גראן קנריה? איפה זה ולמה כדאי לבקר שם?

מדובר על אי קנרי, 1 מתוך 7 והשני בגודלו מבין כל האיים (הגדול ביותר הוא טנריף). היה אירוע שיווקי של גראן קנריה בתל אביב, אי שם בחגי תשרי האחרונים, שם נחשפתי (באמת) עד כמה היעד הזה כיפי, מחבק מאוד קהילה גאה ואפילו חוגג שני פסטיבלי גאווה בשנה.

האי הזה מיוחד כמו כל אי קנרי אחר, כי האוכלוסיה שבו היא המקומיים, האירופאים שמגיעים לנפוש (בריטים, גרמנים, איטלקים), הסיכוי שתשמעו עברית הוא כמו הסיכוי זכיה בלוטו ופשוט חופשת ניתוק אמיתית.

אישית בחרתי לנפוש באי במאי 2023, בפסטיבל הגאווה שהתקיים בתחילת החודש למשך כ-10 ימים, הפסטיבל שפותח את אירועי הגאווה באירופה ופשוט להנות מהמון (אבל המון) מוזיקה טובה, כן גם חתיכים, אבל באמת שהאווירה בתקופת הפסטיבל היא נדירה. האי מקיים פסטיבל גאווה קצת יותר קטן בחודש נובמבר.

מדובר על המקום היחיד בעולם שמקיים שני פסטיבלי גאווה בשנה בתקופות שונות, שמאוד מאוד מחבק ופרו קהילה גאה, לא הרבה מכירים את הפסטיבל הזה בתוך הקהילה וגם אם שמעו, זה תמיד נשמע להם רחוק (כי יש קונקשן) וכן זה כ 5 שעות טיסה למדריד ועוד כ 3.5 שעות לגראן קנריה.

מי מכם שכבר מגיע לבקר באי, ההמלצה החמה היא לשלב עוד אי ואפילו את מדריד או ברצלונה בחזור ובכך לעשות חופשת בטן גב (אולי גם גאווה) וחופשה עירונית ולהרוויח 2 סוגי חופשות בתכנון של אחת. ככה כולם בטוח יוצאים מרוצים.

הגעה לגראן קנריה

קונקשן, סיבה טובה למי שרוצה לעצור/לשלב את מדריד או ברצלונה בטיול שלו. לצערי הרב אין טיסה ישירה לאיים הקנריים בהם גראן קנריה וטנריף.

אנחנו עשינו את זה ככה:

10.5.2023, יום רביעי לפנות בוקר , לקחנו טיסה של 5:30 בבוקר, IBERIA, עם עצירה במדריד וטיסת המשך לגראן קנריה, סביבות הצהריים אנחנו כבר במלון.

הגענו בדיוק באמצע למסיבת החוף (שיצא ממש צמוד למלון)  קל להשתלב במסיבה לקצב המוזיקה המטורפת שהייתה שם, מלווה ברקדנים ובבגדי ים על הבמה, בזמן שרוב הקהל עצמו לבוש במינימום, ממש מינימום.

במסיבת חוף עלה Orel Sabag DJ הישראלי (כבוד!) שהרים עם סט לפנים וסגר את המסיבה ונתן לנו לפחות אחלה פתיחה לחופשה. תתחילו לעקוב אחריו, תודו לי אחר כך. משם המשכנו בטיילת הצמודה לחוף לארוחת ערב קלילה ולישון, אחרי יום ארוך בדרכים.

רוב האירועים מתקיימים במרכז Yumbo מתחם קניות עם רחבת ענק עם פאבים שמתפוצצים מאנשים כל ערב. הליין המרכזי של הפסטיבל הוא של Freedom, תמצאו שם עוד הרבה מסיבות אחרות קטנות, לכל הקהלים בכל הסגנונות.

התחלנו עם ההמלצה הכי "חמה" שקיבלנו והיא "שוויצריה הקטנה" של האיים הקנריים שנמצאת בעיירה Mogan, רחובות קטנים, חצי צבעוניים עם צמחייה משגעת, אווירה רגועה ונעימה, ישנם המון יאכטות וסירות קטנות וגם אזור עם בתים ו"גשרים" למעבר ימי מצד לצד והקנרים מגדירים אותה כ"שוויצריה הקטנה" משם המשכנו לחוף של העיירה Mogan, כמה דקות בודדות ברגל ואתם בחוף משגע, נודיסטי (קהל מעורב) מעולה לשיזוף, כניסה למים, יש שפע של מסעדות באזור על החוף.

משם בהחלטה ספונטנית המשכנו לחוף נוסף Puerto Rico (גם הוא קהל מעורבב ונודיסטי), גדול יותר ויפה יותר בדיעבד, עם פעילויות מים, עשינו סירת פדלים עם מגלשה, מתנפחים במים  כמובן עוד שיזוף וחזרנו למלון להתארגן לנוח מעט ויצאנו למסיבת דראג ענקית, ברמה בינלאומית, שעתיים שלמות של תחרויות דראג בשיתוף הקהל בהצבעות, עם ביצועים מטורפים של תנועות, תפאורה צבעונית, נשלפו אביזרים מתוך הבגדים מבלי שתצפה לזה ובכך כל דראג ניסתה להתחרות ולהשקיע בהופעה ובאבזור שלה בתקווה לנצח בסבב עד לגמר – פשוט תענוג צרוף, כל זה מלווה במוסיקה מטורפת עם המון אנרגיה של הקהל.

פסטיבל הגאווה בגראן קנריה (צילום: עמית ידגר)

לאחר סיום המופע ובחירת מלכת הדראג לשנה זו, החלה המסיבה באותה רחבה לתוך השעות הקטנות של הלילה, או יותר נכון, לפנות בוקר. יום למחרת הלכנו לחקור את הדיונות של מספלומס, מעבר לשמורה של הדיונות הענקית ומהריבה ביופיה, שלאורכה יש רצועת חוף משגעת שכולה נודיסטית, עם חופים ייעודים לגייז. אה כן, יש כאן גם טיולי גמלים למעוניינים.

לאחר הסיבוב שם חזרנו למלון המעולה שלנו להתארגן והלכנו למסיבה הכי גדולה ומוצלחת בפסטיבל ה Sundance. המסיבה התקיימה במתחם ה Ocean  , החלה בצהריים והמשיכה עד סביבות 20:30 (שקיעה) , מתחם ענק עם בריכה גדולה סמוך לבריכה, רקדנים, זמרים מוכרים (ספרדיים), כולם עם בגדי ים, באמת חוויה של מסיבה יחד עם השמש ועד לשקיעתה.

בערב יצאנו ל-Pink Party, המסיבה הוורדה, המון מוזיקה ואלכוהול, במהלך המסיבה הייתה הפתעה והיה רצועות קונפטי וכדורים ורודים ענקיים שנזרקו על הקהל (בצבע ורוד מפתיע), היה רגע השיא של המסיבה בגדול מסיבה מוצלחת מאוד, גם היא לוותה בהמון רקדנים על הבמה ונמשכה עד השעות הקטנות של הלילה.

יום המצעד

אתם בטח אומרים, מצעד 5-6 משאיות כמו בארץ קצת מוזיקה כמה אומנים וזהו, אז לא. מצעד ע-נ-ק, שהתחיל בכיכר מרכזית וגדולה, כל משאית הייתה עם נושא אחר, קהל אחר ומוזיקה שונה. היו 31 משאיות, היה מצעד ארוך ומטורף, כשעתיים. לאורכו של מסלול המצעד היו המון דוכנים לקנות אלכוהול ונשנושים, המון צבע ברחובות דגלי גאווה והמון חשמל באוויר.

המצעד הסתיים סמוך ל-Yumbo, שם התחילה מסיבת סגירה של המצעד, כזו שהחלה סביבות 19:00 והסתיימה לפנות בוקר. המון אלכוהול, המון אנשים שמחים, גייז, לסביות אני בטוח שגם סטרייטים שרצו להנות מהמוזיקה (ועוד). גם פה היה שוב קונפטי, זו הייתה מסיבה שמתחילת ועד סופה המארגנים דיווחו על כ 80,000 איש, היה אפילו מסוק באוויר שצילם במהלך המצעד ותחילת המסיבה של אחרי.

לסבר את האוזן, בכל 10 ימי הפסטיבל, היו כ 250,000 איש בכל הבאירועים לפי המארגנים. זה היה גם ערב הארוויזיון אז בשלב מסוים הלכנו לבר סמוך לראות את נועה שלנו, להרים לה, המצחיק היה שלידנו ישבו שוודים, שדווקא די חיבבו את נועה ופירגנו לה מאוד, אבל עדיין רצו לנצח 😊 הסתפקנו במקום ה3 והמכובד, בירכנו במזל טוב את שכנינו השוודים על הזכייה וחזרנו למסיבה.

פסטיבל הגאווה בגראן קנריה (צילום: עמית ידגר)

בחרנו ביום האחרון לשנות כיוון קצת, יצאנו לסיבוב בגן החיות של האי, האמת היה ממש כיף! מופעי דולפינים, המון ציפורים ממינים שונים, מופע של עופות מיוחדים וגן קקטוסים וסחלבים. מתאים בהחלט לכלל הגילאים.

חזרנו בצהריים המוקדמות ישר למסיבה האחרונה של ה Ice Cream  שהתקיימה בבריכת מלון, היה חוויה אחרת לגמרי, במסיבה הזו בגלל שהיא יחסית לא גדולה, היה קהל איכותי יותר, רקדנים שנתנו הופעה מעולה לצלילי המוזיקה והמון אלכוהול, גם המסיבה הזו הסתיימה סביבות השעה 21:00.

לאחר מכן המשכנו לטייל עוד כמה ימים באי, אחרי שהמסיבות נגמרו והאי קצת התרוקן לו לאט לאט עד שגם תורנו לחזור הביתה הגיע. רגע לפני החזרה הביתה עשינו 2 לילות בלאספאלמס, עיר גדולה הממוקמת בצפון האי.

שם יש את האקווריום  הגדול שבנייתו הסתיימה בתקופת הקורונה, Poema Del Mar מקום ענק ומרשים, עם המון המון חיות ים, בעיקר דגים מסוגים שונים. ביקור חובה, מדהים לכל הגילאים ומתאים במיוחד לילדים.

יש רצועת חוף של כ 4 קילומטר בלאספאלמס ככה שכיף לשהות בכל החופים, לנוח, להנות מהמים, יש סטארבקס לחובבי הקפה והמאפים שלהם. בקצה הטיילת יש מרכז מסחרי די גדול עם מותגים בינלאומיים כולל פריימרק וקומת אוכל.

פסטיבלי גאווה יש בגראן קנריה פעמיים בשנה, פסטיבל החורף בנובמבר, לרוב טוענים כי הקהל שם קצת יותר בוגר מפסטיבל הקיץ ופסטיבל הקיץ המתקיים בחודש מאי ומושך אליו בעיקר חבר'ה צעירים יחסית.

לסיכום, חופשה בגראן קנריה מומלצת מאוד בתקופת פסטיבל הגאווה, כל אחד מהפסטיבלים נמשך כ 8-10 ימים (פורמלית) חלק מהמסיבות הן התשלום וחלקן בחינם, תחזרו עם חיוך וקושי אמיתי לחזור לשגרה במשך כמה ימים, בהתחייבות.