומציג יצירות מופת של האמנים הבולטים בעולם בדרך חדשנית. בחלל המרכזי יש 14 מסכים חדישים, 34 מקרנים, אפקטים חזותיים ומוזיקה וכל אלו מציגים ליושבים בקהל את יצירות האומנות הגדולות בהקרנה מיוחדת. בין האמנים שיצירותיהם מובאים בתערוכה ישנם ואן גוך, קלוד מונה, מונק ורבים אחרים.

כתובת: Souk Madinat Jumeirah, Dubai
אתר: www.toda.ae

מוזיאון TODA לאומנות דיגיטלית (צילום: לשכת התיירות של דובאי)
מוזיאון TODA לאומנות דיגיטלית (צילום: לשכת התיירות של דובאי)

דובאי פריים
תצפית נוספת על העיר תחכה לכם בתוך מסגרת זהב שתזכיר לכם את הלוגו של נשיונל גיאוגרפיק. המסגרת הייחודית מגיעה לגובה של 150 מטר ומכילה בכניסה תערוכה על החיים בעבר בדובאי, ובקומה העליונה יש תצפית מרהיבה ומיוחדת על העיר לצד דוכני מזון ומזכרות.

כתובת: Zabeel Park Jogging Track, Dubai
אתר: www.dubaiframe.ae/en

דובאי פריים (צילום: יניר ברט)
דובאי פריים (צילום: יניר ברט)

פארק השעשועים IMG
הפארק העצום נמצא מחוץ לעיר ומכיל שישה אזורים נפרדים שכל אחד מהם מאופיין בצורה שונה. בין האזורים ניתן למצוא חלק של "מארוול", אזור של Cartoon Network (CN) וחלק אחר על עולם הדינוזאורים. הפארק עצמו מקורה ונראה מעט כמו עיר קטנה. יש בו רחובות ומקומות בהם ניתן לטייל בין המתקנים ולעצור לאכול באחד המבנים בדרך. לידיעת חובבי האקסטרים, אני שמח לבשר כי אתם ממש לא הולכים להתאכזב. המתקנים הבולטים מתייצבים בעיניי קרוב מאוד לעוצמתם והשקעתם של מתקנים דומים בפארקי "דיסני" או "סיקס" פלאג".

כתובת: City of Arabia, Dubai 
אתר: www.imgworlds.com

פארק השעשועים IMG (צילום: יניר ברט)
פארק השעשועים IMG (צילום: יניר ברט)

סקי דובאי
אם אתם מחפשים דרך להתקרר במדבר הלוהט אז נמצא עבורכם המקום האולטימטיבי. אתר הסקי ממוקם בקניון האמירויות בעיר, פתוח כל השנה ומתמקד בשעשועי שלג. הטמפרטורה הקבועה היא 4- מעלות ויש בו חמישה מסלולי גלישה באורך של 400 מטרים ואופציה כמובן להשכיר ציוד מתאים. בנוסף, יש במקום רכבלים, מגלשות שלג ואומגה. האמירתיים כל כך השקיעו באתר שאפילו יירד עליכם שלג מהתקרה.

כתובת: Sheikh Zayed Rd 1, Al Barsha, Dubai
אתר: www.skidxb.com/ar-ae/ski-dubai

סקי דובאי (צילום: יניר ברט)
סקי דובאי (צילום: יניר ברט)

מוזיאון העתיד
המבנה הטבעתי הייחודי נחשב לאחד מסמלי העיר ומכיל מספר תערוכות על אופן החיים בשנת 2071. התערוכות עצמן אינטראקטיביות ומרשימות במיוחד, ומציגות מספר אפשרויות לצורות מחייה עתידיות. 

כתובת: Sheikh Zayed Rd, Trade Centre, Dubai
אתר: museumofthefuture.ae/en

מוזיאון העתיד, דובאי (צילום: יניר ברט)
מוזיאון העתיד, דובאי (צילום: יניר ברט)

אוכל קדימה אוכל

דובאי מלאה במגוון מסעדות המשפעות ממטבחים רבים. הדבר הזה הוביל אותה להיות עיר מובילה ומתקדמת במדינה בכל הקשור לסוגי המזון המוגשים. כדי לנסות ולפרוס טיפה מהמגוון בעיר אציין כמה מקומות אליהם התחברתי במיוחד.

En Fuego
אני לא זוכר מתי נהניתי ככה בזמן שאכלתי במסעדה אבל חד משמעית שזה המקומות הכי שווים שאכלתי אי פעם. מדובר במסעדה מקסיקנית מיוחדת שבה יש מוזיקת קלאב לטינית, הופעות של זמרים ורקדנים בלבוש חגיגי ברקע. יחד עם האווירה המטורפת תוסיפו את זה שהאוכל עצמו היה פשוט מעולה, ולמרות שהיא מעט יקרה היא שווה את ההשקעה.

Nobu
מדובר במסעדה יפנית מרהיבה על גג מלון "אטלנטיס דה פאלם" ומציעה מגוון מנות ייחודיות ואותנטיות מן המטבח היפני. לאלו שאוהבים דגים ומאכלי ים מדובר במקום יוצא מן הכלל.

מסעדת En Fuego (צילום: אטלנטיס, דה פאלם)
מסעדת En Fuego (צילום: אטלנטיס, דה פאלם)

Ce La Vi
המסעדה המרשימה הזו ממוקמת על גג מגדל המלון Address Sky View בקומה ה-54. מעבר לנוף המרהיב כולל מול הבורג' חליפה, מציעה המסעדה גם מגוון רחב של מזון משובח ומצוין ואפילו מלצר שיגיע אליכם עם עגלת קוקטיילים מושקעת.

Wavehouse 
לאלו שרוצים משהו קצת יותר פשוט ניתן לבקר במסעדה הזאת שמציעה מנות שיותר מוכרות לנו כמו כריכים, המבורגרים, פסטות ופיצות. במקום יש גם באולינג וחדר משחקי ארקייד, למקרה ויתחשק לכם לקפוץ לפני האוכל. 

בנוסף, על פי מדד Trip Advisor חמשת המסעדות במחירים הסבירים בדובאי שזכו לציון הגבוה ביותר, הם "Grapeskin Grape Bar and Kitchen", "The Edge", "Ayamna", "The Shore", "Couqley French Bistro & Bar". כמו כן, בתי הקפה הטובים ביותר שזכו באותו המדד הם "Flow", "The Tea Room", "Cafe Rider Custom", "Raw Coffee Company", "Cake".

מסעדת Ce La Vi (צילום: יניר ברט)
מסעדת Ce La Vi (צילום: יניר ברט)

זמן לשופינג

שלאף אחד לא יהיה ספק מדובר בגן עדן לחובבי שופינג. דובאי מכילה מספר קניונים עצומים, שווקים ודוכנים. כמובן שמותגי העל לא פסחו על העיר ותתקלו בכמה ממותגי האופנה הטובים ביותר בעולם.

Dubai Mall
מדובר באחד הקניונים הגדולים בעולם. המבוך המטורף הזה הוא איזשהו עיר עם אינספור חנויות ומתחמים ומכיל אפילו משטח החלקה על הקרח ואקווריום עצום בו ניתן לבקר. גם אם אתם לא חובבי קניות גדולים, יהיה לכם קשה להשקיע פחות מכמה שעות לביקור בקניון הזה.

כתובת: Dubai Mall, Downtown Dubai, Dubai 

Mall of the Emirates
מרכז קניות ענק עם מגוון חנויות מרשתות בינלאומיות, מרכז סקי ובית קולנוע. ניתן למצוא בו מתחמי מזון, חנויות אופנה ומזכרות רבות המייצגות את העיר.

כתובת: Sheikh Zayed Rd 1, Al Barsha, Dubai

Souk Madinat Jumeirah
להבדיל מהמקומות הקודמים כאן מדובר בשוק מקורה לחלוטין. השוק עצמו מרשים מאוד ונקי ואף מכיל מספר דוכנים המוכרים את הסחורה המקומית כמו מגוון סוגי מזון, טקסטיל ומזכרות. 

כתובת: Souk Madinat Jumeirah, Dubai

Souk Madinat Jumeirah (צילום: יניר ברט)
Souk Madinat Jumeirah (צילום: יניר ברט)

הכותב היה אורח של מלון "אטלנטיס דה פאלם" ולשכת התיירות של דובאי