עונת הסתיו היא המושלמת לטייל ברחבי הערים באירופה עם מזג אוויר נהדר וכמות קטנה בהרבה של תיירים לעומת הקיץ. להבדיל מהערים הגדולות, העונה הזו היא גם הזדמנות מצוינת להכיר מקומות קצת פחות מוכרים ביבשת. לשם כך, ריכזנו לכם 10 ערים קטנות ומפתיעות במיוחד שאתם חייבים לבקר בסתיו הקרוב.

לא מה שחשבנו: מחירי הרגע האחרון המפתיעים לחופשה בחו"ל בחגים
עם אבטחה בלתי נתפסת: מה נמצא במקומות הסודיים ביותר בעולם?

זלצבורג, אוסטריה

המקום המפורסם מוכר בין היתר בזכות היותו מקום הולדתו של מוצרט, וכן העיר ששימשה כתפאורה של הסרט "צלילי המוזיקה". זלצבורג שוכנת ממש על הגבול עם גרמניה ומכילה ברובה מבנים עתיקים וגם היום היא נראית כמעט זהה לאופן שבו נראתה לפני 400 שנה.

זלצבורג, אוסטריה (צילום: צילום מסך אינסטגרם)
זלצבורג, אוסטריה (צילום: צילום מסך אינסטגרם)

שצ'צ'ין, פולין

העיר השביעית בגודלה במדינה ממוקמת ממש על גבול פולין-גרמניה, ומכילה נמל ונהר שחוצה אותה, מה שהופך את העיר לאהובה על תיירים גרמנים באותה מידה שהיא אהובה על המקומיים. העיר עצמה מכילה ארכיטקטורה ייחודית ותמצאו בה גם בירה וודקה מתוצרת המקומית.

שצ'צ'ין, פולין (צילום: צילום מסך אינסטגרם)
שצ'צ'ין, פולין (צילום: צילום מסך אינסטגרם)

העיר לוקסמבורג, לוקסמבורג‭

אחת מערי הבירה הקטנות ביותר באירופה (באחת המדינות הקטנות ביבשת) ידועה בתור "גיברלטר הצפון" בשל הכמות העצומה של מבנים וטירות מימי הביניים. העיר עצמה מכילה עיר עתיקה מרשימה במיוחד ונופים מרהיבים המשתקפים ממנה לעבר המדינה.

לוקסמבורג‭ (צילום: אינגאימג')
לוקסמבורג‭ (צילום: אינגאימג')

פולה, קרואטיה

העיר הזו נמצאת לא רחוק מגבול איטליה ויש בה עתיקה מלאה בהריסות רומיות, ויש בה ייצור מקומי רב של יין ודיג. פולה עצמה היא עיר נמל ונחשבת לציורית ומלאה בהיסטוריה, פנינה על הים האדריאטי.

פולה, קרואטיה (צילום: אינגאימג')
פולה, קרואטיה (צילום: אינגאימג')

ברוז', בלגיה

העיר הציורית ממוקמת בצפון בלגיה והעיר העתיקה משומרת עוד מימי הביניים. כשתגיעו למקום כנראה תופתעו מהסדר והצבעוניות של העיר, שמגיעה עם רחובות מרוצפים מתפתלים, תעלות רבות שחוצות אותה, ומגדל הפעמונים אחד שמסמל את העיר. 

ברוז', בלגיה (צילום: אינגאימג')
ברוז', בלגיה (צילום: אינגאימג')

ואדוז, ליכטנשטיין

המדינה הזעירה שוכנת בין שוויץ לאוסטריה ולמרות הכל היא מלאה בהיסטוריה. בעיר הבירה ואדוז יש קצת יותר מ-5,000 איש בלבד, וממנה יש גם אפשרות לטייל מחוץ לעיר ואף להגיע להרי המדינה, שמזכירים ביופיים והאטרקציות את הרי האלפים של המדינות השכנות.

ואדוז, ליכטנשטיין (צילום: אינגאימג')
ואדוז, ליכטנשטיין (צילום: אינגאימג')

לוזאן, שוויץ

העיר שוכנת על גדות אגם ז'נבה מצפון ונחשבת לאחת הערים היפות ביותר בשוויץ. האזור שבו שוכנת מפורסם בזכות ייצור היין המקומי, המטבח והיופי הטבעי המדהים. העיר מכילה מספר ארמונות ומבנים היסטוריים מרשימים וניתן לצאת לטיולי יום למגוון מקומות באזור.

לוזאן, שוויץ (צילום: אינגאימג')
לוזאן, שוויץ (צילום: אינגאימג')

ברטיסלבה, סלובקיה

רובנו כנראה חשבנו לבקר אצל השכנה וינה, אך העיר הזו היא פספוס אמיתי. בירת סלובקיה היא הלב התרבותי של אחת המדינות המוערכות ביותר באירופה. חוצה אותה נהר והיא נחשבת לציורית, זולה ומרתקת בזכות שלל המבנים ההיסטוריים הגדולים ששוכנים בה.

ברטיסלבה, סלובקיה (צילום: אינגאימג')
ברטיסלבה, סלובקיה (צילום: אינגאימג')

טאלין, אסטוניה

בירת אסטוניה שוכנת סמוך לחופים הדרומיים של מפרץ פינלנד. למרות שהיא פחות ידועה ומוכרת ממקבילותיה הבלטיות, טאלין נחשבת לעתים קרובות לאחת הערים התרבותיות, המפותחות והמתקדמות ביותר באירופה. באופן שמזכיר את את השכנות מדרום, טאלין היא עיר ציורית מאוד שכנראה לא תשאיר אתכם אדישים ליופייה.

טאלין, אסטוניה (צילום: אינגאימג')
טאלין, אסטוניה (צילום: אינגאימג')

קאסרס, ספרד

העיר ממוקמת לא רחוק במיוחד מהגבול עם פורטוגל והיא תערובת של תרבויות: העיר נוסדה על ידי הרומאים, ובכל זאת היא זרועה ברחובות מימי הביניים ובארמונות מתקופת הרנסנס ומוקפת בחומות מרהיבות ויוצאות דופן. העיר העתיקה היא אתר מורשת עולמית של אונסק"ו, והעיר כולה היא לא רק גן עדן למזון - היא אף נקראה בירת הגסטרונומיה של ספרד בשנת 2015.

קאסרס, ספרד (צילום: אינגאימג')
קאסרס, ספרד (צילום: אינגאימג')