אם יגידו לנו לדמיין חופשה ביעדים אקזוטיים כנראה שנחשוב בעיקר על בטן-גב. עם זאת, יש כמות גדולה מאוד של דברים לעשות במקומות אקזוטיים שכנראה טרם שמעתם או חוויתם. בשביל להכיר את שלל הפעילויות, התייעצנו עם טלי יטיב, מייסדת ומנכ"לית חברת התיירות "ספיריט הפקות עולם" שמתמחה ביעדים אקזוטיים.

אין ספור אטרקציות ושירות מדהים: כל מה שחייבים לדעת על העיר המטורפת בעולם
בדיוק בעונת החגים: קרוז חדש יושק באגן הים התיכון

מסלולי טיול בשמורות טבע ירוקות וייחודיות

בסיישל תמצאו מסלולי טיול מדהימים בשמורות טבע שמוכרזות כשמורות עולמיות אשר בתוכן תגלו שבילים "נסתרים" המתפתלים אל תוך ג’ונגלים טרופיים מרהיבים, הצבועים בירוק. בשמורות הטבע האלו (ביניהם 'ואלה דה מה' ושמורת 'אטול אלדברה') תוכלו לפגוש בצמחים טרופיים נדירים וזני חי צבעוניים ומיוחדים, כמו צבי ענק ועופות צבעוניים. בין מסלולי הטיול תוכלו למצוא מסלולים קלילים לכל המשפחה ועד מסלולים מאתגרים ומלאי אדרנלין. 

צלילות מרהיבות באוקיינוס ההודי

כשמדברים על אטרקציות בסיישל, מדברים בעיקר על צלילות. באיים תמצאו כמה מאתרי הצלילה היפים ביותר בעולם, שנמצאים בשוניות האלמוגים הצבעוניות והמרהיבות. צלילות בסיישל הן אטרקציה פשוט חלומית, אבל אם אתם פחות בעניין של צלילה, תוכלו ליהנות גם משנורקלים קלילים ועדיין לחוות את הטבע המדהים של סיישל. שוניות האלמוגים במדינה כל כך ייחודיות, שהן הוכרזו כשמורות טבע בינלאומיות.

צלילה באיי סיישל (צילום: יח''צ ספיריט)
צלילה באיי סיישל (צילום: יח''צ ספיריט)

שייט בקטמרן באוקיינוס הכחול

איי סיישל יושבים על האוקיינוס ההודי, ומהחופים אפשר לצפות באינסוף גוונים של טורקיז צלול. עוד אחת מהאטרקציות בסיישל היא שייט בקטמרן שצולח את הים הטורקיזי ומעניק מראה 360 מעלות על כל היופי המהפנט של האיים. כחלק מהשייט, תוכלו לקפוץ למים ולשנרקל בין השוניות, ואף לבקר באי הצבים (או בשמו המקומי, Curieuse), או באי הציפורים, שני איים קטנים שבהם ניתן לצפות בחיות המשגעות האלו.

טיולי אופניים בסיישל

סיישל מושלמת לטיול אופניים. במדינה יש מגוון מסלולים לטיולי אופניים קלילים, מרגשים לצד נופים וחופים יפיפיים. בין פינות נסתרות, שמורות טבע ירוקות וקסומות וחופים נידחים ולבנים, שיגרמו לכם להרגיש כאילו אתם באי בודד. תוכלו לצאת לטיול אופניים בעצמכם – כמובן, אל תשכחו לקחת מפה – או טיול בליווי מדריך מקצועי שיוביל אתכם לכל הפינות הנסתרות והשוות של האי. 

טיול אופניים באיי סיישל (צילום: יח''צ ספיריט)
טיול אופניים באיי סיישל (צילום: יח''צ ספיריט)

בואו לא נשכח את האוכל

האוכל באיי סיישל הוא אטרקציה בפני עצמה! הקולינריה במדינה מיוחדת מאוד, שמחה וצבעונית, עם ניחוחות אקזוטיים וטעמים מיוחדים. המטבח הסיישלי משלב את המטבח הצרפתי האנין עם המטבח הקריאולי, מטבח המשלב מסורות קולינריות של מהגרים מרחבי העולם, ולכן נחשב לצבעוני, אקזוטי ומיוחד מאוד. באיים תמצאו בין היתר מנות דגים טריות וקינוחים המבוססים על פירות טרופיים. מעבר לזה תמצאו מטבחים בינלאומיים ומסעדות גורמה שנחשבות לטובות בעולם, וכמובן אוכל מערבי מצוין, למי שיחוש געגוע הביתה.

לגלוש במלדיביים

תיירים רבים מגיעים לחופשת גלישה במלדיביים, בעיקר בעונת הגלישה המתחילה בחודש פברואר ומסתיימת בחודש נובמבר. הדרך היעילה והנוחה ביותר להגיע לאתרי הגלישה הפופולריים היא באמצעות שייט קצר, ויש אפשרות להגיע לחופי הגלישה המפורסמים באמצעות סירה הלוקחת אתכם מהמלון או מהריזורט.

יש מגוון אתרי גלישה במלדיביים, הגלים מגיעים בדרך כלל לגובה של 3 מ’, וניתן לבלות ימים שלמים בגלישה, לשפר טכניקות, לרכוש מיומנויות גלישה חדשות ועוד. אתרי הגלישה הטובים ביותר נמצאים באטול מאלה, וגם אם אתם לא גולשים כדאי לבקר בחופים הפופולריים וליהנות מהאווירה המלהיבה במקום, מהברים על החוף ומהמים הנעימים.

גלישה באיים המלדיביים (צילום: יח''צ ספיריט)
גלישה באיים המלדיביים (צילום: יח''צ ספיריט)

טיסה במטוס מים

אחד מכלי התחבורה העיקריים באיים המלדיביים הוא מטוס מים. במהלך החופשה שלכם כדאי לטוס במטוס מים פרטי כדי להכיר את האיים המלדיביים ממבט הציפור ולהתרשם מהאטולים, החופים ושוניות האלמוגים.

ארוחת גורמה תת ימית במסעדת ITHAA

מסעדת ITHAA באיים המלדיביים מציעה חוויה שאין שניה לה, ארוחת גורמה בעומק 5 מטר מתחת לפני האוקיינוס, עם נופים פנורמיים לשונית אלמוגים מרהיבה ותפריט עשיר של פיוז’ן אסיאתי עם השפעות מערביות המלווה ביינות משובחים. אין ספק כי זו ארוחה שלא תשכחו לעולם.

מסעדת ITHAA (צילום: יח''צ ספיריט)
מסעדת ITHAA (צילום: יח''צ ספיריט)

ספורט ימי

יש מועדוני ספורט ימי באיים רבים במלדיביים, כך תוכלו לשלב בין חופשת בטן גב מרגיעה לבין פעילויות אקסטרים מלהיבות כמו אופנועי ים, סירות מהירות, הפלגה ביאכטות מפוארות, מצנח ים, קיאקים, ואל תפספסו את אטרקציית ג’ט המים המאפשרת לכם לעוף מעל המים באמצעות זרם סילוני.